Dynamische schijf ellende...

Pagina: 1
Acties:

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Besten,

Ik heb vandaag een deel van mijn harde schijf willen omzetten naar een dynamische schijf. Natuurlijk moet je dat niet op zondagmorgen doen... Ik ram in mijn kortstondige alcoholdementia natuurlijk op de knop: doet u mij maar de hele schijf. BAM! Toen ik zag wat computje aan het doen was verdween de kater en maakte plaats voor een extreme spanningshoofdpijn. Ai!
Mijn hele comp draait nu op twee (ik had al een hele HD eens geconverteerd) dynamische schijven en dat is k#T omdat ik gretig gebruik maak van ghost images. Ik heb niet veel zin om alle data op te slaan en dan partities weg te donderen en opnieuw op te zetten.

Uiteindelijk is mijn vraag daarom: Is het in deze mogelijk en makkelijk om gewoon een kleine harde schijf er bij te zetten, te formatteren als FAT32, vervolgens alle ghostimages te kopieren naar een partitie van die nieuwe schijf en het OS ook te laten draaien vanaf die schijf op, uiteraard, een eigen partitie?

Of denk ik nu te gemakkelijk?

Thnx for replying....

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-03 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat je iets duidelijker moet zijn wat nu precies het probleem is.
Want wat is er is mis met Dynamic Disk's onder Windows 2000 of XP ?
Tenzij je een dual boot config. met Windows 9X/NT of een ander OS gebruikt zie ik geen problemen...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[quote]_Dune_ schreef op 23 november 2003 @ 23:28:
Ik denk dat je iets duidelijker moet zijn wat nu precies het probleem is.
Want wat is er is mis met Dynamic Disk's onder Windows 2000 of XP ?
quote]

Schijven worden niet meer herkend in Dos omgeving , dus al helemaal niet meer door ghost. Ghost images zijn niet leesbaar op een dynamische schijf die geconverteerd is als FAT. Ik moet dus wel een statische schijf in het systeem hebben....

[ Voor 3% gewijzigd door BertvanErnie op 24-11-2003 08:13 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10
Wat je uiteindelijke vraag betreft: ja, je kunt er gewoon een schijf bij plaatsen, als FAT32 inrichten en daar het OS op zetten (bootable maken) plus je images :) Niet al je disken hoeven Dynamisch te zijn namelijk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.