DMA uitschakelen bij de Plextors?

Pagina: 1
Acties:

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Las in een van de Threads dat plextors niet lekker branden als DMA aan is gevinkt, is dit BS, of zit er een kern van waarheid in?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 12:24
Sinds kort heb ik DMA op mijn Plextor 1210TA uitgezet, omdat ik ook las dat dat beter zou zijn. Ik heb echter, naar mijn idee, geen problemen ondervonden toen DMA nog wel aan stond. Mijn meest recent gebakken CD met DMA uit (mp3 -> audio) is ook een prima baksel geworden :)
Dus ik zou niet weten wat het voordeel is. Plextor adviseert wel om DMA UIT te zetten als je nieuwe firmware installeert.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op donderdag 07 december 2000 20:15 schreef DeTjuk het volgende:
Plextor adviseert wel om DMA UIT te zetten als je nieuwe firmware installeert.
Ah, da' s toch een goede tip, die ik kan gebruiken :), want dat was ik namelijk van plan(firmware).

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Op donderdag 07 december 2000 20:20 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Ah, da' s toch een goede tip, die ik kan gebruiken :), want dat was ik namelijk van plan(firmware).
Nee, ze adviseren om DMA uit te zetten voor het upgraden van de firmware, daarna kan je het gewoon weer aanzetten hoor, ik heb zelf ook nog geen problemen ondervonden.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op donderdag 07 december 2000 20:36 schreef minus0ne het volgende:

[..]
Nee, ze adviseren om DMA uit te zetten voor het upgraden van de firmware, daarna kan je het gewoon weer aanzetten hoor, ik heb zelf ook nog geen problemen ondervonden.
Dat had ik wel door hoor, alleen wist ik dat wat DeTjuk zei niet :D, dus dat was een bruikbare tip :).

Maar wat is het (snelheids) verschil tussen nromaal en Direct Memory Acces?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Is niet waar, ik heb een plextor 12x scsi. Maar ik merk geen verschil.

[Admin-breakin]
Nog een keer zo'n geintje en je hebt een ban, wat je flikt dit soort dingen vaker.
[/Admin-breakin]

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:37

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op donderdag 07 december 2000 22:19 schreef god0631 het volgende:
>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z >:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z >:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z >:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z >:) :) :( :'( :P
Verveling??? :r

Dma wil niet bij mij, in win2k pakt de plex alleen maar pio..

Whatever.

Verwijderd

god0631 leuk... ofzo. wil je dat horen?

Dma ik heb het in w9x altijd uit gehad. In w2k kan ik het niet eens aanzetten. Ik had bij een vriend van mij met eet een bx wat problemen met dma aan die waren opgelost als de dma uitstond.

Verwijderd

scsi en DMA ????? aanzetten

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
ik heb dma aanstaan en geen enkel probleem

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-02 20:46
Hmmm, bij mij staat ie ook gewoon aan.. Maar wat ik wel vreemd vind, ik heb een KT7 raid, en ik heb m'n 2e IDE schijf op m'n raid controller en daar kan ik dus geen DMA aanzetten (staat er niet eens bij..)
Daar staan dezelfde opties als bij m'n Ultraplex SCSI cdrom speler. Mijn 2e schijf staat op Sync data transfer en Disconnect.
Weird, maar het werkt wel.. :)
(Auto insert notification kan ik nie selecteren, zou ook wel zeer stupid zijn... :) )

Verwijderd

Op vrijdag 08 december 2000 00:11 schreef Toewan het volgende:
Hmmm, bij mij staat ie ook gewoon aan.. Maar wat ik wel vreemd vind, ik heb een KT7 raid, en ik heb m'n 2e IDE schijf op m'n raid controller en daar kan ik dus geen DMA aanzetten (staat er niet eens bij..)
Daar staan dezelfde opties als bij m'n Ultraplex SCSI cdrom speler. Mijn 2e schijf staat op Sync data transfer en Disconnect.
Weird, maar het werkt wel.. :)
(Auto insert notification kan ik nie selecteren, zou ook wel zeer stupid zijn... :) )
:) Uhh ja zelfde hier. Die HPT controller wordt dan ook als een SCSI controller behandeld, en je moet het dus tijdens het booten instellen met <CONTROL>H.

Overigend, die DMA zelf geeft geen snelheidswinst. Zorgt er allen voor dat de UDMA modes van de HD/moederbord worden gebruikt, en dat de data overdracht plaats vinden zonder gebruik te maken van de processor.
>:)

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

voz

De echte kenner

Ik heb mijn 8432A altijd met DMA aan gebruikt. Geeft geen enkele problemen, zelfs niet als ik photoshop oid ondertussen opstart. Met DMA uit lukt dat niet.

Systeemspecs
PV Installatie

• Foxclone
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Het maakt niets uit of DMA is ingeschakeld of dat deze uitstaat...... waar stond dat dan |:(

nVENTIV

Verwijderd

Op donderdag 07 december 2000 22:19 schreef god0631 het volgende:

[Admin-breakin]
Nog een keer zo'n geintje en je hebt een ban, wat je flikt dit soort dingen vaker.
[/Admin-breakin]
Bij SCSI is er geen sprake van DMA (newbie :P)
Pagina: 1