Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Sinds kort heb ik DMA op mijn Plextor 1210TA uitgezet, omdat ik ook las dat dat beter zou zijn. Ik heb echter, naar mijn idee, geen problemen ondervonden toen DMA nog wel aan stond. Mijn meest recent gebakken CD met DMA uit (mp3 -> audio) is ook een prima baksel geworden 
Dus ik zou niet weten wat het voordeel is. Plextor adviseert wel om DMA UIT te zetten als je nieuwe firmware installeert.
Dus ik zou niet weten wat het voordeel is. Plextor adviseert wel om DMA UIT te zetten als je nieuwe firmware installeert.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Ah, da' s toch een goede tip, die ik kan gebruikenOp donderdag 07 december 2000 20:15 schreef DeTjuk het volgende:
Plextor adviseert wel om DMA UIT te zetten als je nieuwe firmware installeert.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Nee, ze adviseren om DMA uit te zetten voor het upgraden van de firmware, daarna kan je het gewoon weer aanzetten hoor, ik heb zelf ook nog geen problemen ondervonden.Op donderdag 07 december 2000 20:20 schreef FrankGuthrie het volgende:
[..]
Ah, da' s toch een goede tip, die ik kan gebruiken, want dat was ik namelijk van plan(firmware).
Dat had ik wel door hoor, alleen wist ik dat wat DeTjuk zei nietOp donderdag 07 december 2000 20:36 schreef minus0ne het volgende:
[..]
Nee, ze adviseren om DMA uit te zetten voor het upgraden van de firmware, daarna kan je het gewoon weer aanzetten hoor, ik heb zelf ook nog geen problemen ondervonden.
Maar wat is het (snelheids) verschil tussen nromaal en Direct Memory Acces?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Is niet waar, ik heb een plextor 12x scsi. Maar ik merk geen verschil.
[Admin-breakin]
Nog een keer zo'n geintje en je hebt een ban, wat je flikt dit soort dingen vaker.
[/Admin-breakin]
[Admin-breakin]
Nog een keer zo'n geintje en je hebt een ban, wat je flikt dit soort dingen vaker.
[/Admin-breakin]
Verveling???Op donderdag 07 december 2000 22:19 schreef god0631 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dma wil niet bij mij, in win2k pakt de plex alleen maar pio..
Whatever.
Verwijderd
god0631 leuk... ofzo. wil je dat horen?
Dma ik heb het in w9x altijd uit gehad. In w2k kan ik het niet eens aanzetten. Ik had bij een vriend van mij met eet een bx wat problemen met dma aan die waren opgelost als de dma uitstond.
Dma ik heb het in w9x altijd uit gehad. In w2k kan ik het niet eens aanzetten. Ik had bij een vriend van mij met eet een bx wat problemen met dma aan die waren opgelost als de dma uitstond.
ik heb dma aanstaan en geen enkel probleem
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Hmmm, bij mij staat ie ook gewoon aan.. Maar wat ik wel vreemd vind, ik heb een KT7 raid, en ik heb m'n 2e IDE schijf op m'n raid controller en daar kan ik dus geen DMA aanzetten (staat er niet eens bij..)
Daar staan dezelfde opties als bij m'n Ultraplex SCSI cdrom speler. Mijn 2e schijf staat op Sync data transfer en Disconnect.
Weird, maar het werkt wel..
(Auto insert notification kan ik nie selecteren, zou ook wel zeer stupid zijn...
)
Daar staan dezelfde opties als bij m'n Ultraplex SCSI cdrom speler. Mijn 2e schijf staat op Sync data transfer en Disconnect.
Weird, maar het werkt wel..
(Auto insert notification kan ik nie selecteren, zou ook wel zeer stupid zijn...
Verwijderd
Op vrijdag 08 december 2000 00:11 schreef Toewan het volgende:
Hmmm, bij mij staat ie ook gewoon aan.. Maar wat ik wel vreemd vind, ik heb een KT7 raid, en ik heb m'n 2e IDE schijf op m'n raid controller en daar kan ik dus geen DMA aanzetten (staat er niet eens bij..)
Weird, maar het werkt wel..![]()
(Auto insert notification kan ik nie selecteren, zou ook wel zeer stupid zijn...)
Overigend, die DMA zelf geeft geen snelheidswinst. Zorgt er allen voor dat de UDMA modes van de HD/moederbord worden gebruikt, en dat de data overdracht plaats vinden zonder gebruik te maken van de processor.
Ik heb mijn 8432A altijd met DMA aan gebruikt. Geeft geen enkele problemen, zelfs niet als ik photoshop oid ondertussen opstart. Met DMA uit lukt dat niet.
Het maakt niets uit of DMA is ingeschakeld of dat deze uitstaat...... waar stond dat dan
nVENTIV
Verwijderd
Bij SCSI is er geen sprake van DMA (newbieOp donderdag 07 december 2000 22:19 schreef god0631 het volgende:
[Admin-breakin]
[/Admin-breakin]
Pagina: 1