[reboot] W2K+EPIA V10000 + DivX

Pagina: 1
Acties:

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Ik snap er helemaal niks van ! Ik heb mijn nieuwe EPIA V10000 netjes geinstalleerd.. Eerst Windows 2000, daarna alle drivers en daarna de laatste versie van de DivX codec, maar elke keer als ik een filmpje wil kijken, reboot de PC op het moment dat hij hem moet gaan afspelen.

Wat heb ik allemaal al gedaan :

1. Schone W2K versie
2. Nieuwste drivers van de Via website
3. Andere codecs
4. Nieuwste Via Hyperion drivers

Ik krijg het niet voor elkaar onder Windows2000. Het vreemde is nl., dat ik het onder Windows98SE prima kan draaien allemaal. Ik heb daarom maar die PC dualboot gemaakt om er zeker van te zijn dat hij als filmserver kan dienen.

Dus, onder Windows98se werkt alles prima, maar onder Windows2000 krijg ik de boel niet goed aan de praat..

Wie helpt mij ?

<edit>Alle updates gedownload en geinstalleerd,.. maar helaas.... Gaat nog steeds rebooten.. Ik heb het gevoel dat het met de drivers van de grafische kaart te maken heeft... Even een PCI kaartje proberen.. Ik houd jullie op de hoogte.
</edit>

[ Voor 14% gewijzigd door all_by_myself op 24-11-2003 11:09 ]

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Blijkbaar kan niemand mij helpen ? Heeft niemand hier ervaring met een V10000 bordje ?

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

voor als zoekopdracht: EPIA v10000

in en je komt aardig wat info over het bordje tegen. Er is nog een gast met hetzelfde probleem maar ik heb nu zoveel topics doorgebladerd dat ik niet meer weet welke het is... maar het staat ertussen

Verwijderd

Ik heb sinds twee dagen ook een epia v-1000 en exact hetzelfde probleem.

Het installeren van w2k was geen enkel probleem, updaten ook niet.
Daarna bspayer erop gezet. Zodra ik nu een film of mp3 probeer te openen crasht windows en geeft als error "0x0007b" expected_kernel_mode_trap, in de faq staat alleen een stuk over UNexpected kernel mode trap, toch maar alle artikelen op de microsoft KB gelezen, werd ik niet veel wijzer van.

ik heb alle updates en patches geinstalleerd, heeft ook niet geholpen. :o

Daarna maar eens windows mce geinstalleerd, gaat ook prima, tot de reboot, hij laad alles in maar geeft geen beeld meer, niet op de tv en niet op een monitor..

heel irritant aangezien het mijn bedoeling is om er een media pc van te maken..

is het bij jou opgelost en zo ja hoe?

Verwijderd

voor de mensen die in de toekomst dit probleem ook krijgen ik heb dit probleem ook gehad maar met enig suc6 opgelost. Ik had de computer aangesloten op een tv maar ik zag ook in de instellingen van de videokaart dat de vga aansluiting ook nog aanstond. Na deze uitgezet te hebben werkte het gewoon zonder blue screen. Ik heb nog wel erg slechte graphics als ik een video afspeel. Lijkt wel op 256 kleuren ofzo.

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:02 ]

Verwijderd

hmm tsja, ik heb hem nu maar ingericht als webservertje.. als divx/dvd speler is het imho niet acceptabel.

Ik gebruik voor de films nu een p3 550, en een 3dfx met tv out, en dat gaat prima. :)
Pagina: 1