Primeur: SONIC DX voor de PC

Pagina: 1
Acties:

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:41
Primeur: SONIC DX voor de PC

Sega heeft besloten om Sonic Adventure 1 uit te brengen voor de PC. Dit wordt geen ordinaire port maar een volledig opnieuw opgebouwd spel voor de PC. Ik heb de Japanse trial getest en dat draait zeer soepel en ziet er erg mooi uit! _/-\o_

Wat vinden jullie van de aanpak van Sega? Zitten jullie te wachten om deze mooie games ook op de PC te spelen of horen ze toch op de Dreamcast thuis?

Afbeeldingslocatie: http://www.sq1-online.net/atbfan/overig/menu.jpg
De trial is helaas nog in Japans...

Afbeeldingslocatie: http://www.sq1-online.net/atbfan/overig/sonicDX.jpg
Screenshot gemaakt op systeem met de volgende specificaties: P4 2.0Mobile, 512 RAM en Ati Radeon 9000 64mb Mobility in een resolutie van 1280-1024. Dit spel beloofd heel wat te worden!

Download de trial:
ftp://www2.sega.co.jp/pub/pc/sonicdx/sadx_trial_b.exe

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:55

SD5k

>4&X

Volledig opnieuw opgebouwd, right.. lijkt mij meer een poort van de Gamecube versie.

• Haas
Ik speelde hem vroeger op de Dreamcast. Sonic heeft nu glans! Je kunt goed merken dat het spel opnieuw is opgebouwd, check de snelheid maar eens. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Verwijderd

Kun je spelen met je gamepad?

• Haas
Ben ik nog aan het uitzoeken met een vriend. Maar ons Japans is niet op zn best. ;) De nostalgische Sonic snelheid zit er trouwens weer in! :P

[ Voor 27% gewijzigd door Haas op 23-11-2003 21:00 ]

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 23:10
Sweet :D
Ik hoop echt dat ze dit met meer games gaan doen.

Maar ik vrees toch voor een paar dingen (zal zo de trail ff downen om te kijken of t echt zo is).
FPS: sonic + low fps = crap, ik hoop dat de snelheid er in iedergeval in zit.
2de punt, de controls. Ik heb zelf SA2 voor de dreamcast en je bestuurd sonic met de anologe stick. ik moet er bij bepaalde levels niet aan denken dat ik geen anologe controls heb..

Bier, Whiskey en Metal!!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Ow vet sonic is back, cool man hopelijk weer net zoveel plezier met dit spel, als de tijd dat ik een Sega Megadrive II had :P Laat maar komen :)

Right for all the wrong reasons.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Thelema schreef op 23 november 2003 @ 20:51:
Volledig opnieuw opgebouwd, right.. lijkt mij meer een poort van de Gamecube versie.
Volledig lijkt mij ook idd vrij stug, maar dat er veel code opnieuw is gemaakt of aangepast lijkt me verder wel logisch :)

bij mij werkt de link trouwens niet :?

C:\>_

• LordMithril
Password needed zegt Dap ;(

Bier, Whiskey en Metal!!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Vinnie schreef op 23 november 2003 @ 21:01:
[...]
Hij werkt wel hoor ik zit al op 91% zal wel aan ze maximum connecties zitten ofzo

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik heb gewoon gezegd "save target as" en hij is vrolijk aant downen met ongeveer 80-100 kb/s? :P
Ik kan me niet meer herinneren of dit spel nou leuk was of niet (op de DC) maar ik ga het ieg proberen :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:55

SD5k

>4&X

Vinnie schreef op 23 november 2003 @ 21:01:
[...]

Volledig lijkt mij ook idd vrij stug, maar dat er veel code opnieuw is gemaakt of aangepast lijkt me verder wel logisch :)

De Gamecube versie is nog niet zo heel lang uit hoor, en dat was ook die DX versie
ALT ingedrukt houden en op de link klikken.

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

woooow echt vet ik had echt nooit gedacht dat ik deze game ooit nog es op de pc zou spelen.. SA1 was de eerste game die ik speeld op me DC 3 jaar geleden en het blijft gewoon vet al ziet deze pc versie er wat mij betreft wat minder uit en het speelt ook best wel beroerd met toetsenbord...
Hoe kan btw de resolutie verhogen, want het moet toch wel wat mooier kunnen de textures enzo zien er nu nog wat vaag uit..

/edit
k heb het al ff config file editen met kladblok

[ Voor 7% gewijzigd door Dark_M op 23-11-2003 21:19 ]

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• Haas
DarK_M schreef op 23 november 2003 @ 21:17:
woooow echt vet ik had echt nooit gedacht dat ik deze game ooit nog es op de pc zou spelen.. SA1 was de eerste game die ik speeld op me DC 3 jaar geleden en het blijft gewoon vet al ziet deze pc versie er wat mij betreft wat minder uit en het speelt ook best wel beroerd met toetsenbord...
Hoe kan btw de resolutie verhogen, want het moet toch wel wat mooier kunnen de textures enzo zien er nu nog wat vaag uit..

/edit
k heb het al ff config file editen met kladblok
Ga naar de directory waarin je geinstalled hebt. Dubbelklik op autorun. En kies dan de 2de optie. Scheelt een hoop werk. 8)

Verwijderd

Nice, ik heb hier de DC versie en die is ook al erg mooi en fijn. Van mij mag iedere pc-gamer daarvan genieten. En ja, waar zal Sonic zijn concurrentie van moeten hebben? Als er al concurrerende spellen op de pc zijn voor Sonic dan vraag ik me af of die wel kan opboksen tegen deze geweldig goede game.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Echt lekker spelen vind ik em niet eik :X

Dat level met Knuckles is btw een bit.. euh.. onduidelijk :+
De manier waarop de camera meedraait is niet echt handig vind ik ook.
Verder lijkt (voornamelijk) het spelen met sonic op continu naar voren ingedruk houden en that's it :+
Maar het gaat wel lekker snel :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Vette demo :)
Ziet er nog vrij aardig uit, het is lekker snel, de muziek is goed en Sonic is cool :7
Misschien ga ik hem alsnog halen op de GC als hij daar wat goedkoper voor wordt, want op de pc speelt dit toch niet echt lekker.

• Hahn
  • Laatst online: 01:25
Ah erg cool dat ze 'm alsnog naar de PC brengen, ookal is het spel flink wat jaartjes oud. Ik weet nog wel dat ik een paar jaar geleden de review erover had gelezen toen ie net uit was op de Dreamcast, toen leek het me al een erg cool spel :)

The devil is in the details.

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10 23:55

philipnorth

Zeg maar Danny

lijkt me erg leuk :)

is ie ook te spelen met een gamepad?

-Xbox Gamertag: Dbongers

• Haas
philipnorth schreef op 24 november 2003 @ 11:43:
lijkt me erg leuk :)

is ie ook te spelen met een gamepad?
Gamepad wordt standaard ondersteund! :P

• Dutchess_Nicole
  • Laatst online: 26-10 17:00
Ik kan hier maar 1 ding op zeggen:
WWWW00000000TTTTT!!!!

Als dat spel beter loopt dan op de Cube ben ik echt blij.
_/-\o_ _/-\o_ Sonic _/-\o_ _/-\o_

* Dutchess_Nicole is in de 7e hemel *D
Eens kijken of dat ding onder Wine aan de praat is te krijgen...

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11 12:30

Smoonshine

Feyenoord!!

Zou misschien iemand (die japans kan :)) de functies in de menu's uit kunnen leggen, ik kom er helemaal niet uit zo. Ik heb het spel zelfs al per ongeluk ge-uninstalled :S

uhm...

• Icingdeath
  • Laatst online: 30-10 21:28
Hijs nu uit iemand die hem al gespeeld heeft? heb hem zelf over een half uurtje binnen hopen dat de besturing een beetje te doen is :)

Verwijderd

Ben ook wel benieuwd ,maar vrees dat het niet zo lekker speelt als op de dc dus als iemand het tegendeel weet ?

Verwijderd

Ik had de hele versie, maar japans. Is echt kut, druk ik op een snelkoppeling om het te starten, gaat die het uninstallen. Ik wacht wel op de engelse versie ofzo
Maar je wend wel eraan ( besturing ) maar hij was japans....Dat maakt het echt moeilijk om iets te begrijpen. Maar vond het wel een hele leuke spel

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 18:19 ]

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:09
ik zag hem vandaag liggen bij de mediamarkt voor 29.99 eurootjes. dus sla je slag!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-10 17:51

Wekkie

Yeah

Ik heb 'm, en vind er eigenlijk niet veel aan. De besturing is erg wennen en de camera werkt ook niet altijd mee. Het is teveel adventure dan lekker rennen met Sonic :(

I've got a feeling...

• Jan_V
  • Laatst online: 23:20
Dat was ook al het geval bij Sonic Adventure. Daarom ben ik daar ook mee gestopt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Ik speel sonic liever op een console dan op de pc.... Besturing is moeilijk...

• Randomcybrarian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11-2021

Randomcybrarian

Information assimilated!

Hmm, met de toetsen is het iig niet echt lekker spelen op de PC. Ik ga weer terug naar de Dreamcast versie! Wel top dat het op pc wordt uitgebracht maar sommige spellen horen gewoon op een console denk ik.

• Hahn
De engelse versie van de demo is ook beschikbaar, dus er is nu geen reden meer om 'm niet meer uit te proberen ;)

Paar linkjes die ik kon vinden:
Worthplaying
Gamershell

• Haas
Ik heb ook de japanse versie op het moment. USB joypad ingeplugd, spraak en tekst op engels gezet. En spelen maar. Echt het gaat perfect!

• Hahn
Ik heb de Engelse demo vanmiddag gespeeld en ondanks een slechte eerste indruk is het toch best geinig om te spelen. Ik had eerst de grafische instellingen niet veranderd dus het zag er niet bepaald mooi uit, maar toen ik daarna alles op hoog zette en op 1024x768 zag het er toch best gelikt uit. En ondanks dat de controls niet goed werken met een toetsenbord viel het best redelijk te spelen :)

Verwijderd

Nou, net ff gespeeld, bolt wel vlot.
Framerate is zeer hoog in de gamelevels, maar in de "lobby's" is hij wat teruggeschroefd imho.

Ook de textures zijn wat minder, en de clipping klopt ook niet altijd (in 1ste level door een muur gelopen en dan in het water gevallen, resulterend in een dood).

Maar ondanks deze kleine gebreken is de gameplay dik in orde :)

• LordMithril
Was ff wennen om sonic zonder DCpad te spelen maar ging wel aardig :)
weet niet of ik em zal kopen though, mischien als er leuke extra's in zitten maar anders aas ik nog ff verder op de DC versie :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 14:08

Solid Seal

3D Printer N00b

Woei
Sonic Ownt best wel nogsteeds :D

Ik heb alle sonics als rommetje voor op de PC maar ik ben bezig om me hele pakket mega Drive enzo aan te schaffen .. en meteen maar een Saturn zoeken :d

:)

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb 'm net gespeeld, maar vind de 2D versie fijner spelen.

Af-en-toe onoverzichtelijk, waardoor je dingen gaat doen die je niet wilt doen. En de besturing is ook wennen, maar zal wel aan mij liggen. Speel nooit dit soort 3D spelletjes. ;)

Verder is die wel oke.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-10 23:29

Animal_X

Rodin

Weet iemand wat de system req's zijn?

Kan ik hem ook draaien om m'n laptop? (PIII-M Tualatin 1266Mhz, 256MB, Ati Radeon M6) :?

Het zien van de screenshots brengt mij ook weer wat goede herrineringen naar boven moet ik zeggen :)

Ik zie het al:

OS: Windows 98SE/Me/2000(SP2 or later)/XP DirectX 9.0a or later
CPU: PentiumIII 600MHz equivalent or greater
RAM: 128MB or greater
Hard Disk Space: 280MB or greater
Video Card: Direct3D compatible video card (Video RAM 16MB or greater)
with newest graphics driver
Sound Card: DirectSound compatible sound card
Miscellaneous: DirectX9.0a or later, Windows Media Player 9 or later
Controls: Keyboard, Mouse

[ Voor 82% gewijzigd door Animal_X op 16-02-2004 21:14 . Reden: m00 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-10 20:15
Niet echt een supergame, ben ik net lekker op dreef, (het ziet er dan wel vet uit als je zo snel gaat) flikker ik in het water, voor de rest zien de graphics er goed uit voor zo'n game (je ziet toch niet veel detail als je zo snel gaat).

Ze moeten toch echt wat meer aan de weg timmeren en niet alleen teren op nostalgie, als deze game een succes wil worden. Ik denk aan multiplayer, moeilijkheidsgraad (onzichtbare kantmuren bijv. bij beginnner ofzo), en een fatsoenlijke quit knop in de demo 8)7

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/AB736LP7545
Pagina: 1