[genome@home] vbscript fout bij serviceinstaller

Pagina: 1
Acties:

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:50
ik heb de commandline grazer gedownload en ook de bijbehorende service installer, maar elke keer krijg ik na de configuratie van de installer deze foutmelding
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=16221&format=full&ext=.jpg
Wat doe ik verkeerd? want ik wil graag dat G@H als service draait, zodat ik er geen "last" van heb.
De configuratie die ik gebruik is de standaard die er al instaat.

Ik heb het op 3 verschillende computers geprobeert, en uiteraard gezocht. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Teddy op 24-11-2003 17:32 ]

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 12:52
Aan de melding 'Toegang geweigerd' te zien, krijg ik het vermoeden dat je geen administrator rechten hebt op die pc's. Dat heb je wel nodig om services te kunnen installeren.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

Jis

Het tooltje werkt alleen op NT/W2K/XP en niet op 98 / ME, dus als je 98 / ME hebt werk ie sowieso nie.

Als je een NT/W2K/XP OS hebt kan het misschien zijn dat je niet genoeg rechten hebt, zorg dus dat je Administrator rechten op de pc hebt tijdens het installeren.

Wellicht draait er een virus scanner op de pc die het uitvoeren van vbscript blokkeert, ik heb gehoord dat er dergelijke programma's zijn die dat doen. Scan dan eerst de gedownloade bestanden op virussen en schakel em dan tijdelijk uit.

Op regel 89 wordt de volgende code uitgevoerd:
fso.CopyFile "srvany.exe", strSrvanyPath
De code wil het bestand srvany.exe kopieren naar de windows\system32\ directory. Als je geen schrijfrechten hebt in deze directory kan je die fout ook krijgen.

https://u24.gov.ua/

• Teddy
Idd, was ik vergeten te melden in de TS

Op het moment staat de virusscanner uit op mijn XP sp1 machine, ik ben administrator, en heb dus schrijfrechten in \windows\system32. Verder draaien er geen scanners, blockers of iets in die richting, dus daar ligt het niet aan,

• Jis

Jis

Ik heb het nog even getest op een kale XP installatie (engels) met SP1 en daar gaat ie gewoon door, verder kan ik helaas ook ff niet bedenken wat het nog kan zijn.

Je zou nog even in de Event Viewer kunnen kijken of daar een melding staat die je wellicht verder kan helpen.

Anders kan je de servany tool ook met de hand installeren. Deze handleiding is eigenlijk voor de oude g@h 0.99 client bedoeld, maar verschaft wellicht genoeg info om de tool voor de fah3 client te installeren. Meer info over servany op de Microsoft site vind je hier.

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
offtopic:
hoeveel mensen hebben nog meer gehad bij het openen van deze topic dat ze bijna gelijk op het plaatje gingen klikken om die melding weg te krijgen? of slaap ik nou nog van 2 dagen feesten achter elkaar? ;)

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 23:08

BwO

Up The Irons!

offtopic:
Gelukkig ik was niet de enige :D

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:35

Cow_tipping

On the run for D.B.!

dsmeef schreef op 23 november 2003 @ 23:24:
offtopic:
hoeveel mensen hebben nog meer gehad bij het openen van deze topic dat ze bijna gelijk op het plaatje gingen klikken om die melding weg te krijgen? of slaap ik nou nog van 2 dagen feesten achter elkaar? ;)
LOL!

moi. :D

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Teddy
Het is opgelost, het was het vinkje bij interact with desktop die bij mij aanstond, dank aan allen voor de oplossing.

[ Voor 18% gewijzigd door Teddy op 24-11-2003 17:35 ]

• Jis

Jis

Teddy schreef op 24 november 2003 @ 17:34:
Het is opgelost, het was het vinkje bij interact with desktop die bij mij aanstond, dank aan allen voor de oplossing.
Och dus hij was al geïnstalleerd en aktief waardoor het bestand (de service) niet overschreven kon worden... Naja mooi dat het gelukt is :)

Pagina: 1