[XP] Windows start maar half op!

Pagina: 1
Acties:

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
OS windows xp

Tot gisteren 22/11 funtioneerde de pc zoals ik hem heb geconfigureerd( geen veranderingen sinds 6 mnd)

Nadat de pc uit gezet was en een andere de pc wilde starten lukte dit echter niet meer. Bij het opstarten hoorden we de koppen van hdd wel erg lang! pc start niet meer op.
Omdat wij weg gingen heb ik hier verder geen aandacht aan besteed. Pc is op een "harde" manier uitgezet.

Echter vandaag 23/11 merkte ik dat de pc spontaan was opgestart, waarna het blauwe scherm met de mededeling dat windows niet goed was afgesloten
en dat hij alles ging controleren.
Hierbij kwam de mededeling dat windows de schade ging herstellen.
Echter nu merk dus dat een aantal functies niet meer werken of zelfs helemaal verdwenen zijn
Krijg ook geen fout melding of iets dergelijks
slechts dat de progr. niet gevonden kunnen worden!

IE kan ik alleen opstarten via mij taakbalk, wanneer ik IE wil starten via snelkop. krijg ik vlgde med. kan IE.exe niet vinden!!
Outlook expres kan niet gevonden worden, kan hem ook niet vinden!
Vraag: hoe kan ik adres bestanden van outlook vinden

Systeem herstel kan ik soms wel opstarten maar krijg een wit scherm te zien zonder tekst.
start zoeken lukt niet wit scherm!
msn weg!
nav weg!
Toetsenbord (logitech) aantal functies werken niet!
office vraag om te installeren!

Krijg ook geen fout meldingen

Even voor de duidelijkheid de configuratie is de laatste 6 MAANDEN NIET VERANDERD!
Hoogstens dat ik software heb verwijderd maar dan zoals het hoort configuratie software
software verwijderen ja/nee of via uninstall

Wat kan hiervan de oorzaak zijn!
Hdd half kaduk!

Moet ik systeem opnieuw formateren of bestaat er nog een herstel mogelijkheid!

thanks

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Kijk ook ff in de logs..

Verwijderd

Volgens mij heeft de harddisk (harde schijf) een opdonder gekregen. Hij zal waarschijnlijk wel een paar capote clusters ofzo hebben

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat de topic titel conform de WOS Policy is :)

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 20:16:
Volgens mij heeft de harddisk (harde schijf) een opdonder gekregen. Hij zal waarschijnlijk wel een paar capote clusters ofzo hebben
Dat zou best kunnen ja.

Je kan het beste denk ik ff een complete scandisk erover heen gooien. Mocht dit niet helpen, dan denk ik dat je je belangrijke gegevens moet back-uppen, je schijf compleet formateren (dus geen quick-format) en opnieuw installeren. En mocht dat ook niet helpen dan zie ik geen andere oplossing dan een nieuwe schijf erin proppen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
had je wel een recente virusscanner geinstalleerd? Zulk soort dingen kunnen nl. ook wel es veroorzaakt worden door een virus (niet meer kunnen starten van exe bestanden etc.). Misschien dat je met een bootflop ofzo ff een virusscan kunt doen?

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Bedankt voor jullie info.
Ben hier niets wijzer van geworden
btw gebruik zelf nav 2004

probleem blijft echter dus zal wel hdd opnieuw moeten formateren!
Pagina: 1