mobo kapot door schroevendraaier?

Pagina: 1
Acties:

• DJ-D_Prime
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05-2017

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
Vandaag ben ik met een huisgenoot van vele ouwe compu's en wat nieuwere onderdelen een nieuwe gaan bouwen. Na een oude desktop verzaagd enz. hadden alles erin geplaatst en aangesloten, maar we hadden nog geen power knop, dus we zetten em aan door met een schroevendraaier contact te maken.

dit ging steeds goed, maar nu doet ie t ineens niet meer; is t mogelijk dat ik kortsluiting gemaakt heb? naast de power contacjes zit trouwens iets met "sleep" wellicht dat ik daar contact gemaakt hebt..

ik zag wel een heel klein stroomvonkje..

verder wil t moederbord ook niet de cd-rom detecteren (we hebben er al verschillende geprobeerd)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Het kan geen kwaad als je de goede pinnetjes pakt :P
Ik start mijn kast loze dual bak ook altijd zo B)

Doe es een bios reset, misschien werkt het dan wel weer :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
dus gewoon batterijtje er af halen?

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

DJ-D_Prime schreef op 23 november 2003 @ 20:03:
dus gewoon batterijtje er af halen?
UHmm niet echt.... je moet ff kijken in moboboekje daat staad hoe je bios rest.
Dit doe je door een jumpertje ff omtezetten en dan weer terug zetten

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
als je een vonkje zag....

jammer maar helaas dus ;)

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 23:13
KBDE schreef op 23 november 2003 @ 20:15:
als je een vonkje zag....

jammer maar helaas dus ;)
Ach, dat zegt ook niet altijd iets. Misschien moet je al het onnodige es van je moederbord afhalen. En dan nog es proberen. Bios resetten is ook een optie ja. Je weet het nooit.

[ Voor 27% gewijzigd door Kayz op 23-11-2003 20:19 ]

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
goed, heb t batterijtje eraf gehaald en weer erop gezet en hij start nu weer gewoon,

hij is dus niet kapot.. boekje? eh.. dit is allemaal losse meuk uit t rommelhoek van ons studentenhuis (18 personen) dus vergeet t maar..

iig,. hij start weer, maar hij wil met geen mogelijkheid de cd-rom detecteren?!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:38

The Third Man

The Third Jellyfish

Dat vonkje was waarschijnlijk ontstaan bij het contact maken tussen de 2 contactjes van de powerknop, omdat een schroevendraaier niet zo'n goed contact maakt. Is verder niet erg. Het probleem van de cdrom moet je waarschijnlijk bij de kabels of de jumpers zoeken. De handleiding kan je downloaden bij de website van de fabrikant.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik krijg zelfs een vonkje op mn mobo als ik mn PS2 MX500 uit zn plug trek.. doet t ook nog steeds

Ja, de eerste keer schrok ik wel ffkes :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:07
Ik heb hier ook al eens met een collega student 8) een antiek 486'je proberen in gang te krijgen. Het probleem met de CD-rom was blijkbaar gelegen aan de gebruikte opstartdiskette 8)7 , deze was met win98 gemaakt.
We hebben wat in de bestanden zitten brielen op de opstartdiskette, zodat we het keuzemenu niet meer kregen, maar hij direct met cd-romondersteuning opstartte, en nu draait ie vrolijk op win95 (als nintendo-emulator: www.skydaddy.com/NES ).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

SyS_ErroR schreef op 23 november 2003 @ 20:38:
Ik krijg zelfs een vonkje op mn mobo als ik mn PS2 MX500 uit zn plug trek.. doet t ook nog steeds

Waarschijnlijk een aardingsprobleempje

Blog (Linux-related)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:38

The Third Man

The Third Jellyfish

Jensd schreef op 23 november 2003 @ 20:53:
[...]

Waarschijnlijk een aardingsprobleempje
Nee, dan is de aarde juist verbonden. Er staat dus spanning over de plug van de muis en kast zelf. Zou er geen aarde zijn, dan zou er ook praktisch geen spanning over staan (wel een beetje door lekkage maar niet noemenswaardig).

• SyS_ErroR
  • Nu online
Dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken? :) Of juist wel? :S :P

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
iig, uiteindelijk hebben we die 2 gare double speed cd-roms maar weer terug op de hoop gegooid, want een andere huisgenoot had nog een vrijwel nieuwe 52x liggen! en die doet t nu! alleen de diskette drive doet t nog steeds niet, maar dat komt denk ik omdat ie gewoon naar de klote is..

dus.. morgen ff windows 2000 erop knallen , behuizing afklussen, tv-out kaartje erin knallen! en we zijn klaar :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28
SyS_ErroR schreef op 23 november 2003 @ 20:38:

PS/2 en hotplug?
Jij gaat ooit nog es een half of niet werkende muis meemaken omdat je muis opblaast of je PS/2 aansluiting op je moederbord doorfikt met je gehotplug.

• SyS_ErroR
  • Nu online
ok, gelukkig alleen gedaan @ mn ouwe pc :)

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik 'starte' vroeger ook heel vaak mn pc met een schroevedraaier, maar na een keer of 20 ging dit toch fout, dikke vonk, en mn moederbord wou niet meer booten.

Hier komt iets hips te staan

Pagina: 1