Ruis op pc speakers door tft?

Pagina: 1
Acties:

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 15:15
Ik weet niet of dit topic hier thuis hoort, leek mij het beste :)
Maar goed nu het probleem.

Ik heb sinds vrijdag een tft schermpje (iiyama E430 17") aan m'n pc hangen. Deze vervangd m'n crt. Nu hoor ik echter als m'n tft aanstaat een lichte ruis over de pc speakers (midiland 8200 5.1)

Zodra het scherm uit is, is ook de ruis weg. Nu verdenk ik zelf de adapter van de monitor. Ik heb het scherm al op een "eigen" stopcontact aangesloten dus niet meer op de stekkerdoos waar zo'n beetje alles in zit.

De ruis is helaas nog niet verdwenen. Hoe kan dit verholpen worden? D.m.v. filters die je op stekkerdozen tegen komt?

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
ligt die adapter in de buurt van je boxen of maakt dat niet uit ?

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 15:15
Speakers staan op bureau. De adapter op de grond, daar liggen wel de rest van de kabels dus ook speakerkabel.
En het is nu toch wel zwaar irritant aan het worden die ruis :(

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
feedback via je cd-line-in draadje? (van cdrom speler naar soundkaart).

Ik weet het, klinkt raar, maar ik heb dus last gehad van zo'n feedback loop. Zette m'n speakers voluit... en die kabel van cdrom-line-out naar soundkaart-cd-line-in pikte gewoon muis bewegingen op. Waarschijnlijk dus via de vga kabel dat die signalen stoorden.

Anyways, mocht je dat nog niet gedaan hebben: snok of het draadje uit je cdrom speler, of zet het vinkje bij "mute channel" voor je cdrom-audio. Meestal kan je die audio cd's toch via direct-audio-extraction afspelen.

Verwijderd

C00KW4US schreef op 23 november 2003 @ 19:45:
Ik weet niet of dit topic hier thuis hoort, leek mij het beste :)
Maar goed nu het probleem.

Ik heb sinds vrijdag een tft schermpje (iiyama E430 17") aan m'n pc hangen. Deze vervangd m'n crt. Nu hoor ik echter als m'n tft aanstaat een lichte ruis over de pc speakers
Misschien zou je even een ferriet kern op moeten zoeken/kopen, het kan zijn dat de voedingskabel stralingen afgeeft.
Een ferriet kern is een magneet (lijkend) rond stukje metaal wat om de kabel heen moet
Afbeeldingslocatie: http://www.clofis.nl/nl/radiohm/SMPS_trafo_black_96dpi.jpg
Het metaal waar die spoel omheen gewikkelt is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 14:01 ]

Verwijderd

In onze studio stond eens een goedkope tft die deed die ook. Deze tft had een externe voeding. Alles geprobeerd niks hielp. Ander scherm gehaald met interne voeding en veel hogere kwaliteit en de problemem waren weg.
Pagina: 1