Beeld blijft hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd blijft het beeld van m'n pc hangen, ongeveer na 5 minuten na het opstarten. Ik kan dan nog ongeveer 1 seconde de muis een stukje verschuiven (laat sporen achter zich), vervolgens hangt de hele pc. Af en toe valt het beeld zelfs helemaal weg, of heb ik een reset. Dit gebeurt niet alleen in windows maar ook als ik in het bios zit.

De pc is dan pas weer fatsoenlijk op te starten nadat ik de stroom er even af heb gehad, maar vervolgens na een aantal minuten gebeurt er weer hetzelfde.

Ik dacht dat ik het op had gelost door m'n 2e geluidskaart eruit te halen. Toen leek het systeem weer stabiel te draaien. Ik heb toen alle nieuwe drivers van het moederbord en videokaart geinstalleerd. Ook het bios geupdate. Dit liep allemaal goed. Todat ik vandaag weer dezelfde problemen kreeg...

Soms na het opstarten na een crash geeft windows XP aan dat de videokaart de oorzaak van de crash was en in de log file staat dan de volgende tekst file:
LogType: Watchdog
Created: 2003-11-21 21:22:32
TimeZone: -60 - West-Europa (standaardtijd)
WindowsVersion: XP
EventType: 0xEA - Thread Stuck in Device Driver

//
// The driver for the display device got stuck in an infinite loop. This
// usually indicates a problem with the device itself or with the device
// driver programming the hardware incorrectly. Please check with your
// display device vendor for any driver updates.
//

ShutdownCount: 49
Shutdown: 0
EaRecovery: 1
EventCount: 2
BreakCount: 2
BugcheckTriggered: 1
DebuggerNotPresent: 1
DriverName: ati2dvag
EventFlag: 1
DeviceClass: Display
DeviceDescription: RADEON 9800 PRO
HardwareID: PCI\VEN_1002&DEV_4E48&SUBSYS_2068148C&REV_00
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
DriverFixedFileInfo: FEEF04BD 00010000 0006000E 000A18FC 0006000E 000A18FC 0000003F 00000008 00040004 00000003 00000004 00000000 00000000
DriverCompanyName: ATI Technologies Inc.
DriverFileDescription: ATI Radeon WindowsNT Display Driver
DriverFileVersion: 6.14.10.6396
DriverInternalName: ati2dvag.dll
DriverLegalCopyright: Copyright (C) 1998-2002 ATI Technologies Inc.
DriverOriginalFilename: ati2dvag.dll
DriverProductName: ATI Radeon Family
DriverProductVersion: 5.2.3790.2
De specs van m'n pc zijn:
-Windows XP pro (ned)
-AOpen 300Watt voeding (zit aan geaard stopcontact)
-moederbord: GigaByte 8IPE1000P2
-Intel P4 2.8 ghz
-DDR PC400 512MB (2 x 256MB)
-Maxtor 120GB
-Club3D ATI Radeon 9800Pro 128DDR
-DvD-rom

Iemand die mij verder kan helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor de hand liggend: even een andere videokaart proberen (mits voorhanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 23 november 2003 @ 19:43:
Voor de hand liggend: even een andere videokaart proberen (mits voorhanden).
heb ik helaas niet in huis..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Je kan proberen alle onderdelen te verwijderen die niet voor een basaal functioneren van de machine nodig zijn (modem, geluidskaart, nic, optical drives, extra hdd's) en kijken of de boel dan beter loopt. Als dit het geval is, kun je door stapsgewijs terugplaatsen erachter komen welk onderdeel het probleem is.

Als het bovenstaande niet helpt (ik vrees van niet...) zul je toch ergens onderdelen moeten lenen om die uit te wisselen met je huidige onderdelen. Begin dan eens met de vga kaart, zoals al werd gesuggereerd. Zonder dit uitwisselen van onderdelen wordt het iig heel erg moeilijk om er precies achter te komen wie het probleem veroorzaakt, dus ik stel voor dat je begint rond te vragen wie in je kennissenkring je even wat body-parts kan lenen ;)

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:40

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 19:46:
[...]

heb ik helaas niet in huis..
heb dezelfde symptomen gehad met andere type hardware .
zelf een nieuwe VGA kaart gekocht .

bleek later dat mijn AGP slot was overleden van mijn 3 maand oude moederbord .

wat ik allemaal heb gedaan :
- andere voeding
- andere HD's
- andere VGA kaart
- zo kaal mogelijk systeem

probeer ook eens om geen VGA drivers te instaleren , en kijk of het dan wel goed gaat , dat was bij mij het geval dat resultaat heb ik naar mijn mobo fabrikant gemaild en die vertelde me dat mijn AGP slot wel eens brak zou kunnen zijn en stelde voor om het bord RMA te sturen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
we hebben videokaart in anders systeem getest, deed ie hetzelfde, ff RMA dus! problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb reactie gehad van m'n leverancier. Hij heeft m'n videokaart getest en heeft niks verkeerds aan kunnen ontdekken. Hij heeft hem een paar uur aangehad in een andere pc. (ook 300W voeding, maar dan van Sweex) Heeft er spellen mee gespeeld en films mee gekeken.

Bij mijn pc duurde het maar maximaal 20 minuten voordat ie vastliep.

Ook de tweede pc waar ik hem in heb gehad liep ie naar +-15 min vast
Specs van 2e pc:
Voeding 235W INWIN
MB P4 MSI 850 Pro
CPU P4 1,5 ghz
128 mb 800 mhz geheugen
Pioneer DVDspeler
LG cd-writer
ISDN pci Modem
Win98

In de tussetijd heb ik in m'n eigen pc (pc1) er een leen vga kaartje (Geforce2 pro) in zitten en geen enkele keer problemen gehad...
Iemand misschien nog enig id wat het kan zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jammer dat het bij je leverancier wel goed gaat. Maakt het weer een stuk moeilijker.

Punt is dat ie in de bios ook vastloopt/reboot. Dus dan is het zowiezo geen software probleem. En als de videokaart in een ander systeem hetzelfde probleem geeft, dan lijkt mij het probleem idd snel geconstateerd. Optie is BIOS te flashen, maar dat had je al gedaan, je zou evt een oudere versie kunnen proberen, of load setup defaults. Betwijfel eigenlijk of dat gaat werken. Kijk ook nog even in het boekje van je videokaart of er per ongeluk niet een of andere optie in je BIOS aan/uit moet staan (lijkt me ook sterk).

Ik weet niet hoe goed de relatie met je leverancier is, maar misschien kan je deze kaart omruilen voor een andere van precies hetzelfde type. Kan je meteen kijken of het niet eoa chipsetprobleem oid is. Als hij er geen problemen mee heeft dan kan ie die gewoon weer doorverkopen in een compleet systeem oid. Dat zou ik nette service vinden.

Verwijs 'm desnoods naar dit topic, kan ie zien wat je allemaal al gedaan hebt. Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar is ie weer: computer aangesloten op stopcontact met randaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 14:23:
daar is ie weer: computer aangesloten op stopcontact met randaarde?
Normaal gesproken niet.
Heb het wel een geprobeerd met een geaard verlengsnoer naar een geaard stopcontact in een andere kamer, maar toen crashde de pc ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvLeeuwen
  • Laatst online: 29-12-2014
Het klinkt mij eerlijk gezegd gewoon als een niet krachtig genoeg zijnde PSU in de oren. 300 Watt is niet echt erg veel voor de hardware die jij in je systeem hebt zitten.

Probeer als je niets anders kunt vinden eens alle niet-vitale hardware uit je pc te halen, of eventueel naar een lokale computerzaak te gaan en een zwaardere voeding te kopen. Mocht dit niets helpen breng je hem gewoon weer terug. Elke zichzelf respecterende zaak staat dit toe (je claimt gewoon dat het niet voldoet aan je verwachtingen ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvLeeuwen
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 13:48:
OK, ik heb reactie gehad van m'n leverancier. Hij heeft m'n videokaart getest en heeft niks verkeerds aan kunnen ontdekken. Hij heeft hem een paar uur aangehad in een andere pc. (ook 300W voeding, maar dan van Sweex) Heeft er spellen mee gespeeld en films mee gekeken.

Bij mijn pc duurde het maar maximaal 20 minuten voordat ie vastliep.

Ook de tweede pc waar ik hem in heb gehad liep ie naar +-15 min vast
Specs van 2e pc:
Voeding 235W INWIN
MB P4 MSI 850 Pro
CPU P4 1,5 ghz
128 mb 800 mhz geheugen
Pioneer DVDspeler
LG cd-writer
ISDN pci Modem
Win98

In de tussetijd heb ik in m'n eigen pc (pc1) er een leen vga kaartje (Geforce2 pro) in zitten en geen enkele keer problemen gehad...
Iemand misschien nog enig id wat het kan zijn?
Ik had eerlijk gezewgd niet eens verwacht dat het ding uberhaupt op zou starten met een 9800 Pro in die setup en met die voeding...

Ik zou echt eens kijken of er ergens een betere voeding te regelen valt. Je hebt bijvoorbeeld op veel plekken een Q-Tec 550 Watt voor rond de 50e. Dit is misschien geen topmerk, maar met 550 Watt toch zeker in staat genoeg ampere te leveren om dat systeem draaiende te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Maar met een 300watt Aopen doet ie het ook niet ? Dat is het rare, en we hebben al een keer geprobeerd om zo kaal mogelijk te draaien. Als hij eenmaal vastloopt blijft hij ook om de zoveel tijd vastlopen, totdat je een keer de stroomkabel eruit haald.
Waardes van voeding waren allemaal binnen 10%, maar ik kon jammergenoeg niet in bios de agp snelheid instellen.
Zal eens kijken wat ie doet zonder ATI drivers erop met een verse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvLeeuwen
_SouLmaN_ schreef op 29 november 2003 @ 17:27:
Maar met een 300watt Aopen doet ie het ook niet ? Dat is het rare, en we hebben al een keer geprobeerd om zo kaal mogelijk te draaien. Als hij eenmaal vastloopt blijft hij ook om de zoveel tijd vastlopen, totdat je een keer de stroomkabel eruit haald.
Waardes van voeding waren allemaal binnen 10%, maar ik kon jammergenoeg niet in bios de agp snelheid instellen.
Zal eens kijken wat ie doet zonder ATI drivers erop met een verse installatie.
Kan best, maar 300 Watt blijft aan de lage kant voor jouw setup...

Klein vraagje, wanneer zijn de problemen voor het eerst opgetreden? Nadat je de 9800 Pro erin hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Heeft nooit een andere kaart in gezeten, dus altijd al dat probleem gehad vanaf dat whitelabel hem kreeg van de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FvLeeuwen schreef op 29 november 2003 @ 18:38:
[...]

Kan best, maar 300 Watt blijft aan de lage kant voor jouw setup...

[...]
Met een goed ingestelde Motherboard Monitor, zie je snel genoeg of alle spannings-nivo's binnen de 5% marge blijven. Volgens mij kan het wel met 300W.

Heb je koraks advies opgevolgd en gedraaid met een minimum aan hardware? Alle bios opties en mobo switches gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 20:32:
[...]
Met een goed ingestelde Motherboard Monitor, zie je snel genoeg of alle spannings-nivo's binnen de 5% marge blijven. Volgens mij kan het wel met 300W.

Heb je koraks advies opgevolgd en gedraaid met een minimum aan hardware? Alle bios opties en mobo switches gecontroleerd?
Ik krijg de kaart maandag terug dus dan zal ik dat eens proberen.

De problemen zijn trouwens niet helemaal vanaf het begin geweest. De eerste 3, 4 dagen geen problemen gehad. Daarna zijn de crashes/resets alleen maar toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, net weer reactie gehad van m'n leverancier.
Hij is nog verder gegaan met het testen van de vga kaart. Nu blijkt dat de fan af en toe uitvalt als de kaart warm wordt. Waardoor de kaart knetter warm wordt en de pc crashed. Het bekende Club3d probleem dus :(

Nu hopen dat ik snel een nieuwe krijg...
Bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1