Toon posts:

[WindowsXP] Zelf _sp2_ maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een cdtje van winxp liggen met sp1 erin gebakken. nou ben ik nogal veel aan het kloten windows zodat een gemiddelde installatie 3 weken meegaat. Maar sinds sp1 zijn er al weer zoveel updates uitgekomen, dat de updates downen en installeren langer duurt dan de windows installatie. Nu was ik aan het denken, of het mogelijk is zelf een soort service pack 2 te maken, met daarin alle updates tot nu toe. Ik zou zelf niet weten of het kan , maar misschien zijn er hier al mensen die zoiets gedaan hebben, danwel in een ver stadium zijn ?

Zelf zat ik te denken, om alle updates als .exe binnen te halen, en dan proberen of je ze kunt slipstreamen in een directory met de windows xp sp1 cd

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat dacht je er van om gewoon een Ghost-image te maken zodat je niet steeds een verse Windows XP moet gaan installeren die hartstikke onveilig is met de standaard lekken er in?

Het is maar een idee hoor :).

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 10:43

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Had Winbeta niet al zoiets? Ik zou daar eens kijken. Het probleem was geloof ik wel dat het alleen nog maar werkte met de engelstalige windowsversies, maar ze zouden bezig zijn met een internationale versie, dus misschien binnenkort... :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Je kan windows update ook aanpassen, daar ergens links klikken zodat je ze ook op kan slaan.
Ik zou het zonde van de tijd vinden die ik eraan zou besteden VS. en de uiteindelijke tijdswinst...

Verwijderd

Topicstarter
Genghis Khan schreef op 23 november 2003 @ 19:25:
Wat dacht je er van om gewoon een Ghost-image te maken zodat je niet steeds een verse Windows XP moet gaan installeren die hartstikke onveilig is met de standaard lekken er in?

Het is maar een idee hoor :).
Al wel over gedacht, maar ik heb s-ata schijven, dus voor/aan het begin van de windows setup moet ik eerst op F6 drukken om een extra driver voor de raid controller te laden

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 19:39:
[...]

Al wel over gedacht, maar ik heb s-ata schijven, dus voor/aan het begin van de windows setup moet ik eerst op F6 drukken om een extra driver voor de raid controller te laden
Wat is daar mee dan?

Voor zover ik weet pakt Norton Ghost echt de hele partitie mee die je backupped dus ook al je Windows-drivers, wanneer je die ook geïnstalleerd hebt. Volgens mij is dit dus geen probleem toch?

Verwijderd

Topicstarter
Genghis Khan schreef op 23 november 2003 @ 19:53:
[...]

Wat is daar mee dan?

Voor zover ik weet pakt Norton Ghost echt de hele partitie mee die je backupped dus ook al je Windows-drivers, wanneer je die ook geïnstalleerd hebt. Volgens mij is dit dus geen probleem toch?
De backup maken niet, maar die weer terugzetten. Of heeft ghost ingebouwde raid-support ?

Verwijderd

op de site van microsoft update kun je instellen dat je alle updates download dan hoef je die alleen maat te installeren en klaar.

bij windows updates aanpassen check it out

Verwijderd

http://www.softpedia.com/public/cat/12/2/12-2-139.shtml
download dat
27 Windows XP Pre-Service Pack 2 Critical Updates
18 Windows XP Pre-Service Pack 2 Recommended Updates

tis 182mb :o maar dat is dus een soort pre-sp2

niet officieel van microsoft!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 20:05:
http://www.softpedia.com/public/cat/12/2/12-2-139.shtml
download dat
27 Windows XP Pre-Service Pack 2 Critical Updates
18 Windows XP Pre-Service Pack 2 Recommended Updates

tis 182mb :o maar dat is dus een soort pre-sp2

niet officieel van microsoft!!
Met kabel maakt dat niet uit :D
Ik dank u

Verwijderd

Topicstarter
[luie modus]

Werkt ie ook onder nl ?

[/luie modus]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 20:37:
[luie modus]

Werkt ie ook onder nl ?

[/luie modus]
engelse updates zin geen nederlandse updates, dus ik ben bang dat je er van uti kan gaan van niet :)

Verwijderd

http://oplossing.be/index...5;start=msg30913#msg30913

[ Voor 6% gewijzigd door Rafe op 24-11-2003 07:30 . Reden: URL klikbaar gemaakt ]

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52
Je kunt ook Autopatcher XP downloaden, is nu nog alleen Engels, maar wordt als het goed is Multilanguage.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dat staat hier 5 posts boven al, werkt prima alleen is idd in het engels dus tja... Maar in Q1 2004 komt SP2 alweer dus met beetje geluk nog 2 maandjes wachten ofzo :)

9. Will there be other versions of the AutoPatcher?

Yes, we will work on other language packs and also other Operating Systems.

10. Will the AutoPatcher work with a Non-English Windows XP?

Not currently.

[ Voor 40% gewijzigd door SithWarrior op 23-11-2003 23:34 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1