[Asus V7700] Fan defect

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:08
Hoi,

Ik heb een Asus V7700 Deluxe 32MB en ben er nog steeds heel tevreden mee. Ik draai toch geen dikke 3D games en mijn Athlon XP 1800+ trekt alles samen met die V7700 perfect.

Nu is echter mijn fan defect op die V7700. Ik heb ooit eens gelezen dat je die fans kunt vervangen. Wat is een goede vervangende fan? Gewoon een standaard fan is voldoende.

Kom nu niet met waterkoeling en vette mod's aan zetten, ik wil gewoon mijn V7700 weer helemaal gezond krijgen. De nieuwe fan moet uiteraard wel helemaal compatible zijn zodat de fan speed uitgelezen kan worden.

Zijn de ThermalTake Orange of Blue Orb's iets?

Afijn . . . ik merk de reacties hieronder wel ;)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

zalman heatpipe is een leuke oplossing. maar dit kan je opzoeken via search :) er zijn genoeg topic's over dit probleempje

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ja dat kan je idd doen, Die TT koelertjes doen het prima.
Soms is de actieve fan niet eens nodig trouwens, als je voor de rest een goed gekoeld systeem hebt (en toch niet gamed etc).
Je kan het dus ook ffies aankijken.|

Wat je ook kan doen is ergens een 6 cm koelertje zoeken, liefst natuurlijk een stille, deze kan je dan op 2 plekken (al daar niet schuin) tussen de koelribbetjes van je kaart schroeven en dan heb je stille + betere koeling.

Ook kan je een oude pci kaart pakken en een gat ter grootte van een 6/8cm fan maken en deze dan onder je kaart plaatsen (werkt ook prima).

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:08
Nou, mijn V7700 is nu 80 graden!!! . . . ik weet niet of hij dit lang uithoud. Ik heb met SmartDoctor (2.71) al de klok van de GPU en het geheugen op zijn laagste stand gezet (180MHz voor de GPU en 300MHz voor het geheugen) maar hij wil niet echt zakken. Ik draai een resolutie van 1280x1024 met 16 bit kleuren.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Richt er dan een casefan op ofzo, of desnoods een tafelvantilator. Op deze manier ben je vooral bezig met het slopen van je kaart..

En verder is er over dit probleem echt al veel te vinden, de fan vervangen is de makkelijkste en goedkoopste oplossing, zie de search voor meer info :)

Dit topic is gesloten.