[win2k3 enterprise] installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
Hallo allemaal, ik probeer windows 2003 enterprise te installen, maar steeds krijg ik bij de installatie dat hij de volgende bestanden in de i386 map niet kan vinden: cmprops.dll;cmprops.dl_ & c_737.nls;c_737.nl_ & iexplorer.exe;iexplorer.ex_. Ik kan dan wel voor annuleren kiezen, maar als de installatie eenmaal afgerond is dan heb ik bijv. geen help en IE B) bovendien is de program files map (met uitzondering van andere mappen) hoofdzakelijk leeg :?

Ik heb het al met 3 verschillende cd's geprobeerd, maar geen 1 wou.... iemand enig idee hoe dit mogelijk is?

System specs: Compaq presario 5686 P3 450, 128mb, 16mb video, 12,5 Gig HD, 80 Gig HD, 20x cdrom speler

PLEASE help me! _/-\o_

Verwijderd

probeer anders eens op de de map i386 te kopieren naar de C schijf, en misschien doet ie het dan wel;)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Als de 3 CD's van dezelfde ISO afkomen dan heb je gewoon een foute ISO denk ik ;) maak eens een FAT32 partitie aan, en kopieer daar de CD heen en probeer de setup van daar te starten.

Je kunt later wel weer converteren naar NFTS.

128 Mb is trouwens wel heel erg magertjes......

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

maartena schreef op 23 november 2003 @ 19:33:
Als de 3 CD's van dezelfde ISO afkomen dan heb je gewoon een foute ISO denk ik ;) maak eens een FAT32 partitie aan, en kopieer daar de CD heen en probeer de setup van daar te starten.

Ik had zelf ook een machine draaien met 128 MB ram, maar heb ik geupdate naar 2GB DDR-3200
Moet je toch wel kunnen verwachten van een lawairige server enz.

• ygma!l

Nee, de 3 cd´s komen niet van dezelfde ISO dat is nu juist het vreemde. Ik heb 2 orginele cd´s (die leen ik, kheb namelijk een orignele key),maar geen van beide werken. De andere is eentje van inet, maar ook deze werkt niet(zelfde probleem).
Kan het kloppen dat die bestanden zoals bijv. iexplorer.exe ook daadwerkelijk niet op de cd's staan?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

mag ik je erop wijzen dat als je in eerste instantie op een FAT32 partitie installeert Windows 2003 niet de juiste security settings kan implementeren en ook na een convert fs:ntfs het nog steeds zo lek als een mandje zal zijn. Een server behoor je gelijk op NTFS te installeren en niet op FAT32.

TS: heb je al een andere iso geprobeerd of een officiele versie.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
mutsje schreef op 23 november 2003 @ 19:43:
[...]
mag ik je erop wijzen dat als je in eerste instantie op een FAT32 partitie installeert Windows 2003 niet de juiste security settings kan implementeren en ook na een convert fs:ntfs het nog steeds zo lek als een mandje zal zijn. Een server behoor je gelijk op NTFS te installeren en niet op FAT32.
Helemaal mee eens!

Mischien is de CDspeler van de TS wel gewoon kapot :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• ygma!l
mutsje schreef op 23 november 2003 @ 19:43:
[...]
....

TS: heb je al een andere iso geprobeerd of een officiele versie.
Ik heb zowel (zie hierboven) een iso van inet als een officiele (althans een kopietje van de oficiele van mijn school) en geven allebei dezelfde problemen.

• ygma!l
maartena schreef op 23 november 2003 @ 19:47:
[...]

Helemaal mee eens!

Mischien is de CDspeler van de TS wel gewoon kapot :)
Kan dat? Ik bedoel: hij heeft alleen maar gezeur met die bestanden... (lees: windows start wel op, maar er ontbreken wat dingen)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ja dat kan waarom zou ik anders zo'n antwoord geven |:(

• ygma!l
mutsje schreef op 23 november 2003 @ 20:09:
ja dat kan waarom zou ik anders zo'n antwoord geven |:(
Ik heb laatst nog een win2k server installatie gedaan (die wel werkte) met dezelfde hardware configuratie... en dat werkte wel... is het dan toch nog mogelijk dat het aan de cd-rom speler ligt?

*sorry dat ik een beetje wantrouwend over kom, maar ik vind het vreemd als het wel zo is (daarmee wil ik het best geloven)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou inderdaad de suggestie eens kunnen proberen om eerst de benodigde bestanden op je PC te copieeren. Door later de setup security template er op te zetten, zou je dan 'gewoon' de setup security moeten hebben.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hebben ze eindelijk ingebouwd dat ie niet automatisch mee geinstalleerd word, zijn ze nog niet tevreden B)

"it's not a bug, it's a feature!"

[ Voor 11% gewijzigd door THIJZEL op 24-11-2003 00:39 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

THIJZEL schreef op 24 november 2003 @ 00:39:
hebben ze eindelijk ingebouwd dat ie niet automatisch mee geinstalleerd word, zijn ze nog niet tevreden B)

"it's not a bug, it's a feature!"
Internet Explorer en Help worden wel automatisch mee geinstalleerd.

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer eens met ander geheugen

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• ygma!l
Ok, ik ben erachter... Ik had nog een goede dvd speler liggen en heb deze even ingebouwd i.p.v. de 20X cd-romspeler. En jahwel: de installatie verliep vlekkeloos...

Nog 1 ding: toen ik nog gebruik maakte van de 20x cd-rom speler kon hij dus de bestanden niet vinden en kon ik kiezen voor 'bladeren' toen ik deed kreeg ik alleen in het lijstje GEEN cd-rom speler te zien. Toen die installatie eenmaal voltooid was en toen windows was opgestart zei hij 'nieuwe hardware gevonden Atapi 20X blabla'.
Maar toen ik de dvd-speler ingebouwd had en ik ging bladeren zat de dvd-speler er wel gewoon tussen. En gaf hij na de installatie ook niet de melding van nieuwe hardware gevonden...

Mijn conclussie: windows had nog niet de juiste drivers voor de cdrom speler tijdens installatie?
Pagina: 1