ja, dat is dus mijn probleem,
ik ben dus een script een het maken waarbij je je naam moet ingeven en die vervolgens controleert of je op de blacklist staat van mijn clan
maar ik wou het script zo kort mogelijk maken, dus ik heb de namen in een switchinstructie gedaan zodat ik geen if ... else if ... else if ... ... else ... ... moet doen want dan wordt het toch wel heel lang
maar nu krijg ik dus dit probleem: switch quantity not an integer
hoe kan ik dit zo kort mogelijk oplossen?
want ik heb niet echt zin om die lange if constructies te gebruiken
mijn code is nu:
(het zou kunnen dat er een paar domme dingen inzitten ofzo die beter anders kunnen, maar dat zal dan wel aan mij liggen, want ik ben nog maar een n00b)
ik ben dus een script een het maken waarbij je je naam moet ingeven en die vervolgens controleert of je op de blacklist staat van mijn clan
maar ik wou het script zo kort mogelijk maken, dus ik heb de namen in een switchinstructie gedaan zodat ik geen if ... else if ... else if ... ... else ... ... moet doen want dan wordt het toch wel heel lang
maar nu krijg ik dus dit probleem: switch quantity not an integer
hoe kan ik dit zo kort mogelijk oplossen?
want ik heb niet echt zin om die lange if constructies te gebruiken
mijn code is nu:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| #include <iostream.h> #include <string.h> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { string cnx = "Aap, vowa doede dien test, ge zijt zllf nen CNX-er!"; string black = "Jaja, ge zijt zo nen looser di da op dn blacklist sta!"; string nee = "Ge hebt geluk, ge sta (nog) nie op dn blacklist!"; char naam[20]; char quit; cout << "Welkom op de 'blacklistchecker' van de CNX." << endl; cout << endl; cout << "Gelieve uw naam in te voeren met _ ipv spaties en zonder hoofdletters." << endl; cout << "vb.: nicolaas_van_mira" << endl; cout << endl; cin >> naam; quit = '\0'; while (quit != 'q') { switch (naam) { case 'kris_van_den_bergh': case 'yves_goorden': case 'glenn_van_loon': case 'steven_hectors': cout << cnx << endl; break; case 'kate_uytterlinde': cout << black << endl; case 'jan_harrewijn': case 'lander_de_bruyn': case 'fraa_cox': case 'marleen_hermans': case 'kathy_elsen': case 'julie_de_ruyter': cout << black << endl; break; case 'kris_door_de_muur': cout << "owned" << endl; break; default: cout << nee << endl; break; } cout << endl; cout << "Duw q om af te sluiten." << endl; cin >> quit; } return(0); } |
(het zou kunnen dat er een paar domme dingen inzitten ofzo die beter anders kunnen, maar dat zal dan wel aan mij liggen, want ik ben nog maar een n00b)