[Asus 9600XT] problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 08:03
hallo:)

Sinds vrijdag heb ik een 9600XT van asus was goed verpakt enzo ik stop em in mn agp slotje en hij werkt op het eerste gezicht geen problemen windows opnieuw geinstaleerd(was nodig) drivertjes geinstaleerd van cd..
nou eindelijk testen hoe dat kaartje verder werkt kheb need for speed underground, max payne 2 en worms 3d gebruikt om te testen.. ik was zeer tevreden met het performance wat het kaartje opleverde totdat ineens mn spel uitviel zonder fout trug in windows.. opnieuw proberen natuurlijk maar na een tijdje ineens mn pc uit dat vond ik niet zo leuk dus ik heb die optie uitgezet dat windows de pc automatisch reboot na een ernstige fout (+ nieuwste drivers geinstaleerd) en ik krijg nogsteeds hetzelfde resultaat aleen nu geen reboot meer maar een blauw scherm zonder enige letter erop en de computer doet verder nix meer.. dit gebeurt bij alle spellen die ik heb gebruikt om te testen en het ligt niet aan het videokaartje die heb ik getest bij mn buurman en daar werkt ie perfect zonder enige fout.

mn pctje:

GA-7N400 Pro2
barton 2500+ (niet oced)
maxtor 80gb
asus 9600XT
512MB ddr400 twinmos dualchannel
meer info nodig?

hopelijk weten jullie er wat meer van af:)
bedankt bijvoorbaat

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:56
Windows formatje?
Helpt ook wel vaak bij installeren van nieuwe hardware (ligt eraan wat je oude vga kaart was, was t al een ATi dan zou dat niet nodig moeten zijn...)

• joon
'windows opnieuw geinstaleerd(was nodig)'

al gedaan..

edit: kan het nog wel een keer doen maar ik betwijfel dat het enig verschil maakt..

[ Voor 49% gewijzigd door joon op 23-11-2003 19:02 ]

Verwijderd

Systeemherstel;heb je al een vroeger gemaakt herstelpunt geprobeerd?(winxp toch?)

• joon
hoe zou systeemherstel mijn probleem moeten oplossen? het probleem is er sinds ik die nieuwe kaart op mn bordje heb geprikt nadat ik een nieuwe instalatie had gedaan, daarvoor kon ik het niet testen.
nieuwe drivers staan erop + voledig geupdate

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

Dit probleem hoeft niet echt iets met P/M/G te maken te hebben. Topic lijkt me iets beter op z'n plek in OH :).

Wat voor voeding heb je? Mogelijk had je vorige videokaart niet zoveel power nodig, maar trekt je voeding deze videokaart gewoon niet.

Heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al bekeken? En b.v. je geheugen getest met memtest?

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 23-11-2003 19:40 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• joon
dr zit een q-tec 400W in mn mem is nog geen maand oud en is niet oc'ed geweest of wat dan ook kheb memtest al eerder gedaan geen fouten gevonden of wat dan ook...

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heeft iemand al een oplossing hiervoor? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. Zelfde videokaart, mobo: Asus a7n8x deluxe en een Antec Truepower 380w. Daarvoor een Zalman 300w gehad. Ik d8 zelf dus aan een voedingsprobleem, omdat de 5 volt wat laag is, maar die is nu van 4,7-4,8 (300w) naar 4,9 gegaan. Dan zat ik nog te denken dat mss het agp slot te weinig stroom kan leveren? (omdat je ook van die radeons hebt (had) die zo'n extra powerconnector hebben). Ik heb dus ook precies dezelfde fouten, blauwe schermen zonder tekst, opnieuw opstarten (terwijl dat in windows uitgeschakeld is). Het is wel kut ieg. :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem even die guide door die W_N al eerder linkte. Dingen als het nakijken van de voltages en de temperatuur van de CPU komen hierbij aan de orde.

Je geeft trouwens aan dat je een BSOD (blue screen of death) krijgt. Schrijf even de errorcode op die je krijgt (bv. DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL) en neem vervolgens deze guide door.
Kijk ook even of er niet toevallig een dll of sys bestand bij staat; dan is het nog makkelijker de oorzaak te vinden.

• wagenveld
  • Niet online
Zoals ik zei, voltages zijn nu wel goed, maar zal even testen met mbm hoe het verloop is. Wat betreft de BSOD, het vreemde is juist dat er niks staat, echt niks, alleen maar blauw :P . Nog iets vreemds: Burn-in met sisoft sandra doet ie zonder problemen (10x@100%), vlak daarna pcmark04 ook zonder probz. Daarna 3dmark03 gedraait, en bij de sound test 1 (in het begin) klapt ie eruit. Dan zou je denken aan een IRQ conflict, maar dat is het dus niet. Is het trouwens de bedoeling dat je geluid hoort bij die soundtest? Want dat hoorde ik dus niet. Toch misschien een driver probleem oid. Ik ga er vanmiddag weer mij bezig.

• wagenveld
  • Niet online
Even een updatje van mij kant: Hij werkt! tot nu toe. Wat ik heb gedaan: Videokaart in een ander systeem getest: geen problemen, memtest gedraaid: 0 fouten, onboard sound uitgezet en een sblive erin geplakt, andere windows xp cd geprobeerd.
Toen ik dus de onboard sound uitgezet had, (eerst in apparaatbeheer en toen in de bios) heb ik die sblive erin gedaan. Weer datzelfde (lege) blauwe scherm. Toen heb ik dus een andere windows xp cd geprobeerd (1tje zonder sp1 geintegreerd) en daar weer een schone installatie van gemaakt. Weer met de sblive, en tot nu toe zonder problemen. Dan zou je zeggen dat het ligt aan een conflict tussen de videokaart en de onboard geluidskaart of aan een brakke windows versie. Ik ga dat nog even uittesten door windows weer opnieuw te installeren zonder sblive en met onboard geluid.

Edit: Het was dus SP1, zonder SP1 werkt het, met werkt het niet. Ik hoop dat dit nog opgelost wordt met nieuwe drivers/service packs. Maar goed.

[ Voor 9% gewijzigd door wagenveld op 17-12-2003 23:28 ]

Verwijderd

Ik heb de zelfte probleem sinds ik die kaart hebt en ik weet zelf niet n's hoe ik het kan fixen .
ik heb de newste drivers ge-updated maar de probleem blijft het zelfte

mijn hardware is
Asus K8V deluxe
amd64 3000+
3dclub radeon 9600 xt bravo
heb een 400 wat voltage
512 DDr
120GB Maxtor
en ik draai nog steeds op een winXP 32-bit

maar meschien moet ik wel bij ati informeren???

ik heb ook een keer gelezen dat je in je bios kunt afstellen dus
AGP snelheid op 4x
AGP voltage op 1.5
en dan op 64 mb zetten dus niet op 128 mb

het heeft even geholpen

Verwijderd

Misschien is het handig als je eens even naar je voeding gaat kijken, ik weet niet wat voor videokaart je eerst had, maar een 9600xt zuipt nogal wat stroom denk ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 13:46:
Misschien is het handig als je eens even naar je voeding gaat kijken, ik weet niet wat voor videokaart je eerst had, maar een 9600xt zuipt nogal wat stroom denk ik.
ik heb deze pc op maat laten gemaakt maar mijn voeding is 400 wat
dat is toch voldoende of niet??

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

ares2 : dit is best een oud topic. Kijk eens naar Welke voeding heb ik nodig? Deel 3 en de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Hier kan je verschillende mogelijk oplossingen vinden. Als je er echt niet aan uit kan komen met alle mogelijkheden in deze topics, open dan een nieuw topic en geef hierin aan wat het probleem precies is (omschrijf ook wat er gebeurd), wat je hebt geprobeerd (ook uit de troubleshooter). Oude topics omhoog schoppen is niet de bedoeling, je kan in je nieuwe topic wel verwijzen naar topics als deze die je met de search hebt gevonden, dan weten we ook dat we alle mogelijkheden die in dit topic zijn aangedragen niet meer hoeven voor te stellen :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.