• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 23:11
Ik heb sinds een tijd een Canon Powershot A60 met 2 setjes Hapé batterijen (1800 en 2100) en een Hapé lader (NV33).

Het nadeel van deze lader is alleen dat hij niet zichzelf uitschakeld. Hierdoor lijkt het mij dat deze de batterijen zou overladen.
Het opladen duurt ongeveer 16 (!!) uur, dus zo erg laad hij denkik ook niet over, maar ik vroeg mij af hoe erg de schade kan zijn die hij aan de batterijen kan geven?

Als in, maakt het uit als hij een uurtje meer in het stopcontact zit? En wat geld voor een uurtje of 10 meer? Ik heb namelijk geen zin in exploderende batterijen ofzo (:+).

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
Pinkelmans schreef op 23 november 2003 @ 18:38:
Ik heb sinds een tijd een Canon Powershot A60 met 2 setjes Hapé batterijen (1800 en 2100) en een Hapé lader (NV33).

Het nadeel van deze lader is alleen dat hij niet zichzelf uitschakeld. Hierdoor lijkt het mij dat deze de batterijen zou overladen.
Het opladen duurt ongeveer 16 (!!) uur, dus zo erg laad hij denkik ook niet over, maar ik vroeg mij af hoe erg de schade kan zijn die hij aan de batterijen kan geven?

Als in, maakt het uit als hij een uurtje meer in het stopcontact zit? En wat geld voor een uurtje of 10 meer? Ik heb namelijk geen zin in exploderende batterijen ofzo (:+).
Daar wordt voor gewaarschuwd ja :D
Ik zou toch eens overstappen op een slimmere lader.
Ik heb zelf de GP powerbank Rapid lader welke (als 4 batts tegelijk laad) met 1800mAh batts er ongeveer 4 a 5 uur over doet om ze vol te krijgen en deze gaat daarna over op druppel laden (elke batterij afzonderlijk).
Maar er zijn natuurlijk veel meer merken op de markt :)

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Wat zijn de specs van die lader?

Als die laadt met minder dan 1 tiende van de capaciteit dan kan het waarschijnlijk geen kwaad.
Bij de 1800 mah batts kan die probleemloos to 50ma continu laden, maar zo weining zou de laadstroom wel niet zijn.
De 2100 is tot 70 ma.
Heb het over hapé batts. Heb bij toeval deze twee ook en die 50 en 70 ma stonden op het kartonnetje als ik het me goed herinner.

Mijn Gp lader druppellaad met 80 ma en daar zijn ze nog niet kapot van gegaan, maar heb de 1800 mah batts nooit dagen lang in de lader laten zitten.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 07:36 . Reden: typo's ]