Toon posts:

afstand wandcontactdoos casema tot com21-modem?!

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een mailing van Wanadoo gekregen met de mogelijkheid om Wanadoo Plus of Premium te nemen. Nou is dat opzich natuurlijk mooi (het is betrouwbaarder en sneller, zeggen veel bekenden), en ik ben dus ook wel geïnteresseerd tot ADSL hier beschikbaar is. Maar ik kan heel moeilijk nog een UTP-kabel gaan trekken door m'n huis (ik verhuis over 4mnd en het werk staat eigenlijk niet in verhouding...) en mijn vraag is nu dus of het mogelijk is dat de kabel ongeveer 15m is, dat dan het com21-modem aangesloten wordt, en dat de UTP-kabel van daaruit pas naar m'n pc gaat?

Zou iemand me misschien het typenummer van dit modem kunnen geven? Bvb dank!

Verwijderd

er zijn van die standaards op gesteld met 10baseT enzo...ofzo...daar staat in hoe lang een kabel mag zijn bij een bepaalde ethernet configuratie.. (fysiek gezien) enne als ik met het goed herinner is het geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, UTP mag (geloof ik) 100m lang zijn volgens de specificaties, maar ik bedoelde nu dus de COAX-kabel die vanaf m'n huisaansluiting van de kabel komt, het is een kwalitatief goede kabel, maar wat zijn de vuistregels hiervoor en wat zijn jullie ervaringen?

Verwijderd

Dat weet de monteur je wel te melden. Mijn Coax kabel was veel te dun, dus ik heb nu wel een UTP-kabel moeten leggen, maar die ligt gewoon langs de trape omhoog. Ik ben ook van plan op niet al te lange termijn te verhuizen, vandaar los langs de trap.

Mijn Coax was gewone TV-kabel-coax, dat kon makkelijk met die oude modem, maar die Com21 heeft beter spul nodig, dus als je nu een kwalitatief goede kabel hebt liggen zou dat volgens mij moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
da's k*t, m'n ouders zijn een stuk moeilijker te overtuigen als ik vantevoren niet kan zeggen of er wel of niet een nieuwe kabel getrokken moet worden. :(
Maarja, ik heb de laatste weken elke keer gezeken als er storing was, dus ze zullen bijna blij zijn denk ik, dat er eindelijk een betere oplossing mogelijk is! :)

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Advies: 1 m coax en de rest UTP.
Voordelen: utp kost geen drol tov een GOEDE coax cable en het is veel betrouwbaarder. De vraag is alleen: is wannadoo (KUTSEMA :r) dat ook?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Ik heb zelf een com21 modem van casema de comport 1000 , je modem wordt geplaats direkt waar je coax je huis binnen komt je hebt ongeveer 1meter kabel er moet ook een 230v aansluiting aan wezig zijn , de rest zul je met utp moeten doen .
Pagina: 1