Toon posts:

Extreem hoog CPU gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste menschen,

Ik heb hier thuis een MAXdata desktop pc pentium 4, 2.4 ghz, draai gewoon windows XP

Mn pc draaide eerst helemaal goed maar van de een op de andere dag is mij CPU gebruik bijna altijd 100% Dit is erg vervelend want alles gaat natuurlijk heel heeel heeeeeel erg traag. Ik weet helemaal niet wat ik hieraan moet doen en weet zelfs niet waar ik dat probleem moet posten. Ik hoop dat ik mn pc hoef te formatten, want er staan veel kostbare dingen op mijn pc"tje

Alvast bedankt voor jullie reply's

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
- virus scanner erop staan en laatst nog geupdate en gedraaid?
- ad aware gedraaid
- voordat je formact doet kan je ook dingen opslaan op flop/cd ;)
- ctrl alt del en dan bij processen kijken wat er veel proc kracht nodig heeft

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op 23 november 2003 @ 18:33:
- virus scanner erop staan en laatst nog geupdate en gedraaid?
- ad aware gedraaid
- voordat je formact doet kan je ook dingen opslaan op flop/cd ;)
- ctrl alt del en dan bij processen kijken wat er veel proc kracht nodig heeft
Alles is geupdate en ik heb een volledige virusscan gedaan.
SVChost.exe is volgens mij de boosdoener want die gebruikt costant 85% van mn CPU

Verwijderd

SVChost is een soort van RunDLL: het zijn de services.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 18:41
services?
kun je effe uitleggen wat dit betekent?

Verwijderd

Topicstarter
Bigbot schreef op 23 november 2003 @ 18:52:
services?
kun je effe uitleggen wat dit betekent?
Dank je wel :) Ik weet t ook niet

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
blaster worm?

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

je kan blaster niet alles de schuld geven :p

d'r word een service geladen(soort programma, die op de achtergrond draait zodat je er verder geen last van hebt)en die vreet teveel bandbreedte. Kijk eens bij ehh... start/programma's/bureau-assecoires/beheerders...(oid)/services. Daar kan je kijken welke er draaien.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Mja ikheb blaster worm, maar wie heeft die nou niet.
Ik zou niet weten wat ik nog aan die worm kan doen.

Ik heb gewoon fixblast gedaan etc

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Paar tips:
- (idd) Ad-Aware v6 build 181 + updates en Spybot S&D draaien
- start>uitvoeren>msconfig>tab opstarten>ALLES uitvinken, als dat je probleem oplost dan stuk voor stuk weer aanzetten totdat je het probleem gevonden hebt.
- indien je er niet meer uitkomt: hier een screenshot zetten van je taakbeheer (processen van alle gebruikers aanvinken) en het programma HijackThis downloaden en een logfile hier posten (graag tussen [ code ] en [ /code ] tags).

En toen las ik pas dat je Blaster had ... :) dus negeer bovenstaande maar, tenzij je er echt niet meer uitkomt.
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 19:03:
Mja ikheb blaster worm, maar wie heeft die nou niet.
Ik zou niet weten wat ik nog aan die worm kan doen.
Ik heb gewoon fixblast gedaan etc
Wie heeft die nou niet :? Beetje vage opmerking... Kortom nog een keer zo'n fixtool draaien, en die Microsoft patch draaien die dat RPC lek dicht. Online kan je ook scannen op http://securityresponse.symantec.com

Heb je trouwens systeemherstel uitgezet voordat je ging scannen? Anders komt ie geloof ik weer doodleuk terug.

[ Voor 54% gewijzigd door Mike Jarod op 23-11-2003 19:11 ]

Verwijderd

mikejarod schreef op 23 november 2003 @ 19:04:
- indien je er niet meer uitkomt: hier een screenshot zetten van je taakbeheer (processen van alle gebruikers aanvinken) en het programma HijackThis downloaden en een logfile hier posten (graag tussen [ code ] en [ /code ] tags.
HijackThis log maakt de screenshot van taskmanager overbodig :)
Mja, HT is ook niet echt zaligmakend..(.dll componenten die niet gelist worden)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 19:03:
[Mja ikheb blaster worm, maar wie heeft die nou niet.
Ik niet :p draai Linux op m'n eigen PC, naast m'n WinXP installatie die ik ruim op tijd gepatched had. M'n pa heeft Win98(welke niet vuln is) dus ook hij niet :p.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu al door de bomen het bos niet meer. Al die termen zeggen mij helemaal niks. Ik heb best voldoende verstand van computers om het zelf op te lossen, maar dan moet t wel iets anders worden uitgelegd(ik weet dat dat niet makkelijk is, maar ik stel het zeer op prijs)

Ik ga nu eerst ff die fixblast laten draaien maar hoe zet ik die systeemherstel uit?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 19:24 ]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38
Toevallig ook last van niet verwijderbare AVI's?

1. Start regedit
2. Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Verwijder de "Default" waarde die "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" zou moeten zijn.

Dit gaat vaak samen met Explorer die erg veel CPU vreet

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

1. je had de blaster worm dus :?
2. je hebt de worm verwijderd :?
3. je cpu load is dus weer ok :z

systeem herstel uitzetten: rechtklik op my computer > properties > tab system restore > uitzettenvoor je OS disk

[ Voor 37% gewijzigd door Cozm0 op 23-11-2003 19:30 ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 23 november 2003 @ 19:00:
je kan blaster niet alles de schuld geven :p

d'r word een service geladen(soort programma, die op de achtergrond draait zodat je er verder geen last van hebt)en die vreet teveel bandbreedte. Kijk eens bij ehh... start/programma's/bureau-assecoires/beheerders...(oid)/services. Daar kan je kijken welke er draaien.
Toen ik las dat het hem in svchost zat bekroop gewoon het vermoeden mij dat het blaster was ;). Had laats namelijk ook hetzelfde bij een pc die ik moest fixen die niet vooruit te branden was, die mensen wisten alleen al dat ze blaster hadden, dus wist ik ook waar ik moest zoeken ;).
Best naar trouwens om te verwijderen, ik heb die processes moeten killen en alle registersleutels handmatig moeten verwijderen voordat norton wat wilde vinden :?...

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen ik denk zelf nu ook dat t aan mn blasterworm ligt maar die heb ik die patch al eens geinstalleerd.

Mijn vraag is nu... moet fixblast nu eerst die worm vinden voordat ik die patch kan installeren

En mijn tweede vraag... Kan je de blaster worm meerdere keren binnen krijgen

Mijn laatste vraag: wie heeft er ffies een link naar een goeie patch

Bedankt alvast

Verwijderd

Services (soz, voor half antwoord, moest eten) kun je érg ruim inzien. Je hebt services die een server van iets zijn, bijvoorbeeld Apache en IIS kunnen als service draaien, maar je hebt ook services die een functie aan het OS toevoegen, zoals file and printer sharing. Messenger is ook een service (start, run, cmd: net send IPADDR bericht), die wil je bijvoorbeeld graag uithebben, omdat via deze service ook wel wat reclame binnenkomt.

Dit zegt de windows Glossary d'r van:

service
A program, routine, or process that performs a specific system function to support other programs, particularly at a low (close to the hardware) level. When services are provided over a network, they can be published in Active Directory, facilitating service-centric administration and usage. Some examples of services are the Security Accounts Manager service, File Replication service, and Routing and Remote Access service.
Pagina: 1