[PHP] automatisch uitvoeren van scripts

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Ik heb een PHP script gemaakt die mails ophaalt van een POP3-server. Die mails worden dan doorgestuurd naar een aantal andere adressen en hij wordt ook online gezet. Alleen nou is het punt: als daar een mail binnenkomt moet die zo snel mogelijk worden doorgestuurd, nu gebeurt dat pas wanner de pagina met de PHP-script wordt opgevraagd. Als het elk uur een of twee keer gebeurt zou dat mooi zijn.

Ik heb al gezocht naar een gratis service op internet die elke 30 minuten een pagina bezoekt, want ik denk dat dat de oplossing wordt. Ik kon dat niet zo gauw een dergelijke service vinden. Bovendien kan het vast ook gewoon door wat te scripten ofzo, maar ik heb geen beschikking over de server zelf, dus ik mag geen software installeren.

Weet iemand misschien toch een service die eens in de zoveel tijd mijn pagina oproept, of kan iemand mij een stap in de goede richting helpen om mijn probleem te verhelpen?

[ Voor 2% gewijzigd door pelleke op 23-11-2003 22:27 . Reden: Namen moesten weg ]

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43
Kun je niet gewoon een programma draaien op de server die PHP.exe aanroept met je script? (Bijvoorbeeld de standaard timer functie in Linux/Windows)

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
- cron job sonder unix;
- windows 'Scheduled Tasks';

maar, wat misschien nog beter/netter is, is gewoon je mailhandler zo instellen dat je php script meteen in actie komt zodra het mailtje binnen is. Dit hebben wij moeten doen voor een webwinkel met school een keer. Het is iig onder windows ook mogelijk, maar, volgens mij onder unix een stuk makkelijker te doen. Toendertijd, onder win98 ging het iig niet erg lekker. Helaas hadden we allemaal toen nog weinig unix ervaring..

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• pelleke

pelleke

Topicstarter
In beide gevallen zou je dus de server moeten aanpassen, en zoals ik al zei: ik heb geen rechten over de server. Bovendien wil ik het kunnen toepassen op IEDER POP3-adres, dus de POP3-server is ook onafhankelijk. Het zal idd met cron moeten, maar als ik die rechten niet heb, moet ik dus een pagina opvragen. (lijkt me.) Kan het nog anders?

[ Voor 2% gewijzigd door pelleke op 23-11-2003 22:27 . Reden: Namen moesten weg ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

pelleke schreef op 23 november 2003 @ 22:03:
Het zal idd met cron moeten, maar als ik die rechten niet heb, moet ik dus een pagina opvragen. (lijkt me.) Kan het nog anders?
lijkt me niet he?
als je die rechten niet hebt kan je of vragen aan je hosting provider, of je gaat op een pc/server waar je wel die rechten hebt steeds laten connecten naar een (beveiligde) pagina :)
Pelle.
je hoeft je naam niet bij elke post te zetten, want dat doet het forum automatisch, kijk maar linksboven (oa) van je post ;)

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:51
Vraag aan iemand die wel cronjobs kan aanmaken of hij wat voor je kan regelen. ;)

• pelleke

pelleke

Topicstarter
ff denken...

als ik de pagina online zet mag die cronjob net zogoed door een andere server worden uitevoerd, of zeg ik nou iets dat helemaal nergens op slaat?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

pelleke schreef op 23 november 2003 @ 22:27:
ff denken...

als ik de pagina online zet mag die cronjob net zogoed door een andere server worden uitevoerd, of zeg ik nou iets dat helemaal nergens op slaat?
dat zeg ik toch zojuist :?
lees jij wel de reacties?

• pelleke

pelleke

Topicstarter
Sorry, ik d8 dat je net bedoelde dat de hele site op een andere server gezet moest worden. Waarom moet die pagina beveiligd worden?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:50

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

pelleke schreef op 23 november 2003 @ 22:28:
Sorry, ik d8 dat je net bedoelde dat de hele site op een andere server gezet moest worden. Waarom moet die pagina beveiligd worden?
Omdat het script anders ook door buitenstaanders op onbedoelde tijden gedraait kan worden.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Anders voeg je gewoon een regeltje in het script die automatisch de pagina refresht in xx aantal seconden? Dan hoef je alleen maar de browser aan te laten staan op die pagina.

Twitter

• pelleke

pelleke

Topicstarter
BrEeZeR schreef op 23 november 2003 @ 22:32:
Anders voeg je gewoon een regeltje in het script die automatisch de pagina refresht in xx aantal seconden? Dan hoef je alleen maar de browser aan te laten staan op die pagina.
En hoef je dus alleen maar 24 uur per dag je browser aan te zetten? Don't like it.

Zal moeten proberen te kijken of ik cronjobs mag maken. Kan dat direct via PHP? Of moet ik dat aanvragen bij mijn hoster?

• Mawlana
pelleke schreef op 23 november 2003 @ 22:46:
[...]

En hoef je dus alleen maar 24 uur per dag je browser aan te zetten? Don't like it.

Zal moeten proberen te kijken of ik cronjobs mag maken. Kan dat direct via PHP? Of moet ik dat aanvragen bij mijn hoster?
Als je shell-access hebt, is het meestal makkelijk te doen. Anders moet je het gewoon ff aan je hoster vragen.

• pelleke

pelleke

Topicstarter
sylvesterrr schreef op 23 november 2003 @ 22:48:
[...]

Als je shell-access hebt, is het meestal makkelijk te doen. Anders moet je het gewoon ff aan je hoster vragen.
Met shell XS heb ik geen ervaring. Weet iemand hoe ik kan inloggen op de shell? (Moet dat met een terminal ofzo?)

Pelle.

• Mawlana
pelleke schreef op 23 november 2003 @ 23:08:
[...]

Met shell XS heb ik geen ervaring. Weet iemand hoe ik kan inloggen op de shell? (Moet dat met een terminal ofzo?)

Pelle.
Heb je überhaupt wel shell-access?

• pelleke

pelleke

Topicstarter
Heb even gemaild, heb dus geen Shell access. Da's dus minder. Cron job maken op de server is ook niet toegestaan, zelfs niet een IMAP-box met een EVENT-handler voor de IMAP-server. :-(

Moet dus een POP3 worden waarbij de cron job op een andere server wordt uitgevoerd.

Ik heb een server gevonden: www.cron24.de, maar daar mag het maar eens per uur. Da's minder, wil het eigenlijk minstens eens per half uur. Is er een server waar dat mag?

• Mawlana
pelleke schreef op 24 november 2003 @ 12:06:
Heb even gemaild, heb dus geen Shell access. Da's dus minder. Cron job maken op de server is ook niet toegestaan, zelfs niet een IMAP-box met een EVENT-handler voor de IMAP-server. :-(

Moet dus een POP3 worden waarbij de cron job op een andere server wordt uitgevoerd.

Ik heb een server gevonden: www.cron24.de, maar daar mag het maar eens per uur. Da's minder, wil het eigenlijk minstens eens per half uur. Is er een server waar dat mag?
mail me maar op watjijwil AT skewl.net. :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Het had al even niets meer met Programming & Webscripting van doen maar alleen nog maar met hosting en alles, maar als we nu onderlinge dating gaan doen voor hosting gaat ie dicht.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.