Toon posts:

VHS naar DVD.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Videobanden (VHS) digitaliseren, branden op DVD, en later gaan bewerken met o.a. Pinnacle Studio 8.
Nu heb ik goed 4 uur aan filmmatriaal omgezet naar AVI met een totale grootte van ongeveer 60 GB.
Toch goed voor zo een 13 DVD' schijfjes, en dat is me nogal wat.
Kan ik die AVI files (zonder noemenswaardig kwaliteitsverlies) comprimeren, zodat ik maar een paar DVD's nodig heb, of moet ik dan die AVI files omzetten naar MPEG2 ?
Of is er wellicht nog een andere (betere) optie.
Belangrijk is wel dat ze weer ingelezen moeten kunnen worden in Pinnacle studio 8

Wie kan me hierin raad geven?

Gr. Joop. :?

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 14:13
Een avi file kun je comprimeren met divx/xvid e.d. zodat deze een stuk kleiner worden.
Ik wil binnekort ook wat videobanden gaan overzetten naar dvd en was van plan om de videobeelden als mpeg2 te capturen. Die kwaliteit is ruim voldoende imho aangezien de bron 'slechts' vhs is :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4 uur aan materiaal kan je zelfs op 1 DVD krijgen, maar op 2 DVD is wel beter. Gewoon je AVI source in stukken knippen, en met TMPGenc encoden naar MPEG2 op ong. 4000Kbps (is ong 120 minuten op 1 DVD). Dan branden en klaar. Zo doe ik het iig ook regelmatig.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.