puzzle game maken.. wie helpt?

Pagina: 1
Acties:

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Puzzle game beta (wip)

ik ben dus bezig met een puzzel game, het is nog lang niet af, ben nog bezig met verbeterde graphics, menu's etc. En ook moeten er nog puzzels gemaakt worden, daar gaat ook tijd inzitten.

Download de beta versie van het spel hier: puzzlegame.zip Deze beta versie heeft een editor en je kan de puzzels ook spelen. Hoop dat er iemand is die met de editor wat interessante dingen kan maken. Je kan je naam invullen met de AUTHOR NAME knop, in het uiteindelijke spel zal steeds aan het begin iets verschijnen als "PUZZLE 1: created by -jou naam-"

Stuur de PUZZLES.DAT file met nieuwe puzzels naar bas.de.reuver@home.nl :)

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
hmz dat is wel makkelijk gezegd zo, maar als je iedereen maar wat laat maken dan zit er dus helemaal geen lijn/structuur in het spel. Zijn er nog bepaalde voorwaarden waar zon puzzel aan moet voldoen, of een thema?

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Ik ga het uiteindelijk alles natuurlijk indelen qua moelijkheid. Dus dat je in het uiteindelijke spel kan kiezen eerst de makkelijke, dan normaal, en dan de moeilijke ofzo. Met het aantal zetten wat nodig is om een puzzel op te lossen als uitgangspunt.

Randvoorwaarden? ja het moet natuurlijk op te losen zijn, lijkt me voor de hand liggend. Dat kan je zelf nagaan door het te spelen (met de knop PLAY) en wat bedoel je precies met "thema".. :?

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
weinig reacties.. :{

misschien nog maar ff vermelden, de graphics zijn voorlopige graphics, zo zal het uiteindelijke spel er natuurlijk niet uit zien.

Puzzels maken is wat lastig misschien, ik doe dat als volgt. Eerst wat tegels maken en bollen plaatsen (een symetrische vorm bijv.) dan PLAY en kijken of het op te lossen is. Als dat te makkelijk of te moeilijk is dan aanpassen enz.

Verwijderd

Hee, wel geinig, dit. Heb ooit ook een soort van schuifspel in Turbo Pascal 5.5 gemaakt, ben ooit de source kwijtgeraakt, maar kwam bij een vriend de executable nog tegen. Zal nog eens kijken, ik had een paar leuke puzzels die eventueel ook in dit concept passen.