Beeldscherm knippert

Pagina: 1
Acties:

• quexy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 11:10
Ik heb nu al twee jaar een 15' TFT schermpje van philips (de 150B), maar sinds korte tijd beginnen de letters in het scherm te knipperen of in ieder geval te vervormen. De drivers die ik gebruik zijn van windows xp zelf, want ik kan geen andere goede drivers vinden.

Verder ligt het ook niet aan mijn videokaart want ik heb hier een geforce 4 mx, een ati radeon 9800 se en een ati radeon 9800 xl, en bij elk van deze videokaarten met de nieuwste drivers blijft mijn beeld knipperen.

Ik heb wel een oplossing voor het probleem gevonden, namelijk elke keer dat het scherm begint met knipperen de refreshrate veranderen van 70 hertz naar 60 hertz. Maar dan gaat ie naar een tijdje weer knipperen en moet ik m weer terug zetten naar 70 hertz. Een eeuwig durende loop dus als het ware.

Mijn vraag is nu, heeft iemand het zelfde probleem en is dit op een manier op te lossen? Of kan ik gewoon mijn beeldscherm afschrijven?

Mvg

Roel

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Knipperen.. kan het dan niet zijn dat de backlight aan zn einde is? Al kan ik dat niet echt in verband brengen met die 60 - 70 Hz loop :?

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 09:57
Heb je hem al op een ander systeem getest?