Toon posts:

amd versus intel

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan nieuw moboke te kopen en ook nieuwse procesoor kbne aan het twijfelen tussen een amd 2800+ of een intel p4 2.8 ghz 800 , het belangrijkste verschil is de prijs , is er veel snelheid verschil tussen de 2 of valt dit al bij al mee ?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sorry, dit kan alleen maar een Intel/AMD discussie opleveren.

Check reviews en controleer daarbij de benchmarks van jouw favoriete spellen/programma's.

Héél globaal (Ga hier vooral niet op in, ik wil geen discussie) :
Athlon XP leuke geprijsd, leuk met games.
PIV c, sterker met multimedia.

offtopic:
Welkom @ GoT.

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 23-11-2003 17:56 ]

{signature}

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29
het verschil is niet merkbaar. Neem dus gewoon de goedkoopste.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:22
het verschil is niet merkbaar als je 1 van de 2 systemen bezit.. pas als je er 2 hebt dus intel en amd is het merkbaar.. dus ja.. pak de goedkoopste zou ik zeggen en btw ik ben bang dat je topic snel zal worden gesloten

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Welkom op GoT, ik ben bang dat dit een AMD/Intel discussie word, het beste wat je kunt doen is gewoon sites bezoeken en revieuws bekijken. Vraag je zelf ook af wat je precies wilt gaan doen, AMD is de baas in games, Intel weer in multimedia. :)

Verwijderd

kijk een PIVc is met zijn geheugen veel sneller dan een AMD standaart geklokt..

wanneer je dus niet overclocked kan je beter die P4 nemen, omdat hij verreweg meer bandbreedte heeft...

wanneer je wel je FSB wilt aanpassen, zou ik gezien de prijs voor een AMD systeempje gaan...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Tampie schreef op 23 november 2003 @ 17:58:
het verschil is niet merkbaar. Neem dus gewoon de goedkoopste.
Ohw :?

Verwijderd

Topicstarter
maar uit benchmark blijkt toch duidelijk dan p4 veel sterkers is dan amd ?

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je dat al weet, waarom vraag je het dan?
Het hangt er ook vanaf welke Intel je met welke AMD vergelijkt, een Intel Itanium 2 is sneller dan en AMD K6. Je zegt ook niet welke prijs ze mogen hebben, dus dat kan je misschien eens zeggen.

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
in sisoft sandra (cpu en memory) scoort de P4 een ruim stuk beter dan de XP,
bij pcmark is de voorsprong minder, maar toch nog vrij ruim.
in 3dmark (01&03) zijn ze ongeveer evengoed ... de verschillen zijn overt algemeen miniem.
bij de verschillende games (UT2003, commanche, ...) wisselen ze elkaar af.
bij het renderen van (mpeg4 vooral) scoort de P4 ruim beter
bij mp3 encoden heeft de XP een ruime voorsprong
compressie (winrar) wint de XP ook
sciencemark wordt ruim door de amd gewonnen.

ik heb een paar review bij elkaar gelegd een tijdje geleden en dit kwam er uit ...
reviews:
http://www.vr-zone.com/reviews/AMD/XP3200+/
http://www.xbitlabs.com/a...isplay/athlonxp-3200.html
http://www.sharkyextreme....ticle.php/3261_2205861__1
http://www.motherboards.o...dware-reviews/1249_1.html

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 18:04:
Omdat die CPU wat jij bedoelt een FSB van 800 heeft, de oude modellen 2.8 en een FSB van 533 moeten concureren met de Athlon 2800 +. Lijkt me ook logisch dat de 2.8 Ghz 800 FSB ca. 100 euro duurder is dan de 2800+ en ook sneller :+

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een mobo en proccesor rond 300 € , amd kost ongeveer 270 € voor 2800+ en van asus een goed mobo , maar intel , p4 2.8 kost alleen al 260 €en dan nog mobo 100 € prijs is snel gemaakt

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mijns inziens is de vraag "Intel of AMD" niet bijster interessant. De processoren zijn aan elkaar gewaagd en verschillen nog qua prestatieniveau marginaal. Wat veel interessanter is de keuze van de rest van de machine. Wat voor mobo (dus wat voor chipset), hoeveel geheugen, wat voor hdd en welke vga kaart? Die factoren bepalen mijns inziens in veel grotere mate de 'identiteit' (prestatieniveau, uitbreidingsmogelijkheden, gebruiksgemak enz.) van de machine.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:59
heb zelf de AMD dus ben nie objectief

heb voor hem gekozen omdat hij met mp3 en games sneller is dan de p4 en makkelijk te overclocken is en omdat de p4 eme het extra geld niet waard was (ik had een tight budget ).

maar ik zou kijken wat jij ermee wilt gaan doen en dan die pakken die daarin beter is

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
lekker nuttig topic, sorry hoor, maar kan je niet zelf beslissen wat je kiest? als je nu zegt dat p4 beter is neem je die toch gewoon.

beetje n00b gehalte... :(

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Yep, benchmark. En wat merk jij daarvan in real life? Erg weinig, als je geen zware power-user bent. Het idee om dan voor de goedkoopste te gaan, en meer geld te spenderen aan bv leuke videokaart of dvd-brander is daarom niet eens zo slecht. De keuze AMD of Intel is verder alleen persoonlijk en kan derhalve geen advies over gegeven worden ;)

LinkedIn
Instagram

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:59
yep wat de anderen zeggen is erg belangrijk

voor een goede pc is het handig als je een goede mobo hebt
en dat de ram leuk is

want je hebt er natuurlijk niets aan als je een dure cpu hebt en een brakke mobo

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik weet in ieder geval dat ik een keer een AMD Duron 800mhz en een 1ghz Pentium III van Intel hetzelfde liet uitvoeren (Video encoden van DVD naar DivX) en daarbij de AMD won met bijna een half uur.
Intel heeft idd een hogere kloksnelheid, maar wat betreft prestaties wint de AMD met snelheid.

Het blijft overigens jou keuze, maar ik raad je aan de AMD te pakken en wat meer geld te steken in je moederbord, en geheugen is ook heeeel belangrijk.

[ Voor 16% gewijzigd door DannyVersluis op 23-11-2003 18:28 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

PMG Beleid

De vraag die je stelt is begrijpelijk, maar je geeft niet genoeg informatie om een antwoord mogelijk te maken. Je zegt namelijk niet waarin de een sneller zou moeten zijn dan de ander. Ze ontlopen elkaar in de meeste applicaties neit veel, waarin de een sneller is dan de ander verschilt wel. Als je op zoek gaat naar reviews (google levert al snel wat op) kom je erachter welke het beste is voor jouw toepassingen.

Sowieso is het een goed idee om dat ook eerst te doen- dan kun je gerichtere vragen stellen en kun je ook beter antwoord verwachten :)

[sub]Zie trouwens ook de GoT Huisregels wat betreft topictitel, dit is het schoolvoorbeeld van een titel die verkeer opgevat kan worden :o [sub]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.