Toon posts:

R9800 PRO + ASUS P4PE, traag in games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

IK heb sinds een paar dagen een nieuwe radeon in mijn pc configuratie:

Intel Pentium 4 2,66 GHZ
ASUS P4PE Mobo (SATA GBIT LAN e.d.)
MAXTOR 160GB HD
Plextor 8/4/32A
Standaard 48X CDROM
OUDE Creative Soundblaster PCI 128

en nu dus een SAPPHIRE ATLANTIS ATI RADEON 9800 PRO
met de catalyst 3.7 en 3.9 geprobeerd en de nieuwste omega drivers (2.4.96C)

overigens heb ik ook mijn bios vernieuwd naar 1006 (was 1001)

Kortom het lijkt een zeer redelijke configuratie.
Ik dus helemaal blij een nieuwe windows install doen zodat ik met een schone en snelle lei kon beginnen. Dit ging allemaal perfect totdat ik 3Dmark2003 draaide en de 2e demo (schientende mannen in een ruimteschip) bekeek; deze bevatte een constante schok.

Hierna heb ik allemaal fora door gelezen en kwam ik tot de enige conclusie dat het of AGP 4X naar AGP 1X (anders kan ik niet aangeven in de bios) of nieuwe intel chipset drivers moesten zijn (deze chipset drivers heb ik geinstalled (na weer een schoen windows install, overigens nadat ik de nieuwe updates en directX had geinstalled) en de schokken waren weg :)

Ik dus vol verwachting FIFA 2004 installeren en spelen (alles op de hoogst mogelijke instellingen (1280x960x32) (videokaart drivers overigens wel op de minimale instellingen (Anti-aliasing op 2x en anisotropische filtering ook op 2x (V-Sync op altijd uit) en het resultaat was dat hij fifa niet aankon (gewoon te lage FPS) schokkerig!

met mijn configuratie moet het toch makkelijk mogelijkzijn om FIFA 2004 lekker te kunnen spelen (overigens was het ook nog schokkerig op een ietwat lager resolutie, ook met 16bit)

Verder heb ik nog een PC die precies dezelfde configuratie telt (alleen zonder de geluidskaart, en zonder een brander, maar met een Geforce 4 TI 4600) en deze kan fifa wel vloeiend draaien.

mensen geef me alstjeblieft een goed advies of oplossing ik ben radeloos,

alvast bedankt!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast :)

Verwijderd

goed werk,. :)

waarom denkt iedereen bijna dat je nieuwe games in de hoogste resolutie en beeldkwaliteit kan zetten, met een nieuw systeem, dus zeg 75+ frames

mooi voorbeeld : quake 3 in hoogste kwali op 1280x1024 loopt ook net soepel met 4x ani en 2 x AA, en hoe oud is dat spel 1999, op een p4 2400 en 512/2700 ati 9700 pro( hier bedoel ik uitgaande van 125FPS)

dus over een of twee jaar kan et denk ik

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Wat ik mis is hoeveel geheugen je systeem heeft, en op welke timings dat draait. Aan de software kant mis ik nog welk OS je draait, met of zonder servicepacks. DX zal wel versie 9 zijn, voor 3D Mark 2003.

Voor wat betreft werkgeheugen: Alles op hoge kwaliteit zetten als je maar 256 MB in je PC hebt zitten is waarschijnlijk vragen om moeilijkheden.

(Al verwacht ik niet dat iemand die een 9800 Pro koopt het bij 256 MB werkgeheugen zou laten...)

Een andere tip is: Kijk op de EA site of er al patches zijn voor Fifa 2004. Misschien is er gewoon een probleem met ATi kaarten waardoor het niet lekker loopt en op nVidia kaarten wel. Het zou niet het eerste spel zijn dat daar last van heeft.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
eehem operating system is Windows XP SP1 en ik heb 512MB geheugen, mensen wie helpt mij ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 19:34 ]

Verwijderd

je wordt al geholpen.....

lees de vorige post nog eens, hier en daar wordt wat geopperd.

JumpStart schreef op 23 november 2003 @ 19:23:
Een andere tip is: Kijk op de EA site of er al patches zijn voor Fifa 2004. Misschien is er gewoon een probleem met ATi kaarten waardoor het niet lekker loopt en op nVidia kaarten wel. Het zou niet het eerste spel zijn dat daar last van heeft.
ik geef als voorbeeld voor dat ik SOF2 af en toe hakkelde bij mij (GF2 GTS), na patch te hebben geinstalleerd is hij nog sneller dan ie was en supervloeiend. mijn makker heeft radeon 9700 en gisteren had hij ook al problemen. heb ik hem de patch gegeven en viola hij speelt nu net zo lekker als ik.

die patches zijn er niet voor niets he? :Y)

kijk ook ff op [rml][ ATI] Hotfix voor Drivers (Oplossing voor Call of Duty)[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de reacties maar zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben met fifa 2004 en een radeon 9800 PRO (Sapphire) en misschien ook nog in combinatie met een asus p4pe mobo ?
Pagina: 1