Toon posts:

p3 800mhz nieuwe videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een p3 800mhz met een viper ll z200 (videokaart) en 128 mb ram geheugen en 40 gb harde schijf. Dat zijn zo'n beetje me specificaties.

Mijn vraag is dus ik wil een nieuwe video kaart om games op te draaien (voornamelijk counter strike :P) welke kan ik dan nemen, wat is de beste optie? Wat kan er allemaal aan kaarten in?

Zou ik eventueel ook me ram geheugen uit kunnen breiden met nog een kaart van 128 (dus 256 in totaal :D) gaat dit geheel problemen op leveren bij aansluiten, conflicten of dergelijke?

Hoeveel gaat me dit in totaal kosten om het geheel weer wat op te vrolijken :D
Ik hoor het graag van jullie!!

Groetjes.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
Voor alleen Counter-Strike heb je niet bepaald veel nodig, daar voldoet een Geforce 2 MX al. Over welke videokaarten er in je moederbord passen hoef je je ook niet zo zorgen te maken, vrijwel alle nieuwe videokaarten passen in een wat ouder moederbord. Je moet alleen wel rekening houden met hoeveel watt je voeding is, aangezien die misschien geen loeizware videokaart aan kan.

Meer geheugen is inderdaad ook aan te raden, want 128 MB is erg weinig tegenwoordig, 256 MB is toch wel het minimum :) Voor meer vragen over een upgrade kan je terecht in "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 6, maar het is wel slim om een budget te geven en een idee van wat je er ongeveer in wilt ;)

The devil is in the details.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
128 MB ram erbij en een instap-/middenklasser kaartje van nu. (zware kaarten komen toch niet tot hun recht.)

Alleen jijzelf kan het budget bepalen. En reviews lezen/eigen mening vormen moet je ook zelf doen.

128 MB extra RAM mag eigenlijk geen probleem zijn.

Zie pollewob :)

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 23-11-2003 17:25 ]

{signature}

Verwijderd

Je stelt je vraag bij de verkeerde subforum, hier moet je zijn - Videoplanken & Beeldkanonnen en antwoordt op je vraag staat hier: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02) ook kan je hieruit je keuze maken @ "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 6

MB ram geheugen noemen we geen kaarten maar reepjes. Je zou naar 256 kunnen gaan en voor kaart moet je zelf een keuze maken, kijk naar je budget (hoeveel geef je uit) welke games speel ik: wat zijn de systeem eisen van je games etc... dan maak je een keuze. Als je splinter nieuwe spellen wilt spelen moet je écht een nieuw krachtige systeem voor hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 17:26 ]

Verwijderd

ik zou lekker een geforce mx440 64mb kopen: niet duur, loopt lekker.

Counterstrike heeft niet veel nodig

misschien is een geforce fx5200 ook wel leuk, kaartje van msi, kan je ook leuk videos mee rippen enzo :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reply's maare kijk counter strike 1.6 vraagt al iets meer dacht ik dan 1.5. maar ik vroeg me af hoe zit dat met voeding? ik kan toch neit meteen een geforce 5600 kopen? maar bijvoorbeeld een geforce 3 ofzo hoe duur is dat en kan dat er vrijwel altijd in?

Verwijderd

Topicstarter
keb trouwens windows 98 :D

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe duur die is kan je zelf opzoeken, kijk eens op T.net in de pricewatch (als ze daar nog in staan) en anders vraag & aanbod.

Of het gaat passen kan je door middel van specs vergelijken ook vrij eenvoudig bepalen. Kijk ook eens goed naar dit plaatje: Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/AGP_voltages.gif

• Hahn
Aangezien je een Pentium 3 800 Mhz hebt denk ik dat je een voeding hebt van 250 Watt of heel misschien 300 Watt. Als je er niet al te veel in hebt zitten zou een Geforce FX 5600 nog wel kunnen, maar de echt zware kaarten zoals een Radeon 9800 Pro of Geforce FX 5900 Ultra zou ik niet proberen, omdat die al snel tientallen Watt meer trekken dan de wat langzamere varianten.

Een Geforce 3 Ti200/500 zou inderdaad wel gewoon in je systeem kunnen, maar die kaarten zijn nog maar erg weinig te krijgen en de prijs ligt dan meestal rond de €100. En voor die prijs heb je ookal een R9100 of een Geforce 4 Ti4200, die sneller zijn dan de Geforce 3 :)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
en waarom niets 2dehands nemen voor dat systeem ?

er zitten hier mensen die hun (oude in hun ogen) hardware verkopen
voor een stuk minder dan nieuw

wel oppassen voor fakers helaas

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik me voeding zien :D en weet je zeker dat me computer niet ontploft met een nieuwe videokaart met me windows 98 en draait counterstrike 1.6 dan! als dat allemaal kan koop ik zeker een geforce 3 of 4 :D

• Hahn
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 17:38:
waar kan ik me voeding zien :D en weet je zeker dat me computer niet ontploft met een nieuwe videokaart met me windows 98 en draait counterstrike 1.6 dan! als dat allemaal kan koop ik zeker een geforce 3 of 4 :D
Hoeveel watt je voeding is kan je op het ding zelf zien, dat hoort op de sticker te staan :)

En een computer start hooguit niet op als je voeding het niet trekt, hij gaat er niet van ontploffen :P

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die zit in je kast. :)

Aardig: Aan de zijkant staat meestal een Max Continue Output in Watts gespicificeerd.

{signature}

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:38

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

MaRc0 schreef op 23 november 2003 @ 17:24:
Voor alleen Counter-Strike heb je niet bepaald veel nodig, daar voldoet een Geforce 2 MX al.
Daar voldeed een Geforce 2MX.

Met alle recente upgrades en Steam onzin is een GF4 Ti 4200 waarschijnlijk een betere keus.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
250 watt is voeding dacht ik maar mijn pc is nu dus sloom er zit 30 gb aan zooi op maar ik wil van de kerstman dus een REEPJE! geen kaartje maar een REEPJE van 128 mb en een video kaart en dan ben ik weer blij en dan ontploft niks en dat gaat allemaal probleemloos toch?

Heel erg bedantk voor jullie gvd'se snelle reacties luv ya

Verwijderd

ik heb zelf een amd Xp op 1,8 Geforce fx5200 ultra
en het draait allemaal op een atx 230 wat voeding :D

om Cs te spelen heb je geen super kaart nodig,een viper2 kan het makkelijk aan,ik heb ook een viper2 staan.
daar haalde ik 80 90 frames mee.

256mb is cker het minimum.

je hebt geen nieuwe voeding nodig.
maar wel een extra reepje :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Kijk voor het geheugen eens hier : Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?

Voor de videokaart : niet upgraden. Pak eens andere drivers voor je kaart (ik heb de beste ervaring met de gewone S3 driver, versie 9.51.14). Stel CS dan in op OpenGL, dan gaat het met je huidige kaart naar alle waarschijnlijkheid toch ook al snel zat, zelfs in 1024*768. Een beetje pielen met instellingen doet soms net zoveel wonderen als een nieuwe kaart ;).

En zie voor je voeding dan weer : Welke voeding heb ik nodig? Deel 2

En dan, zie ook het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 6 topic :). Allemaal info die je zelf eigenlijk ook wel had kunnen vinden. Zoek dus volgende keer eerst het een en ander zélf uit :). Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 23-11-2003 17:53 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.