Toon posts:

[VB] mail component username & password gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een access database zo aangepast dat deze kan mailen. Ik gebruik daar nu het JMail component en mijn chello smtp server voor. Maar het is de bedoeling dat ik ook vanuit een lokatie zonder chello account kan mailen. Ik heb de beschikking over een mailserver met gebruikersnaam en wachtwoord. JMail kan echter geen wachtwoord en gebruikersnaam mee sturen.

Ik zoek dus een component wat ik met visual basic kan gebruiken en dat een username en password kan meesturen om te connecten. (volgens mij heet het een compoenent dat kan mailen met een niet open relay server)

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

Ik zou op www.pscode.com zoeken naar code die mail stuurt via Winsock. MEt de term send mail, of POP3 vindt je denk ik wel wat. :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 16:56:
Ik zoek dus een component wat ik met visual basic kan gebruiken en dat een username en password kan meesturen om te connecten. (volgens mij heet het een compoenent dat kan mailen met een niet open relay server)
Nu haal je een paar dingen door de war. Open Relay is een mailserver die ongeacht afzender of authenticatie bereid is om mail te 'relayen', oftewel door te sturen. De Chello-SMTP is allesbehalve een open relay, het is een ISP-SMTP die 'authenticeert' door alleen IP-adressen van Chello zelf toe te staan voor connecties. Oftewel alleen Chello-users kunnen Chello-SMTP gebruiken. Dit maakt het dus geen open relay.

Je zoekt een authenticating SMTP component. Component requests vallen echter ook onder het noemertje scriptrequests en is P&W niet voor bedoeld: het gaat hier over zelf software programmeren. Mocht je aan de hand van Sponge's suggestie en de RFC's over SMTP besluiten zelf met Winsock een SMTP-client te schrijven (is erg simpel overigens) kun je bij eventuele knelpunten vanzelfsprekend een topic te open. Maar 'welk component heb ik nodig' doe ik echt dicht :)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.