PPPoE zonder password op router

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi,

Ik heb zojuist via een firmware update alle settings van m'n pa's wirelessrouter gewist en mag dus nu het wiel opnieuw uitvinden. |:(

De situatie is als volgt: De router krijgt van de kabelmodem een ip adres. Daar moet een PPPoE verbinding overheen worden opgezet (net zoals je dat op een PC doet). Alleen moet je nu hier op de router een username en password invoeren, wat op de PC zelf niet nodig is. Maar dan doet 'ie 't niet. Afgelopen keer heb ik geen idee hoe ik het gefixed hebt, maar hij deed 't uiteindelijk wel. Maar ik ben nu al zeker 3 uur bezig en ik krijg die verbinding nog steeds niet werkend. ;(

Hij krijgt dus wel keurig z'n IP van de ISP, maar die PPPoE opzetten lukt niet. Plug je de kabel in de PC, krijgt die ook keurig z'n IP van de ISP en kan je wel een PPPoE verbinding (zonder password!) opzetten.

De router is van SMC, te weten een SMC2802W.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe cq. over het hoofd zie. :?

Godfather Bodybuilding topic reeks

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
Maarre als je router wel een IP adres krijgt toegewezen kan je dan niet gewoon internetten of lukt dit niet zonder PPPoE verbinding??

[ Voor 169% gewijzigd door snoopy op 23-11-2003 17:14 . Reden: stomme leesfout ]

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Nope.

Je moet er echt nog een PPPoE verbinding overheen opzetten wil je netwerk van je ISP uitkomen (oid).

Verwijderd

Welke ISP heb je dan? En wat gebeurt er als je geen user/pass invoert?

• MrJ

MrJ

Topicstarter
De ISP is kabelfoon.

De bedoeling is dus geen user/pass in te voeren, net zoals op de PC. Maar dat mag ik dus niet van de router, die heeft dat dus nodig zegt 'ie. :P

Verwijderd

En als je gewoon random wat invult :? Als je geen user/pass nodig hebt stoort hij zich er wellicht ook niet aan :)

Ik vind het wel gek trouwens, PPPoE is juist een techniek waarbij makkelijk PAP/CHAP te gebruiken is, heel makkelijk voor authenticaten met user/pass.. Maarja :P

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
MrJ schreef op 23 november 2003 @ 19:26:
De ISP is kabelfoon.

De bedoeling is dus geen user/pass in te voeren, net zoals op de PC. Maar dat mag ik dus niet van de router, die heeft dat dus nodig zegt 'ie. :P
Zonder username/pass zou ie ook idd niet moeten werken. Username moet zijn iets van bla@kabelfoon.nl en het pass van je verbniding.

Ik zou niet weten hoe je router zonder passwrd een verbinding kan opbouwen. Kabelfoon zal zoiezo password vereisen.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Random iets invullen werkt ook niet. De username volgens kabelfoon zelf is 'bla', zonder '@kabelfoon.nl' erachter. Misschien dat ik die nog kan proberen.

Die PPPoE verbinding zonder password zet je onder Windows XP op als volgt (uit m'n hoofd):
Nieuwe verbinding --> Internet Verbinding --> Breedband --> Breedband zonder authenticatie.

Heel stom, maar het werkt op de PC wel zo. Misschien dat die 'kabelfoon.nl' er dan toch achter moet. Ik probeer 't vanavond.

[ Voor 8% gewijzigd door MrJ op 24-11-2003 09:11 . Reden: typo ]

Verwijderd

misschien heb je hier wat aan?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 09:26 ]

• Arcesilaus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 06:31
Je hebt deze router er van Kabelfoon bij gekregen ?
Of had je een USB-modem ?

Bijvoorbeeld Zonnets goedkoopste abo's lopen via hun moeder Versatel: deze hebben hetzelfde probleem: je kan alleen een USB modem krijgen. Dit gebruik je dan zonder Username/Pass.

Wellicht dat je met Kabelfoon eenzelfde authenticatieprobleem hebt (ik weet niet of het ook Versatel gebruikt).

Er is maar 1 manier om dit aan de praat te krijgen op een router: niet kiezen voor PPPoA maar voor MPoA. Werkt in ieder geval op een Draytek 2600.

Homo sum: humani nil a me alienum puto

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Tnx dude.

Zo te zien ligt het bij mij dan toch aan de username/pass. want voor de rest klopt alles wat ik gedaan heb.
Arcesilaus schreef op 24 november 2003 @ 09:33:
Je hebt deze router er van Kabelfoon bij gekregen ?
Of had je een USB-modem ?

Bijvoorbeeld Zonnets goedkoopste abo's lopen via hun moeder Versatel: deze hebben hetzelfde probleem: je kan alleen een USB modem krijgen. Dit gebruik je dan zonder Username/Pass.

Wellicht dat je met Kabelfoon eenzelfde authenticatieprobleem hebt (ik weet niet of het ook Versatel gebruikt).

Er is maar 1 manier om dit aan de praat te krijgen op een router: niet kiezen voor PPPoA maar voor MPoA. Werkt in ieder geval op een Draytek 2600.
Nee, die router is later aangeschaft (wirelees geval voor de laptop en zusjes pc).

Maar daarvoor werkte 't wel, dat is 't gekke.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
"@kabelfoon.nl" moest er nog achter. |:(

Dat had me zo een hele zondagmiddag kunnen schelen. ;(

Pagina: 1