Toon posts:

Libretto die accus opblaast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb een tijdje geleden aan toshiba libretto tweedehands gekocht.
De verkoper gaf aan dat de batterij niet goed meer was dus nam ik aan dat als ik een andere accu aan zou schaffen ik het prima voor elkaar had.

Heb via ebay.de een high capacity accu gekocht en toen deze aankwam heb ik 5 uur kunnen werken op de libretto.
Nadat deze op was heb ik de voeding aangesloten en is de accu gaan laden, ikheb de accu status monitor in win98 aangezetom te zien hoe het laden verliep.
Toe hij op een gegeven moment op 73% stond sprong hij opeens naar de 100% en gaf aan dat de accu vol was.

Toen ik de dag erop de libretto aandeed startte hij niet op (dood) heb de voedinbg er weer ingestopt en tijdens het starten brandde het oranje lampje (wat aangeeft dat de accu geladen wordt) toen in 98 klaar was met opstarten gaf hij weer aan dat de accu 100% geladen was (oranje lampje was nu ook groen)

Ik heb het idee dat mijn libretto de accu opblaast hoewel ik me dit niet echt kan voor stellen aangezien de boel toch beveiligd zou moeten zijn ??

De accu die erbij zat gaf ook al aan dat hij 100% vol zat terwijl hij in werkelijkheid helemaal leeg was.

Heb de accu weer teruggestuurd omdat deze slechts 2 dagen oud was en er dus nog garantie op zit.

Heeft iemand ooit hetzelfde probleem gehad met dit type mini notebook of een ander type, of heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?? ben namelijk bang dat als ik een andere accu opgestuurd krijg ik hetzelfde probleem weer krijg als ik hem aan de lading doe en ik hem dan niet zonder problemen weer omgeruild krijg en dus met een schadepost vanb 86 euro ex verzendkosten zit.

ter info:

Unit: libretto 70CT
Lader: org. toshiba 15Vdc 2 A
Accu: niet orgineel, 2600mAh Li-Ion 10,8 Vdc

Elke vorm van hulp is zeer welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 16:21 ]

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:39

dodo79

witte dikke tonnie

moet je accu's op laptops niet eerst kalibreren voordat je deze in gebruik kan nemen??

had ik een tijdje geleden hier op GoT gelezen, moet je maar eens naar zoeken in de search

omdat het kan!

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
misschien een beetje een noob antwoord, maar is het niet raar dat je voeding 15 V is en je accu 10,8?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hang eens een multimeter aan de accu en kijk eens wat ie geeft...dan kun je uitluiten of je accu dood is of niet, en of het aan je flaptop ligt of niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
sjoerdb schreef op 23 november 2003 @ 16:25:
misschien een beetje een noob antwoord, maar is het niet raar dat je voeding 15 V is en je accu 10,8?
niet echt op de libretto staat input 15V dc 1,4 A

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 23 november 2003 @ 16:27:
Hang eens een multimeter aan de accu en kijk eens wat ie geeft...dan kun je uitluiten of je accu dood is of niet, en of het aan je flaptop ligt of niet.
De accu was volgeladen aangekomen en ik kon ermee werken dus ga ik er vanuit dat de spannings overdracht van accu naar laptop goed was.
omdat de accu na het opladen niets meer deed ga ik ook vanuit dat er tijdens het opladen iets mis is gegaan.

Aangezien ik geen idee heb welke pinnen in de accu connector welke functies hebben kan ik dus niets testen (het zou maar zo kunnen dat er bepaalde pinnen eerst contact moeten maken voordat de accu de laptop wil gaan voeden).
Dit geld zowel voor de accu connector als voor de laptop connector.

Heb me multimeter op de librettokant gezet en meet verschillende spanningen zowel positief als negatief varierend van 0.4V tot 5.0V sommige pinnen geven bv. 5V en lopen dan langzaam terug naar 0V.
Met deze gevens kan ik eigenlij helemaal niks.

Op internet is er ook al niets te vinden over dit probleem dus zit ik helemaal vast .

Ik hoop dat er meer mensen zijn die ooit hetzelfde hebben gehad er een een oplossing op hebben gevonden.
Pagina: 1