Toon posts:

soms toegang tot workgroup onder xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik een netwerkje met daarin drie xp pro pc's, nou heb ik het probleem dat ik met mijn eigen pc (pc1) regelmatig geen toegang kan krijgen tot de workgroup. de ene keer als ik de pc opstart heb ik wel toegang en de andere keer niet. vanaf de andere pc's kan ik dan echter wel toegang krijgen op pc1 via workgroup. ook de links die windows aangemaakt heeft onder my network places blijven gewoon werken en nee ik draai geen enkele firewall. heeft iemand dit probleem eerder gezien en misschien verholpen, dit is hopeloos.
ps ik heb de computer browser service ook al meerdere male herstart

Verwijderd

Wat is "geen toegang"? Wees eens wat specifieker, dit is nogal een warrig verhaal :?

Verwijderd

Topicstarter
krijg de volgende melding "workgroup is not accesible, you might not have permission to acces this network resource. contact your administrator.

the network path was not found"

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem.. heb al veel geprobeerd.. in het registere zou je iets moeten veranderen- en in het lokale beveiligingsbeleid... Overgens, dat 80?.x ath. protocol staat uit, en webclient ook (anders is de verkenner weer zo bagger traag). Ik heb gisteren mn host pctjes (xp pro) geformat... toen werkte alles weer, maar heb nu weer zelfde probleem. Ga een s deze XP bak eruit gooien, en dan kijken of het nog steeds is.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je je firewall aanstaan?
Zet deze dan eens uit and try again :)

edit: nutteloze kick? :?

[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 29-04-2004 11:10 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Niet nutteloos, misschien dat dit topic _eindelijk_ een oplossing gaat bieden.

Nee.. firewall uit maakt ook niets uit. Ik snapt het niet.. gisteren werkte alles weer... en een tijd later... Hoe kan ik geen toegang hebben tot een werkgroep. Zijnd ie dingen niet juist open voor iedereen?

Of... zou het aan Samba liggen? 802.1x...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 11:19 ]

Pagina: 1