Toon posts:

Asrock K7VM4 linux compatible?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een hometheater pc te bouwen die gebaseerd is op MythTV (www.mythtv.org). MythTV is een htpc frontend die onder linux draait. Als linuxdistributie wil ik Red HAt 9.0 gaan gebruiken. Ik ben nu bezig om een goedkoop systeem waarop dit gaat draaien samen te stellen. Als mobo wil ik de Asrock K7VM4 gaan gebruiken, omdat hier vga, sound en lan onboard op zit. Mijn vraag is nu: zijn die onboard vga, lan en sound van de Asrock wel compatible met linux? De chipset is een via km 400.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 15:56:
Hallo,

Ik ben van plan om een hometheater pc te bouwen die gebaseerd is op MythTV (www.mythtv.org). MythTV is een htpc frontend die onder linux draait. Als linuxdistributie wil ik Red HAt 9.0 gaan gebruiken. Ik ben nu bezig om een goedkoop systeem waarop dit gaat draaien samen te stellen. Als mobo wil ik de Asrock K7VM4 gaan gebruiken, omdat hier vga, sound en lan onboard op zit. Mijn vraag is nu: zijn die onboard vga, lan en sound van de Asrock wel compatible met linux? De chipset is een via km 400.
Vast wel, maar om specifieker te zijn moet jij wat specifieker zijn in welke hardware er op dat bordje zit. VGA lijkt me geen probleem, omdat die 99% zeker voldoet aan de VESA 2.0 standaard, waardoor je unaccelerated video hebt op zo'n beetje alle resoluties. Of er ook een accelerated driver bestaat kan ik niet zeggen voor jij het type chip opzoekt.

LAN lijkt me ook geen probleem worden, maar ook hier kan ik pas zeker zijn als jij opzoekt welke chip het om gaat.

Sound zal ook wel werken, maar mijn ervaring is dat de mate waarin het werkt verschilt. als t gewoon AC'97 geluid is moet t niet al teveel problemen opleveren...

Kortom, zoeken (google met de trefwoorden "Asrock K7VM4 linux" is een goed begin denk ik).

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
smokalot schreef op 23 november 2003 @ 16:23:
[...]

Vast wel, maar om specifieker te zijn moet jij wat specifieker zijn in welke hardware er op dat bordje zit. VGA lijkt me geen probleem, omdat die 99% zeker voldoet aan de VESA 2.0 standaard, waardoor je unaccelerated video hebt op zo'n beetje alle resoluties. Of er ook een accelerated driver bestaat kan ik niet zeggen voor jij het type chip opzoekt.

LAN lijkt me ook geen probleem worden, maar ook hier kan ik pas zeker zijn als jij opzoekt welke chip het om gaat.

Sound zal ook wel werken, maar mijn ervaring is dat de mate waarin het werkt verschilt. als t gewoon AC'97 geluid is moet t niet al teveel problemen opleveren...

Kortom, zoeken (google met de trefwoorden "Asrock K7VM4 linux" is een goed begin denk ik).
Ok, bedankt. Er zit inderdaad AC'97 geluid op, dus alles zou zonder problemen moeten werken. Ik had al op google gezocht, maar ik had niet echt iets nuttigs gevonden. De site van asrock zelf ligt plat, dus daar had ik ook weinig aan. Maar iig bedankt!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het bekijken of een moederbord geschikt is voor Linux is niets meer dan kijken of de afzonderlijke componenten ondersteuning hebben onder Linux, dit is vrij makkelijk te onderzoeken door de componenten in te tikken op google, of door de hardware compatible lists door te kijken bij de verschillende distro's

Maragoed, dat kun jij vast allemaal zelf ook prima ;)
Slotje.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.