Toon posts:

Internet Explorer repareren onder XP

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

sinds enige tijd werkt Internet Explorer 6 niet meer op mijn Windows XP systeem.
ik heb update's geinstalleerd, vanaf de microsft site, FAQ's van microsoft doorgelezen, de tweak hier uitgevoerd, maar niks helpt. Het probleem is dat internet explorer blijft weergeven: de pagina kan niet worden weergegeven. Aan de firewall ligt het niet, die heb ik uitgezet en ook gedeinstalleerd.
Mozilla (waar ik nu op surf) werkt wel, alleen vind ik internet explorer persoonlijk toch prettiger werken.

ik kan internet explorer dus met geen mogelijkheid aan de praat krijgen, want de verwijder optie in windows XP is alleen bedoeld voor de iconen van Internet Explorer.....

Kan iemand mij helpen aan een oplossing? daar zou ik echt reuze blij mee zijn! PC opnieuw installeren is voor mij geen optie, aangezien er teveel belangrijke bestanden op staan om op een memory stick/CD/DVD/ te zetten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je ook al gewoon geprobeerd om windows opnieuw te installeren? Grote kans dat het dan wel geoon werkt.

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 11:38
waarom denkt iedereen dat internet explorer de enigste browser is

er zijn veel betere browers ik gebruik mozilla of je kunt mozilla firebird gebruiken
twee excellente browsers en veel veiliger dan ie

if it is not broken, don't fix it!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Welke fix heb je precies gebruikt? Wat voor MS-FAQs heb je doorgelezen?

Staat er niet toevallig een foute proxy ingesteld in IE? Je zou kunnen proberen iesetup overnieuw te draaien. Overigens raad ik je sterk aan om je pc zo in te richten dat je wel backups kan maken of een windows overnieuw kan installeren (bijvoorbeeld door partitionering of een raid mirror), als die bestanden dermate belangrijk zijn :)
er zijn veel betere browers ik gebruik mozilla of je kunt mozilla firebird gebruiken
twee excellente browsers en veel veiliger dan ie
Mozilla (waar ik nu op surf) werkt wel, alleen vind ik internet explorer persoonlijk toch prettiger werken
:)
Heb je ook al gewoon geprobeerd om windows opnieuw te installeren? Grote kans dat het dan wel geoon werkt.
PC opnieuw installeren is voor mij geen optie, aangezien er teveel belangrijke bestanden op staan om op een memory stick/CD/DVD/ te zetten.
;)

[ Voor 41% gewijzigd door G33rt op 23-11-2003 15:41 ]

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 11:38
Terw_Dan schreef op 23 november 2003 @ 15:37:
hij zegt dat opnieuw installeren geen optie is

probeer eens gewoon een adres in te tikken in de adres balk van explorer of mijn computer

if it is not broken, don't fix it!

Verwijderd

Heb je al eens in configuratiescherm geklikt of software? En dan zie je ergens Windows Onderdelen toevoegen of Verwijderen. Je moet daar maar eens zoeken naar Internet Explorer 6, en die dan verwijderen. Daarna moet je je PC opnieuw opstarten, en dan ga je weer naar dat Windows onderdelen toevoegen of verwijderen, en dan klik je het weer aan. Dan start je weer eens je PC opnieuw op..... en...
HOPELIJK doet ie het dan wel

suc6

Verwijderd

Topicstarter
white modder schreef op 23 november 2003 @ 15:40:
[...]

hij zegt dat opnieuw installeren geen optie is

probeer eens gewoon een adres in te tikken in de adres balk van explorer of mijn computer
Bedankt dat jullie zo snel zijn!
Als ik iets intyp in deze computer of bij een willekeurige map , werkt het wel ja :)
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 15:41:
Heb je al eens in configuratiescherm geklikt of software? En dan zie je ergens Windows Onderdelen toevoegen of Verwijderen. Je moet daar maar eens zoeken naar Internet Explorer 6, en die dan verwijderen. Daarna moet je je PC opnieuw opstarten, en dan ga je weer naar dat Windows onderdelen toevoegen of verwijderen, en dan klik je het weer aan. Dan start je weer eens je PC opnieuw op..... en...
HOPELIJK doet ie het dan wel

suc6
Bij mij staat daar geen internet explorer, wel bij windows onderdelen, alleen die verwijderd alleen de iconen.... ik heb trouwens een OEM versie van windows XP (Packard Bell)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 15:42 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
white modder schreef op 23 november 2003 @ 15:40:
[...]
edit:
te laat :P

Wat je wel zou kunnen doen is 66.102.11.99 (google) of 213.239.154.35 (t.net) in te tikken en dat kijken of je er wel komt, dan wil IE je dns dus niet slikken :)
een verhaaltje over add/remove
dat helpt niets, daarmee worden slechts de iconen en associaties verwijderd. ik heb het zelf namelijk een keer geprobeerd

[ Voor 42% gewijzigd door G33rt op 23-11-2003 15:44 ]

• T-Junkie
  • Laatst online: 12-04 18:27

T-Junkie

user brain not connected...

(hier staan nog veel meer goede tips en tricks voor WinNT / 2K / XP )

22. Reinstall Internet Explorer in Windows XP

Internet Explorer(IE) 6.0 is an integrated part of Windows XP making it very difficult to Repair and reinstall. The System File Protection can help sometimes but not always.

The easy way to reinstall Internet Explorer (Only works in WinXP SP1)
Quit Internet Explorer and Outlook Express
Open Control Panel -> Add/Remove Programs
Untick "Internet Explorer" and click the "Next"-button and let Internet Explorer be uninstalled
To reinstall again open Control Panel -> Add/Remove Programs and tick "Internet Explorer" and click the "Next"-Button

Another way to reinstall Internet Explorer :

Using Windows Explorer, open the %SystemRoot%\Inf folder. (By default, this is the Winnt\Inf folder or Windows\Inf folder)
In the menu Tools -> Folder Options, make sure that "Show hidden files and folders" is ticked and "Hide file extensions for known file types" is cleared
To reinstall Internet Explorer, right click the following file and click "Install"
Ie.inf
To reinstall Outlook Express, right click the following file and click "Install"
Msoe60.inf

A third way to reinstall Internet Explorer :

Set the following DWORD registry key to enable reinstall of Internet Explorer
[HKEY_LOCAL_MACHINE \SOFTWARE \Microsoft \Active Setup \Installed Components \{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}]
IsInstalled = 0 (Default = 1)
Set the following DWORD registry key to enable reinstall of Outlook Express
[HKEY_LOCAL_MACHINE \SOFTWARE \Microsoft \Active Setup \Installed Components \{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}]
IsInstalled = 0 (Default = 1)
Start installing Internet Explorer
More Info MS KB Q254623
More Info MS KB Q318378

Credits help.att.net
Deze tekst heb ik ooit ergens gevonden en opgeslagen, dus de credits gaan niet naar mij. ;)
Maar de optie van de .inf file kan misschien een oplossing zijn voor jouw probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door T-Junkie op 23-11-2003 15:46 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 23 november 2003 @ 15:43:
[...]

edit:
te laat :P

Wat je wel zou kunnen doen is 66.102.11.99 (google) of 213.239.154.35 (t.net) in te tikken en dat kijken of je er wel komt, dan wil IE je dns dus niet slikken :)
Nope, had ik al geprobeerd....

[quote]G33rt schreef op 23 november 2003 @ 15:39:
Welke fix heb je precies gebruikt? Wat voor MS-FAQs heb je doorgelezen?

Staat er niet toevallig een foute proxy ingesteld in IE? Je zou kunnen proberen iesetup overnieuw te draaien. Overigens raad ik je sterk aan om je pc zo in te richten dat je wel backups kan maken of een windows overnieuw kan installeren (bijvoorbeeld door partitionering of een raid mirror), als die bestanden dermate belangrijk zijn :)

[...]

[...]
Ik draai niet (meer) achter proxy.... iesetup levert ook niks ......
thnx voor je tip over de backups :) ik denk er misschien over een ZIP drive aan te schaffen :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je al eens in configuratiescherm geklikt of software? En dan zie je ergens Windows Onderdelen toevoegen of Verwijderen.
Ik zou zeggen: probeer dat eerst zelf eens uit, dan kun je zien wat er gebeurt.
want de verwijder optie in windows XP is alleen bedoeld voor de iconen van Internet Explorer.....
...en vervolgens kun je nog IE opstarten via cmd of start > run.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Heb je ook al eens gekeken in Windows Help?

Misschien staat daar wel iets om hem opnieuw te installeren ;)

Ik heb ooit zelf ook eens zo'n probleem mee gemaakt, maar toen heb ik mijn systeem maar gewoon opnieuw geïnstalleerd.

Gebruik je toevallig een kabel internet verbinding???? Als je dat gebruikt, dan moet je een goed in je boekjes of iets anders lezen wat het Proxy -server gedoe is, (misschien heb je wel helemaal geen proxy-server nodig)

Verwijderd

Topicstarter
T-Junkie schreef op 23 november 2003 @ 15:44:
[...]

Deze tekst heb ik ooit ergens gevonden en opgeslagen, dus de credits gaan niet naar mij. ;)
Maar de optie van de .inf file kan misschien een oplossing zijn voor jouw probleem.
Bedankt, maar werkt niet, had ik al geproberd _/-\o_
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 15:46:
Heb je ook al eens gekeken in Windows Help?

Misschien staat daar wel iets om hem opnieuw te installeren ;)

Ik heb ooit zelf ook eens zo'n probleem mee gemaakt, maar toen heb ik mijn systeem maar gewoon opnieuw geïnstalleerd.

Gebruik je toevallig een kabel internet verbinding???? Als je dat gebruikt, dan moet je een goed in je boekjes of iets anders lezen wat het Proxy -server gedoe is, (misschien heb je wel helemaal geen proxy-server nodig)
ik gebruik ADSL

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 15:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 15:47:
[...]

Bedankt, maar werkt niet, had ik al geproberd _/-\o_

[...]

ik gebruik ADSL
Ik zelf heb ook ADSL, ik gebruik een 'Verveelde' USB-modem,die afentoe niet fijn is,maar ik heb GEEN proxy verbinding aanstaan.
Wat gebruik jij voor een Modem? Een ethernet of een USB?
Als je een ethernet modem gebruikt, dan moet je geloof ik wel een Proxy server instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 15:52:
[...]

Ik zelf heb ook ADSL, ik gebruik een 'Verveelde' USB-modem,die afentoe niet fijn is,maar ik heb GEEN proxy verbinding aanstaan.
Wat gebruik jij voor een Modem? Een ethernet of een USB?
Als je een ethernet modem gebruikt, dan moet je geloof ik wel een Proxy server instellen.
ADSL Modem achter een ISDN telefoonlijn, met een router erachter....
ik heb bijna altijd zonder proxy gewerkt, behalve als ik ergens was gebanned >:)

• T-Junkie
  • Laatst online: 12-04 18:27

T-Junkie

user brain not connected...

Ik zit een heel klein beetje te denken dat het msschien spyware is ofzo iets dergelijks, heb vaak genoeg problemen ermee gehad. Misschien overbodig om te zeggen, maar t kan zeker niet kwaad om ff te scannen met adaware.
http://www.lavasoft.de/dutch/support/download

Verwijderd

Topicstarter
T-Junkie schreef op 23 november 2003 @ 15:54:
Ik zit een heel klein beetje te denken dat het msschien spyware is ofzo iets dergelijks, heb vaak genoeg problemen ermee gehad. Misschien overbodig om te zeggen, maar t kan zeker niet kwaad om ff te scannen met adaware.
http://www.lavasoft.de/dutch/support/download
Bedankt, maar ook al gedaan, ik heb adware professional :)

Verwijderd

Nu weet ik het zelf ook niet meer. 8)7

Ik zal er nog eens over nadenken, en ik laat je wel horen als ik nog iets weet.

Ik denk toch dat je gewoon een partitie moet maken, en daar al je belangrijke bestanden op moet zetten, en dan de oude partitie (C:\) moet formatteren, en dan Windows XP er weer op moet zetten. ;)
Het lijkt mij ook een stuk sneller als je Windows XP opnieuw installeert, dan nog een paar maanden blijft dobberen met hetzelfde probleem ;)

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Stuur mij maar een e-mailtje dan mail ik een programma die dit voor je doet...

e-mails@guidohuis.com

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb je gemaild!

Verwijderd

Internet Explorer 6 kun je op volgende manier herstellen:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;318378

Gebruik optie 2 omdat optie 1 er voor zorgt dat je SP1 moet herinstalleren, en bij mij waren nog andere drivers ook verwijdert zoals die van de grafische kaart !!

Groeten

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Ik heb je e-mail niet ontvangen... Maar zo kan het ook ;)

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Pagina: 1