Toon posts:

Creative Live! 1024 geeft opeens galm...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpele, niet al te nieuwe Creative Live! 1024 geluidskaart. Ik heb alle software die erbij zat niet geinstalleerd, alleen de laatste drivers voor Windows XP. Tot nu toe werkt alles perfect.

Maar no, zomaar, opeens, zit er een galm achter het geluid! Als ik een map open hoorde ik altijd zo'n standaard klikje, maar nu lijkt het alsof m'n computer in een grote hal staat: elk geluid wordt door een of andere galm gehaald!

A. Hoe kan dat opeens...?

B. Hoe kom ik eraf...?

Ik heb al gekeken of er in Windows Media Player misschien iets aangekruist stond of zo, dat voor het hele systeem geld (wet ik veel...) maar ik kan niets vinden. En nee, herstarten van de computer helpt ook niet.

Wat kan ik doen...?

Verwijderd

Hen je de liveware van Creative geinstalleerd? Daar kan je dat allemaal mee aan en uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 15:32:
Hen je de liveware van Creative geinstalleerd? Daar kan je dat allemaal mee aan en uitzetten.
Nee, zoals ik zei heb ik alleen de drivers geinstalleerd. Overigens ook al weer een jaar of zo geleden... Daarom is het ook zo vreemd: hoe kan het opeens 'aan' gaan als ik die opties niet geinstalleerd heb...?

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Misschien ergens een dubbele input naar de geluidskaart, of een feedbackje ergens?

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Misschien is er nog zon vinkje van 3d sound oid?

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Hoorde ik pas ook bij iemand. Deze mogelijkheden zitten gewoon in de drivers, maar ze horen natuurlijk niet plotseling aan te gaan. De oplossing was gewoon even de (nieuwste) drivers opnieuw te installeren.

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 22:36
Heb zelf ook zo'n kaart gehad. Werd veel over geschreven hier op GoT destijds. Kaart onder XP is altijd een beetje moeilijk geweest. Conclusie was om de meegeleverde drivers in XP te gebruiken en er daarna niet meer aan te prutsen. Dus 'remove hardware' en opnieuw installeren. Let op dat XP dan zijn eigen drivers gebruikt.
Pagina: 1