Super audio cd wordt niet herkend door PC.

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• downunder|IA
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2004
Hallo,

Een super audio cd van de poema's wordt niet herkend door noch mijn dvd-speler noch door mijn dvd-brander in mijn pc herkend. Beiden zien gewoon geen schijf.
Echter mijn dvd-speler in de huiskamer herkent de cd wel als gewone audio cd.
Deze dvd-speler ondersteunt echter ook geen super audio cd.
Volgens het hoesje van de cd zitten er twee lagen op de cd. Een gewone audiolaag en een super audio laag. Blijkbaar herkent mijn dvd-speler in de huiskamer de gewone audio-laag wel en mijn dvd-speler en mijn dvd-brander in mijn pc herkennen de gewone audio laag niet.
Is er software beschikbaar waardoor mijn PC de gewone audiolaag wel kan herkennen?

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-12 13:58

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Waarschijnlijk is er geen software voor. Ik heb hetzelfde probleem met de SACD Tubular Bells van Mike Oldfield. Ik denk dat de DVD speler in de PC wel een laag ziet die op DVD lijkt, maar hem niet snapt en dan niet meer verder kijkt naar een eventuele CD-laag. Als ik de SACD in mijn CD-brander duw kan ik wel mooi de CD-laag afspelen.

Verwijderd

Hehe, vrij lullig als je extra geld uitgeeft aan zo'n funky SACD en je weet niet of je DVD/CD speler nou de 'gewone' laag leest of de extra l33te laag.

• downunder|IA
Ik heb helemaal geen extra geld uitgegeven aan de SACD, die was gewoon standaard. Maar ik wil gewoon dat mijn DVD-speler of brander op mijn PC de gewone audiolaag kan herkennen en afspelen. Dat kan toch niet onmogelijk zijn?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:28
lees ook dit topic eens door:
super audio cd de poema's rippen

daar staat een vergelijkbare vraag en ook nuttige info in.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Deze vraag is ook al echt 1000x langs gekomen! Gebruik de search!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Blof - Omarm heeft dit grapje ook... Geluukig zit er ook een DVD bij die het wel in de PC doet :)

• downunder|IA
Ik heb van te voren eerst de search gebruikt en het topic over het rippen van de poema's cd had ik ook al gelezen. Maar in al deze topics ben ik nog geen oplossing tegen gekomen.
Blijkbaar heeft niemand een oplossing voor dit probleem.
Behalve dan om een (ouderwetse) cd-rom in te bouwen op mijn pc, in plaats van een dvd-speler.
Jammer, dat er geen (software) oplossing is.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je nu de topics goed had gelezen, zou je weten dat een PC met DVD of CD-ROM speler geen SACD kan lezen, omdat dit simpelweg een ander formaat is! Het is dus ook onmogelijk om deze data uit te lezen, laat staan af te spelen. Er zijn echter wel standalone SACD spelers (de dure versies) met Firewire uitgang. Deze zou je op de PC kunnen aansluiten. Probleem is dan dat er geen software voor is om de datacodering te ontsleutelen en de stream in PCM om te zetten (anders speelt ie niet op je geluidskaart). Er is dus, zoals je zelf al aangaf geen oplossing, buiten het geluids op de analoge manier te copieren, of de audio-cd track te rippen (als je cd of dvd-speler dat herkend, maar dan heb je geen SACD kwaliteit).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-12 16:09

jasjenl

Liab A Tymo

deepspace schreef op 24 november 2003 @ 13:56:
Als je nu de topics goed had gelezen, zou je weten dat een PC met DVD of CD-ROM speler geen SACD kan lezen, omdat dit simpelweg een ander formaat is! Het is dus ook onmogelijk om deze data uit te lezen, laat staan af te spelen. Er zijn echter wel standalone SACD spelers (de dure versies) met Firewire uitgang. Deze zou je op de PC kunnen aansluiten. Probleem is dan dat er geen software voor is om de datacodering te ontsleutelen en de stream in PCM om te zetten (anders speelt ie niet op je geluidskaart). Er is dus, zoals je zelf al aangaf geen oplossing, buiten het geluids op de analoge manier te copieren, of de audio-cd track te rippen (als je cd of dvd-speler dat herkend, maar dan heb je geen SACD kwaliteit).
Het gaat de topicstarter er volgens mij ook helemaal niet om om van een sacd schijfje op zijn pc de sacd audio af te kunnen spelen maar juist om de gewone audiolaag te kunnen spelen. Dat een cd/dvd-rom speler de sacd laag niet kan lezen, lijkt me logisch. Maar hij zou dan toch wel de gewone cd-audio laag moeten kunnen herkennen, want die is juist bedoeld om dit soort schijfjes op niet-sacd spelers te kunnen draaien. Blijkbaar voldoet die backwards compatibility mogelijkheid van hybride sacd's niet helemaal op pc drives.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij ligt het eerder aan de firmware van de DVDspeler in je PC dan aan de backwardscompatibility van de SACD. Een DVD speler probeert eerst om de SACD te lezen als DVD en als dat niet lukt pas daarna als CD.

Een SACD in een PC DVD speler wordt door de DVD speler wel 'herkent' als DVD.
De DVD speler zal dus geen moeite doen om te proberen om de SACD ook als CD te lezen.

• downunder|IA
masaman schreef op 25 november 2003 @ 08:08:

Een SACD in een PC DVD speler wordt door de DVD speler wel 'herkent' als DVD.
De DVD speler zal dus geen moeite doen om te proberen om de SACD ook als CD te lezen.
Is het niet mogelijk om met behulp van een stukje software aan de DVD speler duidelijk te maken, dat hij moet proberen om de SACD als gewone CD te lezen, zodat hij de gewone audio wel herkent?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

heb je dit topic nou al doorgelezen: super audio cd de poema's rippen
daar staat een prog in vermeld die je kunt proberen om de cd-laag te rippen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 25-11-2003 15:53 ]

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-12 10:44
downunder|IA schreef op 25 november 2003 @ 15:43:
[...]

Is het niet mogelijk om met behulp van een stukje software aan de DVD speler duidelijk te maken, dat hij moet proberen om de SACD als gewone CD te lezen, zodat hij de gewone audio wel herkent?
lees mijn reply in dit topic: super audio cd de poema's rippen

Ik zou toch zweren dat die reply dr net niet stond 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Ron!n op 25-11-2003 15:57 . Reden: toevoeging ]

What's in the case?

• downunder|IA
Ja, ik heb dat topic ook gelezen en bijgehouden, maar mijn dvd speler in mijn PC weigert om de cd te herkennen.
Zoals hierboven staat 'herkent' mijn DVD speler waarschijnlijk de SACD laag als een soort DVD-laag, maar kan hier niets mee.
Vervolgens stopt de DVD-speler in plaats van verder te kijken naar de gewone audio-laag. Ik heb dus iets nodig waardoor de DVD-speler verder kijkt dan alleen maar naar de SACD laag.

Ik zal het vanavond nog eens proberen met Musicmatch Jukebox :9

[ Voor 9% gewijzigd door downunder|IA op 25-11-2003 16:06 ]

Pagina: 1