[WinXP]Mappen beveiligd delen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
De situatie:

Op mijn main-PC heb ik diverse mappen gedeeld op ons lokale netwerk (via werkgroep). Nu heb ik een map die alleen benaderd moet kunnen worden vanuit 1 bepaalde user/computer (laptop).

Dit lukt me dus niet. Als ik een user aanmaak op mijn main-PC en everyone uit de sharinglist verwijder, kan ik vanuit mijn laptop niet op de main-PC komen. Hij komt dus niet met zo'n mooi venster (zoals in 2k) waar je aan kan geven welke user/wachtwoord hij moet gebruiken.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik op de laptop kan aangeven dat hij mij wel de mogelijkheid geeft om zelf de user te kiezen? Zijn er daarnaast nog andere mogelijkheden om hetzelfde resultaat te bereiken.

Overige info: beide computers draaien XP en draaien op NTSF.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:18

tozzke

aka tozzert

je moet op de "main pc" idd een user aanmaken met dezelfde gegevens als waarmee je inlogt op je laptop.
als je een foutmelding krijgt dat er iets niet in orde zou zijn met de machtigingen, moet je eens command prompt opstarten en dan "net use /delete * /y" invoeren

bij mij was het namelijk ook zo dat mijn laptop vorige logingegevens onthield

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Ik heb dezelfde user als de laptop aangemaakt, jouw zinnetje uitgevoerd, gereboot.... maar hij doet het nog steeds niet :(

Bestaat dat inlogvenstertje niet meer? Moet je toch zelf aan kunnen geven, wat is dit nou!