Toon posts:

Gamma coax en ISDN wanddoos gebruiken voor netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

gisteren heb ik samen met de tvkabel een UTP kabel van meterkast naar woonkamer getrokken.
Nu zag ik bij de Gamma een wanddoosje met RTV aansluiting en ISDN.
Voor de ISDN aansluiting kun je 8 draden bevestigen.
Ik meen gelezen te hebben dat je het dan voor UTP kunt gebruiken.
Na alles aangesloten te hebben, krijg ik geen connectie.
Ik heb alles 'straight' aangesloten.
Het vreemde is dat als ik de xbox in de woonkamer met de wanddoos via een crosscable aansluit, er 1 lampje gaat branden op de switch.
Bij het pingen van de xbox krijg ik dan steeds time-outs. Terwijl als ik hem met een straightcable aansluit, ik een 'host unreachable' krijg.
In beide gevallen meld de xbox dat hij disconnected is.

Kan iemand hier zijn licht over laten schijnen?

Verwijderd

misschien een kink in de kabel? rj-45 stekker er niet goed op heb je al getest met een pc?

• r_m_aten
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 14:08

r_m_aten

Triple

Toevallig heb ik gister een losse ISDN contactdoos gekocht bij de Gamma om eens te proberen of ik daar een UTP outlet van kon maken. Ook deze heeft 8 aansluitpunten. Echter, toen ik hem uit elkaar had, zag ik dat er welliswaar 8 aansluitpunten zijn, maar de onderliggende printplaat verbind maar 4 door. En ook nog eens niet de goede draadjes. Misschien moet je zelf nog iets solderen om het werkend te krijgen....

Verwijderd

^^^ zo werkt het ook bij die standaard ptt doosjes. eigenlijk heel logisch als je bedenkt hoe het ISDN signaal gesplitst wordt bij zo'n contactdoos.

Verwijderd

Topicstarter
r_m_aten schreef op 23 november 2003 @ 14:25:
Toevallig heb ik gister een losse ISDN contactdoos gekocht bij de Gamma om eens te proberen of ik daar een UTP outlet van kon maken. Ook deze heeft 8 aansluitpunten. Echter, toen ik hem uit elkaar had, zag ik dat er welliswaar 8 aansluitpunten zijn, maar de onderliggende printplaat verbind maar 4 door. En ook nog eens niet de goede draadjes. Misschien moet je zelf nog iets solderen om het werkend te krijgen....
Dus zonder die extra verbindingen te maken zal het niet gaan werken?
Weet iemand dan mischien waar ik wel een doosje vind met R+TV+UTP?
(woon in midden limburg .. of webshopje..)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 14:46 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

tweakerbee

dus..?

Waarom niet gewoon een losse UTP doos ernaast plakken? Werkt prima! En het is niet eens lelijk als je hem er strak naast hangt.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1