A7V266-EX mobo defect?

Pagina: 1
Acties:

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb vorig jaar april een nieuwe pc gekocht met daarin het moederboard A7V266-EX KT266A DDR
Deze pc heeft een hele tijd perfect gedraaid totdat een paar maand geleden hij steeds van zelf opnieuw begon op te starten.
ik heb toen gemeend dat er misschien extra koeling nodig was en heb er dus extra fans bij in gezet (het was in de zomer).
helaas is gebleken dat dat niets uithaald. maar nu word ondertussen het probleem steeds groter want nu loopt de pc steeds vast.
als ie een tijd uit heeft gestaan lijkt alles goed te gaan, maar dan loopt ie ineens weer vast.Wanneer ik hem dan reset loopt ie na enkele seconden alweer vast,
reset ik hem daarna weer dan loopt ie bijna direct alweer vast.

Ik heb alle hardware eruit gehaald en vervangen door hardware uit een andere computer, maar het probleem bleef het zelfde.
er is niets aan overgeklokt ofzo en er zijn geen jumpers verplaatst.

het geheugen en de cpu heb ik bij mijn broertje in de pc getest en die blijken het gewoon te doen.
ook heb ik de bios gereset, maar ook dat maakte geen verschil.

iemand zei me dat misschien het batterijtje ermee te maken kon hebben, waarna ik ook deze heb vervangen, maar weer zonder resultaat.

iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:53

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je de condensatoren op het mobo al gecontroleerd? Het kan namelijk zijn dat er een of meerdere langzaam steeds verder kapotgaan en das niet echt bevorderlijk voor de stabiliteit.
Wat het probleem ook zou kunnen zijn is een braqqe voeding die er langzaam mee ophoud aangezien je het probleem voorheen niet hand. Ik zou dus ook de voltages es ff tjekken :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08 07:39
dat denk ik ook een brakke voeding koop eens een nieuwe een qtec 300 wat of zo kost niet zo veel dus als dat het niet is dan is je mamaplank niet meer helemaal goed >:)

succes :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• OliverBB
ok, ondertussen ff een pentium 2 gesloopt en de voeding verwisseld,
helaas, loopt ie nu na dat de xp cd is opgestart maar nog voor ik een keuze heb kunnen opgeven alweer vast! :(

ben bang dat ik toch maar contact op ga nemen met de leverancier.

Verwijderd

Weet je zeker dat de harddisk wel in orde is?

• OliverBB
ik zal hem es in een andere pc proberen maar volgens mij moet ie goed zijn.

edit:

ik heb er een andere HD in gezet, maar weer het zelfde resultaat
de windows cd start op, je ziet hem allelei drivers laden en dan gaat het beeld op zwart met een knipperende cursor boven in de hoek.
en doet vervolgens nix meer, helemaal vast

[ Voor 64% gewijzigd door OliverBB op 23-11-2003 14:27 ]

• OliverBB
das gek,
doe ik er ff een andere hardeschijf in, start xp-cd weer op loopt ie weer vast.
na een reset vergeet ik op een toets de drukken om van cd op te starten,...
start ie dus op van af die HD een oudje met daarop nog Win98se
hij vraagt een paar keer om de cd (toevallig dat ik hem ook nog weer vond)
en hij start nu gewoon op

edit: helaas bureaublad is er helemaal en dan zit het systeem weer vast

[ Voor 11% gewijzigd door OliverBB op 23-11-2003 15:04 . Reden: weer te snel geoordeeld ]

• OliverBB
schiet mij maar lek!

ben nu na een reset toch gewoon met 98 aan het werk! terwijl xp en knoppix niet willen.
ben nu aan het proberen om 98 te upgraden naar xp dat gaat tot nu toe (ff afkloppen) helemaal goed.
duurd alleen nog 68 minuten terwijl de gewone installatie hooguit 40 minuten duurd, maar goed we wachten af.

wel leuk om die oude programma's weer terug te zien

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Tja ik heb dan niet de EX versie maar de -E !

Check je vid jumpers eens!

them cpu jumper , palomino/athlon jumper.

En in je bios "shutdown 70 degrees!"

Misschien word die proc wel te heet, en schakelt ie uit!

Dus....check alle jumpers (zonodig zet je dat ene jumpertje op jumperfree, en zet je alles op standaard in je bios)

Suc9

;)

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 16:51
Heb je al een BIOS update gedraaid? Zo ja, heb je ook de allernieuwste?
Ik had problemen met een Asus A7V 266-e en kwam op de ftp van asus duitsland bios 1.015 beta2 tegen terwijl de website pas op 1.012 zat.
Overigens bleek mij mij de fout te zitten in de combinatie van 2 geheugen merken en het mobo, welke niet met elkaar wilden samenwerken.
Pagina: 1