Toon posts:

P4P800 Deluxe doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gister mijn bios geflashd van de orginele naar versie 1012 en ik starte de pc weer op toen deed hij het en ik zette hem nog een keer aan en uit en nu doet ie niks meer, hij heeft alleen één keer gezegd: "System fail by overclocking" terwijl ik in de nieuwe geflashde bios nog niets heb verandert.
Ik heb de cmos een paar keer gereset zonder sucses. De koelers en de schijven draaien allemaal wel naar behoren.

Specs,

P4P800 Deluxe
P4 2,4 ghz 800mhz frontbus
2* 256 mb ddr 3200
ati 9600 pro

PS Ik heb al op het forum gezocht zonder sucses voor oplossingen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 13:16 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Had je zelf ook kunnen bedenken vanuit die error niet?

Ga gewoon je BIOS in en verander de clock speeds van je MEM, FSB, of timings van je MEM.
Dit is gewoon ook een BUG die er sinds de 1e versie al inzit dus.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik wel willen maar ik kom niet in de bios, monitor gaat niet aan op alle mogelijke manieren

Verwijderd

insert ingedrukt houden tijdens boot, en na het piepje op delete drukken...

Verwijderd

volgens mij heb ik precies hetzelfde probleem alleen dan met mijn p4p800

hij gaf aan overclocking failed en toen deed ie niks meer :S

ik weet alleen nog niet waar het aan ligt
en ik heb mijn bios niet geflasht

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 13:25 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb zelf die error ook wel eens, en kom soms mijn BIOS ook dan niet in. Gewoon stug blijven proberen. Geef je PC een nieuwe koude start en hou tegelijkertijd de "DEL" toets ingedrukt...

Ik kon trouwens een keer mijn pc helemaal niet meer inkomen, boote niet meer op etc met de p4p800 en wat bleek, mijn PS2 keyboard stekker zat er niet goed in :?

Verwijderd

Topicstarter
insert inhouden tot het piepje en dan op del drukken werkt niet. Ik krijg niet eens een piepje

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 23 november 2003 @ 13:27:
Ik heb zelf die error ook wel eens, en kom soms mijn BIOS ook dan niet in. Gewoon stug blijven proberen. Geef je PC een nieuwe koude start en hou tegelijkertijd de "DEL" toets ingedrukt...

Ik kon trouwens een keer mijn pc helemaal niet meer inkomen, boote niet meer op etc met de p4p800 en wat bleek, mijn PS2 keyboard stekker zat er niet goed in :?
Ik kan mijn hele pc ook niet meer inkomen, maar mijn keyboard lampjes branden ff heel snel en daarna helemaal niet meer ik kan op caps lock drukken of scroll lock of numlock maar de lampjes beginnen niet te branden

Verwijderd

voordat nog meer mensen deze misser gaan maken:

Zet eerst ALLES in bios op default. flash je bios. zet alles weer zoals het was.

voor de andere posters: diegenen die problemen hebben bedoelen dat ze geen beeld hebben bij opstart dus zien ze niets en zo te lezen is hun bios verkl**t.

denk dat er nog maar 2 manieren zijn? namenlijk hotswap, of asus om een nieuwe bios vragen.

voordat jullie dit gaan doen moeten jullie zeker zijn van jullie zaak: zit alles echt wel vast? zit de jumper om te bios te clearen wel terug op de juiste plaats? heb je niet de resetswitch met de powerswitch verwisseld (geen idee waarom deze omgeruild zouden zijn maar ok) enz enz.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 15:10:
voordat nog meer mensen deze misser gaan maken:

Zet eerst ALLES in bios op default. flash je bios. zet alles weer zoals het was.

voor de andere posters: diegenen die problemen hebben bedoelen dat ze geen beeld hebben bij opstart dus zien ze niets en zo te lezen is hun bios verkl**t.

denk dat er nog maar 2 manieren zijn? namenlijk hotswap, of asus om een nieuwe bios vragen.

voordat jullie dit gaan doen moeten jullie zeker zijn van jullie zaak: zit alles echt wel vast? zit de jumper om te bios te clearen wel terug op de juiste plaats? heb je niet de resetswitch met de powerswitch verwisseld (geen idee waarom deze omgeruild zouden zijn maar ok) enz enz.....
Hoe werkt hotswap

Verwijderd

[rml][ BIOS hotswap] op andere chipset flashen[/rml]

gebruik search voor meer resultaten...

( niet zomaar ff gaan doen, goed vooronderzoek doen en navragen )

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn mobo zegt "System fail by cpu overclocking" das toch een vaag verhaal omdat ik nog niets heb ingesteld in mijn bios, zou je ook handmatig de bios op een andere manier resetten dan de cmos?

Verwijderd

Had dus hetzelfde probleem met een asus p4p800. Opgelost (dacht ik) door ezflash te gebruiken. Ezflash is op te roepen door op Alt en F2 te drukken bij het booten. Had toevallig nog de cd in de drive dat bij het moederbord zat. Ezflash gaat zoeken naar een Bios update op o.a. je floppydrive en je cd rom drive. Zodra dit iets gevonden heeft (in mijn geval op de cd rom) gaat ie je Bios updaten. Echter nu "denkt" mijn Bios dat ik een P4C800 deluxe heb ?! Waar is Asus in godsnaam mee bezig.

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:51
Ik denk dat Asus beter de mensen die zich hebben aangemeld voor ondersteuning op hun site met een p4p800 (deluxe) beter kan mailen ofzo en dan een oplossing gaan zoeken. Het is echt vervelend.. soms werkt het door de pc een aantal keer aan en uit te zetten. Ik heb sowieso de speech reporter uitgezet aangezien ik daar helemaal gestoord van werd. Dit is een fabrieksfout die gewoon niet hersteld is om gek van te worden.

Verwijderd

asus? zich aanmelden? ik heb asus via hun site zelf 4 emailadressen geprobeerd maar krijg steeds postfix master foutrapport terug. kan niet erheen mailen. dus hoe kunnen we contact met hun opnemen :?

Verwijderd

Uhh mischien de bios clear uitvoeren...zie boekje van asus voor welke jumper.
8)7

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:51
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 01:33:
asus? zich aanmelden? ik heb asus via hun site zelf 4 emailadressen geprobeerd maar krijg steeds postfix master foutrapport terug. kan niet erheen mailen. dus hoe kunnen we contact met hun opnemen :?
Ik moest een contactformulier invullen die je hier vinden, ik heb ook een mailtje gestuurd naar die in duitsland. Hopelijk reageren ze.

En met dat aanmelden bedoel ik ff een acountje aanmaken zodat je ook garantie vragen kan indienen bij Asus.

[ Voor 10% gewijzigd door .NCK op 24-11-2003 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ALLES IS OPGELOST

Eén van mijn reepjes geheugen was kapot, de eerste namelijk en daardoor kon ie het eerste blokje geheugen niet gebruiken om op te starten. Het flashen was met toeval gelijk met dat het reepje geheugen kapot ging.

Toch bedankt voor de reacties, ik hoop mischien dat anderen er nog wat aan hebben.

DIT TOPIC KAN GESLOTEN WORDEN
Pagina: 1