ik heb uitgebreid gezocht binnen tweakers, faq, etc m.b.t. mijn probleem. kom gelijke gevallen tegen en neem oplossingen over. maar toch slag ik er niet in om een netwerk op te zetten. ik weet het niet meer...
uitgangspunt
Ik wil twee computers “knopen” om documenten te delen en uiteindelijk om internet te delen. Nu nog via isdn tzt via adsl. Ik maak nu gebruik van een isdn router. Mijn xp machine dient als “host”
1 pc met xp pro
1 laptop met w98se
zelfde account aangemaakt op beide
zelfde werkgroep ms home
op xp gast account aangemaakt
op beide shared doc aangemaakt
beveiliging xp en zonealarm uitgezet
ip adrssen:
192.168.01 voor xp pro subnet 255.255.255.0
192.168.02 voor w98 SE subnet zie boven
crossed netwerkkabels
router conform handleiding aangesloten. Nog niet ingesteld om te internetten. Hoeft ook niet om hem als normale router te kunnen gebruiken. Daarnaast onderstaand probleem doet zich ook voor zodra ik de router er tussen uit haal.
Situatie
Op mijn XP machine verschijnt na een tijdjes onder mshome:
“Philippe” XP machine
“Laptop” w98se machine
Dubbelklik ik op laptop dan krijg ik een foutmelding met de vraag of ik wel de juiste rechten heb en uiteindelijk “kan netwerkpad niet vinden”.
Op mijn W98 machine zie ik onder mshome alleen laptop verschijnen. Verder niets.
Als ik ping met ping scanner pro en ik type ip adres in van laptop krijg ik geen reactie.
Wat doe ik fout???
uitgangspunt
Ik wil twee computers “knopen” om documenten te delen en uiteindelijk om internet te delen. Nu nog via isdn tzt via adsl. Ik maak nu gebruik van een isdn router. Mijn xp machine dient als “host”
1 pc met xp pro
1 laptop met w98se
zelfde account aangemaakt op beide
zelfde werkgroep ms home
op xp gast account aangemaakt
op beide shared doc aangemaakt
beveiliging xp en zonealarm uitgezet
ip adrssen:
192.168.01 voor xp pro subnet 255.255.255.0
192.168.02 voor w98 SE subnet zie boven
crossed netwerkkabels
router conform handleiding aangesloten. Nog niet ingesteld om te internetten. Hoeft ook niet om hem als normale router te kunnen gebruiken. Daarnaast onderstaand probleem doet zich ook voor zodra ik de router er tussen uit haal.
Situatie
Op mijn XP machine verschijnt na een tijdjes onder mshome:
“Philippe” XP machine
“Laptop” w98se machine
Dubbelklik ik op laptop dan krijg ik een foutmelding met de vraag of ik wel de juiste rechten heb en uiteindelijk “kan netwerkpad niet vinden”.
Op mijn W98 machine zie ik onder mshome alleen laptop verschijnen. Verder niets.
Als ik ping met ping scanner pro en ik type ip adres in van laptop krijg ik geen reactie.
Wat doe ik fout???