[Ratelend geluid] Voeding kapot??

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,
Ik heb sinds een paar dagen een probleempje..
Als ik mijn pc aandoe, begint volgens mij mijn voeding (ik heb het geluid getracht te lokaliseren maar dat is nogal moeilijk met zo'n klein kastje als ik) hard te 'ratelen'.
Tegen de tijd dat m'n pc in windows zit (ongeveer 10 sec) is het geluid grotendeels weggestorven. Verder heb ik nergens last van, geen slechtere performance, geen run-ups, niks nakkes nada...
Als ik mijn had tegen de onderkant van mijn voeding aandruk (Q-Tec 550Watt Dual Fan) waar dus een koeler zit is het geluid een stuk minder hard. Ik heb de voeding eruit gehaald en losgehad maar er zit niets tussen of los....
Weet iemand wat dit kan zijn??

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Lagertje van het fannetje kapot. Doe je niks aan...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Maakt dat uit?
Kan ik er niet gewoon een andere fan in zetten? Dat lijkt me toch niet zo moeilijk :?

Verwijderd

Ik had het met het koelfannetje van de chipset van mijn moederboard (ASUS A7V133-C). Ik deed er een druppeltje naaimachine olie in en draai nu alweer een maand of 5 probleemloos zonder brommen of piepen. Het fannetje draait nu gewoon weer.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

pEeDy16 schreef op 23 november 2003 @ 12:46:
Maakt dat uit?
Kan ik er niet gewoon een andere fan in zetten? Dat lijkt me toch niet zo moeilijk :?
Ja dat kan. Maar die fan kan je niet meer repareren, dat bedoel ik.

Of dat uitmaakt? Voor de voeding niet, maar ik kan me voorstellen dat je niet steeds naar dat ratelende geluid wilt luisteren.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

pEeDy16 schreef op 23 november 2003 @ 12:46:
Maakt dat uit?
Is ook niet zo moelijk :)

Maar neem wel een Fan die ongeveer dezelfde stroom eet :)
Anders kunnen er rare dingen gebeuren :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Meestal hangt die psu fan gewoon aan de 12volt lijn (volg de printspoortjes van het connectortje maar), dus dat valt ook wel mee. Als er zo'n noise killer tussen zit moet je hier wel mee oppassen, hoewel die ook wel wat kunnen hebben (heb nu 2 fans op een single-fan noise killer aangesloten en hij wirdt niet heet o.i.d.)

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Je kan ook de volgende keer een beter merk kopen dan Qtec. Scheelt wat problemen. Probleem is wel snel opgelost met een nieuw koelertje.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:54
Sharkys schreef op 23 november 2003 @ 13:25:
Je kan ook de volgende keer een beter merk kopen dan Qtec. Scheelt wat problemen. Probleem is wel snel opgelost met een nieuw koelertje.
Die dingen gebeuren gewoon met alle fans, ongeacht merk van de voeding. Ik heb het ook bij mijn Radeon 9700 Pro fannetje.

Verwijderd

hallo,
ik heb dit ratelende geluid dus continu...

ik heb een chieftec kast... met een 360 Watt Chieftec voeding... dus kwalitatief moet dit toch goed zijn

wat raden jullie mij aan??

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

't topic verder wel doorgelezen? Ik zie 2 á 3 oplossingen :z

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-02 07:42
@foolish
Ok, je reageert een jaar en 3 uur later na de vorige post, dit is volgens mij niet helemaal de bedoeling.

Maar goed, het kan aan meer dingen liggen dan alleen aan je voeding. Misschien heb je nog casefans, fan van je cpu-cooler, fan van videokaart, fan van northbridge-cooler, enz.
Dus schroef je kast eens open, en ga eens luisteren waar het geluid vandaan komt. En probeer dat fannetje te vervangen of doe er wat naaimachine olie in, dat wil soms ook nog wel eens helpen.

Overigens kan een Chieftec voeding fan ook gaan ratelen, zoals DutchCommando al zei het kan met elk fannetje op den duur gebeuren.
Pagina: 1