Toon posts:

cpu te warm?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn cpu word opeens 70 graden het gaat hier om een p4 2.6 533 mhz op een asrock GE pro-m.
ik heb zelf nu ook problemen met spellen spelen ik kan bijna elk spel wel opstarten maar na een paar seconden loopt hij vast en/of reboot hij.

is er iemand die weet waar dit aan ligt en zou ik de koeler na moeten kijken op koelpasta enz ik ben nu maar weer terug gegaan naar me oude bak en daar is het lkr koel ik denk echt dat het aan de koeling ligt maar voordat ik de nieuwe video kaart erin had zitten had ik heir geen problemen mee.
alleen die was 32 mb en daar speelde niks op (on-board video kaart)

mijn vraag is duz is deze temp veeels te warm of kan het nog (dit is in idle)

kan het aan de nieuwe video kaart liggen (ati radeon 9600 pro)

koeling draf halen en kijken voor koelpasta (ben zelf niet zo'n held in proc's..)

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Waarschijnlijk kan je pc de warmte niet goed afvoeren, als je alleen die videokaart hebt geplaatst is deze waarschijnlijk mede verantwoordelijk, want hij produceerd meer warmte dan je oude kaart.
Kijk of je computer niet dicht zit met stof en probeer de airflow te verbeteren door een ventilator in de kast bij te plaatsen.
Let er ook op dat je kast vrij staat en zijn warmte goed kan afvoeren.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
probeer windows is opnieuw te installeren en de temp.n de bios af te lezen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

zou ik de koeler na moeten kijken op koelpasta enz
Wat weerhoudt je eigenlijk ervan om dat te doen :? Je bent toch een Tweaker? :)

Anyway, praktisch alle antwoorden mbt temperatuurproblemen zijn gewoon in de FAQ van dit subforum en die van DOC te vinden. Kijk onder het kopje "Hoe warm mag mijn CPU worden?" :)

Dit topic is gesloten.