Toon posts:

Canon A80 of Minolta Z1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben zelf een trotse EOS-300D bezitter en ik ben nu op zoek naar een camera voor een goede vriendin. Ze wil hem vooral gaan gebruiken voor vakanties maar ook voor schoolwerk (ze is bijna lerares) en gewoon natuur foto's...etc. Ik heb zelf de Z1 getest en ik vond dit een erg goede camera, zeker voor zijn prijs. Beide camera's kosten rond de € 400,-

De Z1 heeft natuurlijk het voordeel met zijn 10x zoom en zijn snelle focus en burst mode maar de A80 heeft weer 4mp en een focus assist light. Ik geloof dat beide camera's ongeveer dezelfde manual settings hebben. Ik hoor allen veel mensen over de A series dat de foto's nogal soft zijn.

Wat is jullie ervaring met shutter lag op de A80?
Wat zouden jullie mij aanraden om met haar te gaan kopen?

Greetz,
M-Jay

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 11:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 11:31:
Hallo allemaal,

Ik ben zelf een trotse EOS-300D bezitter en ik ben nu op zoek naar een camera voor een goede vriendin. Ze wil hem vooral gaan gebruiken voor vakanties maar ook voor schoolwerk (ze is bijna lerares) en gewoon natuur foto's...etc. Ik heb zelf de Z1 getest en ik vond dit een erg goede camera, zeker voor zijn prijs. Beide camera's kosten rond de € 400,-

De Z1 heeft natuurlijk het voordeel met zijn 10x zoom en zijn snelle focus en burst mode maar de A80 heeft weer 4mp en een focus assist light. Ik geloof dat beide camera's ongeveer dezelfde manual settings hebben. Ik hoor allen veel mensen over de A series dat de foto's nogal soft zijn.

Wat is jullie ervaring met shutter lag op de A80?
Wat zouden jullie mij aanraden om met haar te gaan kopen?

Greetz,
M-Jay
Als je de 10x zoom niet nodig denkt te hebben, is de A80 de betere camera, zeker voor wat betreft de beeldkwaliteit (heeft niet de softheid van de oudere A's met kleine CCD), wat de shutterlag betreft is de Z1 beter, heb ik begrepen, maar dat gaat vooral om de auotfocus die bij de Z1 snel is , bij prefocus/manual focus maakt het weinig meer uit.

Gelijkwaardig aan de A80 en goedkoper is IMO de Minolta F200, lekker compact ook voor in het handtasje.......

Verwijderd

Topicstarter
@Flits flits

Bedankt voor je reply, ik ga gelijk even naar die F200 kijken.

Greetz,
M-Jay

Verwijderd

Topicstarter
Ok er zijn 2 andere camera's erbij gekomen.

Nu twijfel ik dus tussen Minolta Z1, Canon A80, Fuji S5000 of de Oympus 750 uz.....

Heeft er iemand ervaring met de Olympus of de Fuji :?

Greetz,
M-Jay

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 00:29
Mijn bevindigen van een paar camera's:
(alleen gekeken naar heeeeeel veeeeel foto's, en ervaringen van andere mensen)

Fuji Finepix S5000 = Vaak onscherpe foto's, veel ruis (lijkt me geen goede keuze)
Minolta Dimage Z1 = Ik heb zelf al wat keer deze camera in mijn handen gehad, naar mijn idee een goede cam. de foto kwaliteit kan beter, maar is nog altijd veel beter dan die van de S5000, lijkt me in jou opzicht de beste keuze.
Canon Powershot A80 = Prachtige scherpe foto's alleen heeft die integenstelling tot de andere 3 camera's maar 3x Optische Zoom ipv 10x, als voordeel 4 MP tegenover 3 MP, maar dat wist je al!
Olympus C-750UZ = Geen Mening, alleen het gebruikt het "Uitstervende" xD-geheugen wat nog eens prijzig ook is.

En een specificatietabelletje: Tabelletje

[ Voor 18% gewijzigd door Reanimation op 25-11-2003 20:47 . Reden: tabel toegevoegd ]