Toon posts:

[XP] Probleem tijdens installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu al maanden op Windows XP op mijn machine te krijgen.
Als ik de PC laat opstarten vanuit de CD-rom, dan gaat ie het eerste stuk doen van setup, maar dan blijft ff het scherm zwart, en komen er allemala rare tekens te staan, en start de PC zichzelf opnieuw op.

Wie kan mij helpen????

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst welkom op Got.

Om je te kunnen helpen hebben we in elk geval de specs nodig van de machine en ook handig is welke tekens er in het scherm komen staan en op welk punt dit precies gebeurd.
Heb je al eens een andere windows XP cd geprobeerd?
En test ook je geheugen eens met memtest86. Brak geheugen kan vreemde dingen veroorzaken.

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 19:59
Ik ben ook bezig met een topic hierover.. heb al veel mogelijke oplossingen geprobeerd... Probeer is:
1. geheugentest --> memtest
2. ME te installeren
3. ander geheugen erin vaak is dit het geval

Verwijderd

Topicstarter
Het is een AMD-K7 met 900Mhz, Heeft 128MB-SDRAM en heeft een 48x CD-rom speler. De fabrikant is Pakckard Bell (Slecht merk)

Als ik Windows 95,98,ME ofzo wil installeren vanuit dos, dan start ie ook automatisch opnieuw op.

Het geheugen is goed.

Als ik programma's wil laden, via een Windows 98 Opstart-disk, dan doet ie het niet. Ik kan wel Fdisk laden bijv, maar bijvoorbeeld het Setup.exe van Windows ME of 98, dan komen er rare tekens en start ie zich opnieuw op. Het zelfde heeft ie ook met Linux.

Op het scherm komen dan de volgende tekens staan: $^%Ö"K,en nog meer van die rare tekens, ze zijn allemaal op een andere plek op het beeldscherm geplaatst.

Ik zal er wel eens kijken of ik er een foto van kan maken

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 11:42 ]

Verwijderd

Misschien kun je via fdisk je hardeschijf deleten en dan een nieuwe aanmaken en dan opnieuw via de cd van xp laden. Of als je je hardeschijf opnieuw hebt aangemaakt. De cd rom van xp erin. dan de map i386 copieeren naar je c schijf en dan vanuit die map winnt.exe laden
misschien verhelpt dat het probleem.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Misschien kan je je CD-Rom speler vervangen, die kan n kapotte lazer hebben ofzo, waardoor die niet goed leest wat r op staat. Of z'n/d'r buffer is naar de knoppen OID. Is dat een optie?

Edit: voordat iemand begint met 'wat n onzin', we moeten toch alle problemen de wereld uithelpen ;)... als dit is uitgesloten kan er dieper gezocht worden lijkt mij...

[ Voor 34% gewijzigd door RSpliet op 23-11-2003 11:53 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wel eens met Fdisk een nieuwe partitie aangemaakt op de C schijf, maar dat hielp ook niet. Nu ga ik hem eens deleten, en kijken of ik dan in Windows XP pro Setup kan komen.

Ik heb ook al eens geprobeerd de WinME (de Map Win9x) te kopieren naar de C schijf, maar dan zijn er allemaal weer dezelfde problemen

P.S. Er zit een 20GB schijf in

Verwijderd

Topicstarter
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 23 november 2003 @ 11:47:
Misschien kan je je CD-Rom speler vervangen, die kan n kapotte lazer hebben ofzo, waardoor die niet goed leest wat r op staat. Of z'n/d'r buffer is naar de knoppen OID. Is dat een optie?
Bedankt,ik ga dat wel eens proberen

Verwijderd

probeer dan eens copy d:\i386 c:\i386 dit doe ik op stage altijd en dan werkt de installatie wel echt klote. heb je anders knoppix kun je kijken of dat je schijf nog wel herkent wordt enz

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 11:50:
probeer dan eens copy d:\i386 c:\i386 dit doe ik op stage altijd en dan werkt de installatie wel echt klote. heb je anders knoppix kun je kijken of dat je schijf nog wel herkent wordt enz
Misschien werkt dat wel. Knoppix sie kun je toch laden vanuit de CD-rom?

Verwijderd

dat is wel de bedoeling zie je gelijk of dat je cd-rom het nog doet :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet nu alleen nog Knoppix downloaden. Gelukkig is ie over 7 min. klaar, maar dan nog 700MB op een CD branden

Verwijderd

das toch sow gebeurt tenminste bij mij wel, en het is waarschijnelijk een iso dus sow klaar

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens kan het moederbord ook naar de knoppen zijn, vanwege die rare keuren die hij vertoond? :?

Verwijderd

waar rare kleuren? misschien videokaart kapot?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:02:
waar rare kleuren? misschien videokaart kapot?
Ik bedoel rare Kuren 8)7 , Videokaart is volgens mij verder wel goed. Videokaart zit opm het moederbord, en het is maar een 32MB.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn nu 4 mensen is mijn netwerk van alles aan het downloaden, Knoppix downloaden gaat nu langzamer volgend DOWNLOAD ACCELEATOR 5.3 duurt het nu nog 1 uur en 49 min :(

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

probeer ook de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) te gebruiken...
Hoop dat je met knoppix wat kunt bereiken... Toen ik trouwens laatst een paar computers in elkaar aant zetten was, had ik hetzelfde, toen was de processor overleden... Kun je die ergens anders in testen?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:41

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 11:50:
Yep, even opstarten met een dosflop en dan naar die map gaan en WINNT /B intypen om de boel op te starten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op 23 november 2003 @ 12:16:
probeer ook de edit knop ([afbeelding]) te gebruiken...
Hoop dat je met knoppix wat kunt bereiken... Toen ik trouwens laatst een paar computers in elkaar aant zetten was, had ik hetzelfde, toen was de processor overleden... Kun je die ergens anders in testen?
Processor is goed, ik heb zelf een AMD Athlon XP 2400+, en heb er daarin getest. Het is dan wel een stuk langzamer, maar ik had er geen problemen mee.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Download gelijk eens de laatste bios voor je mobo. (Je hebt geloof ik een Halley plankje met een onboard s3 savage4 32MB videokaart). Er zijn wat issues met XP installeren op dit plankje. Met de nieuwste bios werkt het wel allemaal.

en PB slecht merk? hoe kom je daar nu weer bij?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 23 november 2003 @ 15:22:
Download gelijk eens de laatste bios voor je mobo. (Je hebt geloof ik een Halley plankje met een onboard s3 savage4 32MB videokaart). Er zijn wat issues met XP installeren op dit plankje. Met de nieuwste bios werkt het wel allemaal.

en PB slecht merk? hoe kom je daar nu weer bij?
Thanx.

Ik zal wel eens kijken wat het allemaal gaat doen met een Bios-update.

Ik heb an verschillende mensen al eens gehoord dat Packard Bell, een niet al te goed merk is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een BIOS-update erop geïnstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik ga zo KNOPPIX erop proberen zodra ie klaar is met branden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Goud_bissie,

Als je zelf de laatste poster bent in je topic, probeer dan je eigen bericht even te bewerken in plaats van alsnog te posten. Uiteraard kan je na ongeveer een dag (24 uur :P ) wel even een nieuwe reactie posten zodat iedereen het nog eens ziet, maar nu wordt je topic wel erg groot en onleesbaar doordat er heel veel verspreide informatie van je zelf instaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu KNOPPIX een paar keer geprobeerd, maar als ie net begonnen is, en ie dan bestanden gaat laden (VMLINUZ), dan word het scherm zwart en blijft het systeem hangen.
Als ik dan op Num Lock druk reageert ie daar ook niet meer op

Kan iemand mij nu helpen?

P.S. er komen GEEN rare tekens inbeeld bij het Booten van KNOPPIX

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 23 november 2003 @ 16:27:
Goud_bissie,

Als je zelf de laatste poster bent in je topic, probeer dan je eigen bericht even te bewerken in plaats van alsnog te posten. Uiteraard kan je na ongeveer een dag (24 uur :P ) wel even een nieuwe reactie posten zodat iedereen het nog eens ziet, maar nu wordt je topic wel erg groot en onleesbaar doordat er heel veel verspreide informatie van je zelf instaat :)
Ikzal er voort rekening mee houden.
Bedankt voor je Tip!!! :> :P
Pagina: 1