Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Reageert niet op software.

Pagina: 1
Acties:

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
Ik heb nu een mooie Grafisch LCD 240*64 schermpje..

Hij was al voor gesoldeert :) dus dat was mooi alleen nu heb ik hem aangesloten en ja hij gaat aan. Scherm wordt heel erg donker dus contrast naar benenden gedaan en dat ging allemaal perfect.

Na tijdje zoeken op het net vond ik een mooi programmatje wat mijn controller kon aansturen "PowerLCD".

Dus ik aan de slag LCD aan gesloten. LPT 1 in de bios op EPP gezet wat mij werd aangeraden.

Nouw ik kom in windows xp aan start powerLCD.. nee gebeurt niks. Ik test LCD knopje aan gedrukt maar niks. Contrast hoger/lager gedaan maar wat zinvols kwam er niet op.

Ik schema er bij gepakt en na gekeken en alles was goed aangesloten :?.

Iemand een idee wat het kan zijn?? Ik heb nu echt van alles geprobeert maar krijg hem niet aan de praat.

Er zit een T6963c controller op va toshiba.

Verwijderd

Rddr schreef op 23 november 2003 @ 05:19:
Ik heb nu een mooie Grafisch LCD 240*64 schermpje..

Hij was al voor gesoldeert :) dus dat was mooi alleen nu heb ik hem aangesloten en ja hij gaat aan. Scherm wordt heel erg donker dus contrast naar benenden gedaan en dat ging allemaal perfect.

Na tijdje zoeken op het net vond ik een mooi programmatje wat mijn controller kon aansturen "PowerLCD".

Dus ik aan de slag LCD aan gesloten. LPT 1 in de bios op EPP gezet wat mij werd aangeraden.

Nouw ik kom in windows xp aan start powerLCD.. nee gebeurt niks. Ik test LCD knopje aan gedrukt maar niks. Contrast hoger/lager gedaan maar wat zinvols kwam er niet op.

Ik schema er bij gepakt en na gekeken en alles was goed aangesloten :?.

Iemand een idee wat het kan zijn?? Ik heb nu echt van alles geprobeert maar krijg hem niet aan de praat.

Er zit een T6963c controller op va toshiba.
Heb je wel DlPortio geinstalleerd?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien is je LCD gewoon kaduuk. Misschien heb je tijdens het solderen een onderdeel oververhit

DLPortio heb je als het goed is al geinstalleerd. Gebeurt namelijk vanzelf na de setup van PowerLCD, maar kijk het voor de zekerheid even na.

Verwijderd

Tja, er kan natuurlijk zoveel mis mee zijn. Er is genoeg informatie te vinden voor het 'debuggen' van een LCD. Specificaties allemaal checken de eerste stap. Is het de goede controller en kan dat programma die LCD aansturen?

Misschien gaat dit voor jou niet op omdat hij al gesoldeerd was maar bijna alle keren dat ik hier een niet werkend LCD topic langs heb zien komen bleek het achteraf toch niet goed aangesloten. Misschien een los contactje of draadjes die per ongeluk contact met elkaar maken.

Lijkt me sterk dat die bij jou ook het geval is, maar het is het dubbelchecken waard ;) Voor DLPortioIO: download.

Verwijderd

gebruik je niet per ongeluk PowerLCD 2.0? Dat is een test versie die geen output geeft naar je lcd :P