Toon posts:

spontane reboot op internet

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk de eigenschap op, dat de pc soms reboot bij gebruik internet. Op andere momenten is het mij nog opgevallen.|:(

Volgend systeem:
ASUS (R) P4C800-E Deluxe BIOS rev.1011
2,8Ghz Intel(R)

TWINX1024-3200LL geheugen (Corsair)

Windows(R)XP SP1
temp proc zou ongeveer een 29 °C zijn (niet stressed)

Na rondsnuffelen heb ik gemerkt dat men soms zegt dat het aan de voeding zou kunnen liggen?? (Deze zou, als ik me niet vergis 360Watt kunnen leveren)

Een deel van de foutmelding die ik te zien krijg wanneer het spontane herstarten wordt uitgeschakeld, is iets in de aard van: "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"
"STOP: 0x0000001, 'enzovoort'"

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:51
je kan ff proberen je netwerk drivers opnieuw te installeren of nieuwere installeren en als dat niet werkt kan je ff proberen je pci netwerk kaartje (als je die heb) in een ander slot te zetten.
su6

Verwijderd

Heb je soms adsl? Met een usb modem? Kan dan aan je usb liggen.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Welkom op GoT laisor...

Speur eens in de FAQ van GoT.
Dit is een typisch driver probleem (staat ook in de faq)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:23

n00bs

Het is weer Zomer!

Mag duidelijk zijn aan de error... je hebt last van devices die t niet lekker vinden om IRQ's te sharen... run is msinfo32.exe en check welke devices zelfde IRQ hebben. En anders in de BIOS irq's per slot aangeven

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

toevallig net ram bijgeplaatst?
3x doublesided ram gebruiken geeft nl soms ook dit soort vage errors

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
wij hebben op de zaak veel problemen met een 56k pci modem (soft en hardware matig)

die dingen knallen er steeds uit met 875/865 chipsets. nieuwe driver moet helpen

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn 3 "apparaten" met ditzelfde IRQ..
Intel(R) PRO/1000 CT Network Connection (Status OK)
Intel(R) 82801EB USB Universal Host Controlle... (Status OK)
Intel(R) 82801EB Ultra ATA Storage Controllers (Status OK)

Ik hoop zonder schrijffouten ;)

Ik dacht ook dat dit een typisch driverprobleem was...

Wat mij bijkomend opvalt is de melding dat er herteld is van een (was het zware?) fout als de pc is opgestard/opstart

Bedankt voor jullie replies. ik hoop dat dit probleem kan worden opgelost, ik vind het namelijk vervelend bij een nieuwe pc.

Inderdaad ben ik een nieuwkomer qua schrijven van een topic, maar lezen zou ik wel al eens lang kunnen doen he ;)

Verwijderd

GoT-search: DRIVER IRQL NOTLESS OR EQUAL
[google=IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL]
Technische PMG docu - Waarom staan alle devices op een IRQ?
MS knowledge base - zoeken op IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Afbeeldingslocatie: http://northtechs.com/images/bscr_1a.gif

Samenvatting van oorzaken:
- Drivers, drivers, drivers...
- Geheugenerrors > http://www.memtest86.com/
- Timingsproblemen > Biosupdate / biosreset
- Vernaggeld register > WinDoctor of ander register opschoningstooltje
- Te straffe overklok / warmte > terugklokken of beter koelen
- Voeding te licht > paar apparaten uitschakelen / loskoppelen
- Windows conflicten > WindowsUpdate
- Filterprogramma's zoals firewalls, proxies, virusscanners etc
- had ik al drivers genoemd? :+

n00bs: In ieder geval zijn gedeelde IRQ's niet de oorzaak van het probleem omdat Windows middels ACPI met virtuele IRQ's werkt. De fout is namelijk geen IRQ maar een IRQL (Interrupt Request Level) error en is meestal drivergerelateerd (zoals het woord ervoor ook al sugereerd). In de bluescreen en logs staan als het goed is de STOP code, de omschrijvende tekst, en een filename. Deze heb je nodig in combinatie met Windows XP en 2000 BSOD guide en http://aumha.org/win5/kbestop.php#0x0a om erachter te komen welke driver jouw probleem veroorzaakt.

Omdat in jouw geval het probleem optreed bij connectie met internet moet je de oorzaak allereerst zoeken bij (de drivers van) je modem en netwerkkaart of USB controller indien je een USB modem hebt. Ook een firewall (BlackIce / Outpost) of P2P programma (eDonkey / DC etc) kan veel roet in het eten gooien.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 02:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
die "STOP" melding en file, komen mij bekend voor.....ik ga je raad volgen en nog eens wat extra zoekwerk verrichten denk ik....je zet me in elk geval op pad en dat is in mijn ogen al een grote stap voorruit.

Geheugenprobleem is het volgens mij niet...maar je weet inderdaad nooit (heb test gedaan)

ik hoop dat dit topic nog even open blijft....

Verwijderd

Het probleem dat je beschrijft komt mij heel bekend voor. Spontane reboots bij veel internet verkeer. Hetzelfde kon echter bij mij ook gebeuren bij gewoon bewegen van de muis. De foutmelding "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" deed mij ook denken aan problemen met IRQ sharing.

Nadat het hele systeem terug getweaked was naar standaard instellingen (XP2000+, Leadtek K7NCR18D-Pro nForce2, 2x PC333 256MB) bleef het geheel nog steeds instabiel. Het enige wat bij mij werkte was de geheugenbus hard terug te zetten naar 266, gelijk aan de processor FSB. Voor mij dus voorlopig de conclusie dat het aan geheugen timing ligt. In de toekomst wil ik nog wel eens een keer gaan experimenteren met ander geheugen maar voorlopig ben ik te blij dat het geheel eindelijk stabiel loopt.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Euss daar moet ik je toch groot ongelijk in geven, ondanks dat 2K achtige OS'en met ACPI werken en virtuele IRQ's werkt het nog steeds niet goed en sommige devices vinden het ook niet lekker om op deze manier te werken.
Hoe dan ook blijven het "virtuele" IRQ's en is het dus nooit optimaal, het is gewoon een enkel IRQ opgedeeldin virtuele IRQ's, performance is heirdoor altijd lager en compatbiliteit is er vaak nog steeds niet, ik heb dit probleem bij zo ontzettend veel pc's gezien die ik gebouwd heb.

> Laisor, Intel(R) PRO/1000 CT Network Connection is dat onboard? zoniet, heb je de mogelijkheid om deze kaart op een ander slot te prikken, danwel tijdelijk te disablen (als het oboard is vanuit de BIOS) en dan kijken of het probleem zich nog een keer voordoet?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen PCI-netwerkkaartje, is hier een onboard oplossing...
Indien het niet opgelost geraakt ga ik misschien deze "disabelen" en een PCI kaartje gebruiken...maar dat is niet mijn eerste keus.

Ik heb op een forum opgemerkt om Hyper-Threading uit te schakelen. En je gelooft het misschien niet, maar dan heb ik geen "spontane" reboot meer opgemerkt. Doet dit niet eerder denken aan een nodige BIOS upgrade? Momenteel is het Revision 1011, en nieuwer vind ik niet.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Mobo drivers al geinstaleerd / geupdate ....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

n00bs, er is een significant verschil tussen een IRQL NOTLESS OR EQUAL en IRQ NOTLESS OR EQUAL stop melding.

Wat staat er achter de stop melding. Post die complete stop melding eens :?

Verwijderd

Topicstarter
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

STOP: 0x0000001(0x0000002C,0x0000002,0x00000000,0xF7DD9F85)

FTPFILT.DLL Adress F7DD9F85 base at F7DD9000
Datestamp 3d09df81

Het is mogelijk dat ik een foutje heb getypt, maar ik hoop dat je hier iets mee bent.

Voorlopig heb ik de onboard LAN uitgeschakeld en werkt ik met een "USB to ETHERNET" dingetje, nog geen dergelijke problemen opgemerkt tot nu toe.

Verwijderd

Heb je de Agnitum Outpost Firewall al eens geupdate ?

Want de DLL error die je post is nl. daarvan en betreft een bekend probleem welke met Outpost Pro 2.0.238 is opgelost :)

Google: FTPFILT.DLL > http://board.protecus.de/showtopic.php?threadid=4875

Voor zover ik kan overzien is de grootste gemene deler het Asus p4c800 mobo bij de diverse lui met problemen met die firewall...

http://www.agnitum.com/download/outpostpro.html

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 02:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Woaaww ziet eens aan zeg, daar zal het probleem dus wel eens best kunnen liggen.

Mensen, bedankt voor de repleis, vlug testen en dan hopen dat het probleem is opgelost.
"Euss", tnx !!! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is hier nu blijkbaar opgelost.

bedankt

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:20:
n00bs, er is een significant verschil tussen een IRQL NOTLESS OR EQUAL en IRQ NOTLESS OR EQUAL stop melding.

Wat staat er achter de stop melding. Post die complete stop melding eens :?
Sorry dan heb ik het niet goed gelezen, heb zo over de "l" heen gelezen

Verwijderd

Ik weet dat dit bericht al heel oud is maar ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. Ik wou niet een nieuw topic openen want dat leek me een beetje onnodig.

Ik krijg dus deze error: Driver_irql_not_less_or_equal en dan dit:
stop 0x000000d1 (0x00000009, 0x00000002, 0x00000000, 0x00000009)

Het is 4 keer gebeurd dat ik hier door opnieuw moest opstarten en alle keren had ik shareaza aanstaan. Ik denk dan ook dat het hier door komt maar ik weet niet waarom. Ik heb van de week XP er opnieuw opgezet en daarvoor had ik dit probleem nooit. ik heb verder alle nieuwe drivers en updates en alles. Zou het helpen als ik shareaza gewoon opnieuw installeer? Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want als ik een oplossing moet bedenken dan formateer ik gewoon alles en dat moet ook maar eens afgelopen zijn vind ik. Als jullie meer info nodig hebben zeg het dan, dan zal ik die error er nog eens voor proberen te krijgen.
Ik heb ook het forum al doorzocht en de faqs doorgelezen maar kon niet echt concrete dingen vinden die ik kon gebruiken.

Alvast bedankt
Pagina: 1