Toon posts:

[KPN] Overbereik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedennacht beste tweakers ik heb het volgende probleem: af en toe als ik bel met KPN (prepaid) dan heb ik OVERbereik (mijn meter op mijn mobieltje staat constant VOL (bereik))

Ik woon midden in de stad.. (almere) kan het daaraan liggen? het is soms wel super irritant kan dan niet bellen en ook niet smsen.. OVERbereik heb ik het maar ff genoemd want hij geeft alles vol aan :P constant

misschien weet iemand hoe het anders kan komen? of hebben andere mensen het ook? bedankt..

Verwijderd

staat de naam van je provider gewoon in het scherm? dan ligt er een capaciteitsprobleem bij je provider. heb ik jaren geleden een keer met dutchtone gehad (niet met vol bereik dan, dat bestond bij dutchtone niet), en daar zei de helpdesk dat het wel vaker gebeurt.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

misschien uit en aanzetten een optie?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 01:38:
staat de naam van je provider gewoon in het scherm? dan ligt er een capaciteitsprobleem bij je provider. heb ik jaren geleden een keer met dutchtone gehad (niet met vol bereik dan, dat bestond bij dutchtone niet), en daar zei de helpdesk dat het wel vaker gebeurt.
staat gewoon in het scherm :) en gewoon vol bereik das juist het rare..

Duinkonijn schreef op 23 november 2003 @ 01:46:

misschien uit en aanzetten een optie?
nope heb ik al geprobeert

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:28
VOL is denk ik idd dat de paal al "vol" zit met bellers. Als het goed is kun je dan alleen nog noodoproep doen (gaat via aparte lijn ed.)

Als ik jou was zou ik gewoon ff m'n provider bellen :)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Kix@$$ schreef op 23 november 2003 @ 12:30:
VOL is denk ik idd dat de paal al "vol" zit met bellers. Als het goed is kun je dan alleen nog noodoproep doen (gaat via aparte lijn ed.)

Als ik jou was zou ik gewoon ff m'n provider bellen :)
Voor een noodoproep worden (wat ik begrepen heb van andere GoT-ers) andere mensen van de mast afgeflikkerd. Of, als je geen bereik hebt op je eigen netwerk, krijg je toegang op een ander netwerk.

Wat voor telefoon heb je? Misschien dat het daar mee te maken heeft?

Bellen met je provider zal het probleem idd ook snel ophelderen. Wat je daar wel bij nodig hebt is plaats en tijd van het probleem, dan kunnen ze precies terugzoeken waar het aan lag...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06-2025
Naar mijn weten word je niet van de lijn geflikkerd, maar zijn er gewoon een paar lijnen gereserveerd voor dat soort oproepen.

Woon je niet toevallig onder een zendmast?

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

daPet schreef op 23 november 2003 @ 14:57:
Naar mijn weten word je niet van de lijn geflikkerd, maar zijn er gewoon een paar lijnen gereserveerd voor dat soort oproepen.

Woon je niet toevallig onder een zendmast?
Hier wilde ik inderdaad ook op wijzen, je kunt zowaar te _dichtbij_ een zendmast wonen, dan heb je wel vol signaal, maar het feitelijke singaal zelf is niet bruikbaar, je woont er dan "te dichtbij" ;P (Klinkt grappig, maar dit is waar)

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
Het lijkt wel of het topic aan het veranderen is in "noodoproepen" :D . Het is echter zo dat je altijd gebruik kan maken van 112, ongeacht of je wel of niet aangemeld bent op een netwerk. 112 verloopt altijd via het sterkste netwerk op dat moment(of iig met de meeste capaciteit) dus dat kan via elke provider zijn.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06-2025
Kippenijzer schreef op 23 november 2003 @ 15:05:
[...]

Hier wilde ik inderdaad ook op wijzen, je kunt zowaar te _dichtbij_ een zendmast wonen, dan heb je wel vol signaal, maar het feitelijke singaal zelf is niet bruikbaar, je woont er dan "te dichtbij" ;P (Klinkt grappig, maar dit is waar)
Veel GSM zenders staan boven op flats en hangen in masten. Als je toevallig in zo'n flat woont val je buiten het bereik. Dit komt omdat het signaal zich in een 'waaier' verspreidt.

[ruige schets]
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edje01/pics/waaier.jpg

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Kippenijzer schreef op 23 november 2003 @ 15:05:
[...]

Ik heb laatst 2 meter van een GSM antenne gestaan, daarop verbonden met de GSM...bellen was geen probleem.

Verwijderd

Ik heb boven op mijn bedrijf twee KPN-masten staan, verscheidene collega's hebben een kpn-abbo (verschillende toestellen) en nog nooit een probleem gehad.

Daar kan dus niet aan liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 16:18 ]

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-05 13:44
Heb je toevallig vriend / familie / collega / kennis met een KPN SIM die in jouw GSM kan (SIM lock ?) Wissel dan even van SIM, dan weet je of het aan SIM / netwerk ligt of aan je eigen telefoon. (Zijn / haar SImn in jouw GSM en die van jou in zijn GSM). Als daaruit komt dat je het probleem meeneemt op je SIM naar een ander toestel, kun je altijd nog met KPN contact opnemen om hun dit probleem voor te leggen. Als het aan je toestel ligt, heb je een ander probleem. Garantie is dan wellicht van toepassing, alleen hoop ik dan dat het probleem ook geconstateerd wordt als ze het gaan testen (op een andere locatie?)

O ja, en van zoiets als "overbereik" heb ik nog nooit gehoord, niet zozeer van het woord bedoel ik dan, maar van de betekenis die je eraan geeft. Hebben meer mensen met KPN abo / prepaid ook last van dezelfde problemen op de plaatsen waar jij deze problemen hebt?

[edit] ik lees net dat anderen er geen last van hebben met KPN op de plaats waar jij problemen hebt... probeer die SIMwissel eens.

[ Voor 35% gewijzigd door djeejdjeej op 24-11-2003 07:29 . Reden: zinnetje vergeten ]

Verwijderd

Als je in de flat zoals op de tekening van daPet staat, zal je telefoon of geen/weinig bereik aangeven of zich aanmelden op een andere mast. Het zal niet zo zijn dat hij wel vol bereik geeft maar dat je niet kan bellen. Als je vol bereik hebt is het ontvangen signaal goed, als je dan toch niet kan bellen is er een ander probleem, zoals overbelasting van de mast, een probleem met de koppeling tussen mast (BTS) en de BaseStationController (BSC), of een probleem ergens verderop in het netwerk. Of een probleem met je telefoon natuurlijk...

Verder bestaat "overbereik" ook niet; je telefoon regelt automatisch zend en ontvangstvermogen en zal dus, als de ontvangst 'te sterk' is, automatisch de ontvanger ietsje minder gevoelig afstellen.

Verwijderd

Probeer ook eens of je wel gebeld kan worden, als jezelf niet kan bellen.
Pagina: 1