Toon posts:

Kapotte / Opgeblazen XP 2000+ Processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He Tweakers!

Ik heb al een lange tijd terug een compleet systeem gekocht uit losse onderdelen.
Waaronder de AMD Athlon XP 2000+ processor.
Na enige tijd kwam ik erachter dat de PC heel vaak crasht tijdens gamen of zware programma's.

Toen was ik in mijn BIOS gaan kijken en zag bij hardware monitor dat de temperatuur van me processor boven de 70 graden was (!)
Ik heb dit een lage tijd aangekeken en had de klok snelheid op 100mhz gezet waardoor ik 1250MHz had in plaats van 1666MHz.
Met dit was de temperatuur nog wel te doen (rond de 50 graden) en had ik geen crash meer.
Duidelijk dus een koel probleem

Na een tijd had mijn vader een nieuwe Processor gekocht omdat zijn ouwe te langzaam was.
Hij kocht de AMD Athlon XP 2200+.
Alleen de moederbord die hij nog had kon maar tot de 2000+
En ik had ook een nieuwe cooler gekocht die een stuk stiller was en dus ook goed koelt.

Dus ik had hem mijn 2000+ gegeven en ik kreeg zijn 2200+.
Na een korte periode ontdekte me vader alleen maar dat zijn processor steeds slecht gaat werken en vaak vastloopt terwijl hij de boxed cooler van AMD heeft en de temperatuur ook ok was.
Dus hij ging maar zijn PC formatteren (was uiteindelijk 5x in totaal) en dacht hij dat het probleem opgelost zou zijn.
Maar nog steeds niet.

Nu heeft ie vandaag een nieuwe kast gekocht met een nieuw moederbord en was hij van plan om de 2200+ (die ik in bezit heb) te gaan ruilen met de 2000+ weer.

Na geklooi met het aansluiten van zijn nieuwe "PC" heb ik die van mij ook aangezet (die weer de ouwe 2000+ runt met een goeie cooler) en looptie weer constant vast en de temp is normaal.

Ik zit ik te denken dat toen die CPU "opgeblazen" is want hij werkt dus héél erg slecht.

Nu ben ik van plan om een nieuwe processor te kopen, maar het is toch zonde dat ik dan met die oude niks meer kan doen.
Plus dat ik best wel blut ben :r

Suggesties zijn heel erg graag welkom!

even nog een korte samenvatting:
2000+ eerst ouwe cooler die verrot was en nu een goede maar schijnt dat de CPU niet meer goed is
2200+ een CPU die nog perfect werkt
In het begin had ik de 2000+ met problemen
Daarna me vader met dat ding met problemen (ook goede cooling)
Daarna ik weer (met goed cooling) en nog steeds problemen

Verwijderd

Ik zou gewoon een nieuwe kopen (kost tegenwoordig bijna niets) want reken maar uit wat jij per uur kost (en je krijgt er ook nog een slecht humeur van).

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 01:25 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Uit je lange verhaal (en korte samenvatting) trek ik de volgende conclusie dat je processor niet helemaal maar wel op sommige punten is doorgefikt en het dus niet meer best doet...

Het hangt af van je mobo wat je voor processoren ondersteund, als hij de nwe Durons ondersteunt dan zou ik daarvoor gaan en die flink overclocken, dan heb je voor relatief weinig geld een super CPU

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is kan deze mobo heel wat aan.
Check me system specs hieronder

EDIT
Ik heb me specs nog neit geupdate.
Ik heb nu 512MB RAM en die 2000+ ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 01:31 ]

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Heb nog nooit gehoord dat een processor half doorgefikt is en dattie voor een x aantal mhzen toch nog draait.....processor fikt door en is naar de klote anders niet...

Op sommige punten doorfikken is toch gewoon doorfikken?!?!! hehhe

Verwijderd

Topicstarter
Jah maar wat zou het dan wel zijn.
(trouwens wel prettig die snelle reacties)

Verwijderd

als hij vanaf het begin brak was kom je daar wel een beetje laat achter he :P

Verwijderd

Topicstarter
In het begin speelde ik bijna nooit spellen en gebruikte ik niet vaak zware programma's maar dat veranderde na een tijdje en toen kwam ik er pas achter dat die processor overhit raakte.

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 00:17
Een processor doorgefikt op sommige punten kan ik me ook nauwelijks voorstellen.
Waarschijnlijk is die cpu altijd al brak geweest aangezien je zelf aangeeft dat je eerder nooit spellen deed.
DUS gewoon nieuwe kopen, en dit keer ff testen he.. :Y)

The one you cant see...

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:38

Exigence

dnkroz

Al eens de randen en de hoekjes van de core geinspecteerd op afbrokkelen?

Verwijderd

Topicstarter
Eumh dom vraagje..
Wat is de CORE en hoe kan ik het zien?
Is dat dat vierkantje op de processor waar de cooler bovenop komt? :?

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ja

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
iig als je cpu dood is doet ie nix meer :)

probeer gewoon is wat anders te fixen Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nikken/smilies/nico.gif

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

- Hoe oud is de processor ?
- Heb je er altijd een geschikt Koeler gebruikt, dus een koeler die een 2000+ aan zou moeten kunnen ?

Als de proc. nog geen jaar oud is en je hebt een juiste koeler gebruikt waarom probeer je dan niet gewoon de garantie te claimen ? Tweakers letten op temperaturen... een ander "normaal" mens niet, als bij zo iemand een processor door oververhitting dood gaat moet je toch ook gebruik kunnen maken van de garanties op een dergelijk product ?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Hij is langer dan een jaar oud.
Ik heb deze processor in Tray gekocht met een aparte cooler die 2000+ waarschijnlijk hoort aan te kunnen.

Garantie heb ik niet meer..
Ik dacht eerst dat het alleen koeling problemen waren en nu kom ik erachter dat die processor zelf brak is
Pagina: 1