Schijf na scandisk plotseling unformatted

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
een 160GB schijf geeft veel corrupted files errors, doe full surface scan in reboot en nu zegt windows als ik de schijf aan klik 'station d niet geformatteerd, wilt u nu formatten' wat ik dus duidelijk niet wil aangezien er nog een hoop zooi op staat. hoe fix je de partitietabel? :X die zal waarschijnlijk wel kaduuk zijn.
partition magic 8 ziet het in windows ook als 'unformatted'. het gaat hier om een 100% partitie van 160GB

[ Voor 5% gewijzigd door CU2morO op 23-11-2003 00:59 ]

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-03 17:02

ericding

Altijd de eerste.

"fixmbr C:" uitvoeren vanuit de recovery-console. Of natuurlijk een andere drive-letter dan C. :) Je komt in de recovery-console via de Windows-CD (tenminste: bij w2k en wxp).

Verwijderd

ah, via de win2k cd dus... erg bedankt, ik zal het morgen proberen (ging over mijn HD :) )

Verwijderd

dit werkt niet... iemand nog een ander id?

Verwijderd

dit heb ik ook een keer gehad, dan moet je je windows installatie starten, en dan krijg je ergens in het begin al de optie Repair met R, doe deze optie en dan moet je je administrator password opgeven en dan kom je in een soort dos.
Dan typ je "CHKDSK [drivename] /R" (zonder haakjes) hier doet ie een tijdje over maar hierna was bij mij de partitie wel weer leesbaar op wat beschadigde bestanden na.

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 15:31 ]