[XP] Spontaan de rechten van de root van de partities weg..

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik heb nu iets wazigs, dit heb ik nog nooit meegemaakt..
Ik ben de rechten kwijt uit de root van mijn schijven.
maar dan ook echt ALLEEN van de root van de schijven..
Al mijn partities geven geen toegang, en als ik bij de rechten kijk staat er gewoon niets.
allemaal ntfs overigens..

ik mag bijvoorbeeld wel in c:\program files\
maar niet in c:\
de Program Files map heeft gewoon de goeie rechten nog, tis alleen de root (\) van de schijven waar geen rechten meer voor zijn.. gewoon 'geen' rechten dus..
alles weg.. spontaan ineens alle rechten pleitos..
Ik sta helemaal versteld...

Ik kan ze wel handmatig terug gaan zetten natuurlijk, maar das een behoorlijk werkie.. en ik wil wel tegengaan dat dit nog een keer gebeurt....

[edit]hier staat niets[edit]

[ Voor 26% gewijzigd door xzenor op 26-11-2003 23:29 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan via de Security Configuration and Analysis je default file/registry permissions restoren:
  • Start
  • run
  • "mmc"
  • File
  • Add/Remove Snap in
  • Add
  • Security Configuration and Analysis
  • Add
  • Close
  • Ok
  • Dubbelklik op Security Configuration and Analysis
  • Rechts klik op Security Configuration and Analysis
  • Open Database
  • "RestoreDefault23nov2003"
  • Open
  • "Setup Security.inf"
  • Open
  • Anaylyze Computer Now
  • Configure computer now
Dan staan je file permissies (en wat meer zaken!) weer standaard zoals ze net na de setup staan (denk hierbij ook aan policies e.d.).

Verwijderd

Welke Windows heb je eigenlijk?
Als je Windows XP hebt, en je hebt dat ooit een een systeemherstel gemaakt,dan zal je die misschien eens terug kunnen zetten.

Verwijderd

elevator schreef op 23 november 2003 @ 13:29:
• "Setup Security.inf"
Dan staan je file permissies (en wat meer zaken!) weer standaard zoals ze net na de setup staan (denk hierbij ook aan policies e.d.).
Was hier zelfs geen specifiek template voor? Dat is in ieder geval vanaf W2k3 het geval. Die voert alleen de bestandspermissie opties uit. Even nagekeken het is Rootsec.inf, maar die is alleen voor de systeempartitie.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Er is idd wel een rootsec.inf maar deze zet (in Windows 2000 iig), alleen de permissies op de root goed voor zover ik kan zien:
code:
1
"%SystemDrive%\",0,"D:AR(A;OICI;GA;;;BA)(A;OICI;GA;;;SY)(A;OICIIO;GA;;;CO)(A;CIOI;GRGX;;;BU)(A;CI;0x00000004;;;BU)(A;CIIO;0x00000002;;;BU)(A;;GRGX;;;WD)"

en niet zoals de setup security.inf doet, ook de permissies op de diverse subdirectories goed:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
...
1="c:\documents and settings", 1, "D:AR"
2="c:\documents and settings\all users\application data\microsoft\user account pictures\guest.bmp", 0, "D:(A;;GW;;;AU)(A;OIIONP;GA;;;CO)"
3="c:\program files", 2, "D:P(A;CIOI;GRGX;;;BU)(A;CIOI;GRGWGXSD;;;PU)(A;CIOI;GA;;;BA)(A;CIOI;GA;;;SY)(A;CIOI;GA;;;CO)"
4="c:\program files\common files\microsoft shared\dao\dao360.dll", 0, "D:P(A;;GRGX;;;BU)(A;;GA;;;BA)(A;;GA;;;SY)"
5="c:\program files\common files\microsoft shared\msinfo\iefiles5.inf", 0, "D:P(A;;GRGX;;;BU)(A;;GA;;;BA)(A;;GA;;;SY)"
6="c:\program files\common files\microsoft shared\msinfo\ieinfo5.ocx", 0, "D:P(A;;GRGX;;;BU)(A;;GA;;;BA)(A;;GA;;;SY)"
....
15d="c:\windows\cursors\hourgla2.ani", 0, "D:P(A;;GRGX;;;BU)(A;;GA;;;BA)(A;;GA;;;SY)"
15e="c:\windows\cursors\hourgla3.ani", 0, "D:P(A;;GRGX;;;BU)(A;;GA;;;BA)(A;;GA;;;SY)"
.....
6e9="c:\windows\system32\cabview.dll", 2, "D:P(A;;GRGX;;;BU)(A;;GRGX;;;PU)(A;;GA;;;BA)(A;;GA;;;SY)"
6ea="c:\windows\system32\cacls.exe", 2, "D:P(A;;GRGX;;;BU)(A;;GRGX;;;PU)(A;;GA;;;BA)(A;;GA;;;SY)"
6eb="c:\windows\system32\calc.exe", 0, "D:P(A;;GRGX;;;BU)(A;;GA;;;BA)(A;;GA;;;SY)(A;;GRGX;;;WD)"
.....