Toon posts:

[98SE] Inbelproblemen naar providers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb voor iemand een tijdje geleden een nieuwe PC geregeld.
Tot voor kort deed deze het prima. Na enkele problemen (met internet) is besloten tot een volledige her-installatie.

De pc(PC-new) heb ik meegenomen en opnieuw geïnstalleerd en getest. Alles werkte prima bij mij thuis.
Bij plaatsing, bleek internet echter niet te werken. De oude pc(PC-old) deed het echter nog steeds wel met dezelfde instellingen. Echt alle instellingen tot in den treure gecontroleerd.

Wat echter nog vreemder is, is het volgende. De oude pc(PC-old) logt in bij 12move. Dit gaat probleemloos (bij de ander). De nieuwe kan dit bij mij thuis wel, maar bij de ander niet. De nieuwe pc kan bij mij thuis ook inbellen bij zonnet, maar bij de ander niet.
De nieuwe pc(PC-new) kan echter wel een verbinding aangaan met HetNet (bij de ander)!

Configuraties:

PC-old:
HP Vectra (Pentium2,266)
Windows98SE
IE5
Standaard modem
Geen netwerkkaaart
geen

PC-new
Kloon (AMD 1200)
Windows98SE
IE6
Standaard modem
Geen netwerkkaart
Alle Microsoft Updates

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Welke concrete error krijg je als je wil inbellen ?

Iets van fout xxx: beschrijving ?

Zeker dat alles ok is netnummers / geen-wel centrale enz.

Eigenlijk staat hier maar evenveel nuttige info dan in je vorige topic.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 22:44
Hangt de machine aan aarde ??

Veel problemen met inbellen worden daardoor veroorzaakt, probeer eens de stekker om te draaien, of op een geaard stopcontact aan te sluiten . evt. met een verlengkabel

Verwijderd

Topicstarter
Tomsworld schreef op 23 november 2003 @ 01:35:
Welke concrete error krijg je als je wil inbellen ?

Iets van fout xxx: beschrijving ?

Zeker dat alles ok is netnummers / geen-wel centrale enz.

Eigenlijk staat hier maar evenveel nuttige info dan in je vorige topic.
Himelap:
Blijft een wazig verhaal.
Foutmelding uit mijn hoofd is Error 629. Verdere gegevens eventueel over enkele dagen...
Hoor de pc (via telefoon) een verbinding proberen te maken met de provider.
Er is geen centrale, wel een verlenging van de kabels. PC staat op de 2e verdieping. Bij mij rechtstreeks op de aansluiting op kpn.

vr. gr. himelap

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 01:57:
[...]

Himelap:
Blijft een wazig verhaal.
Foutmelding uit mijn hoofd is Error 629. Verdere gegevens eventueel over enkele dagen...
Hoor de pc (via telefoon) een verbinding proberen te maken met de provider.
Er is geen centrale, wel een verlenging van de kabels. PC staat op de 2e verdieping. Bij mij rechtstreeks op de aansluiting op kpn.

vr. gr. himelap
PC hangt zowel bij mij als bij de 'klant' niet aan aarde.

vr. gr. himelap

Verwijderd

Topicstarter
Bud_s schreef op 23 november 2003 @ 01:40:
Hangt de machine aan aarde ??

Veel problemen met inbellen worden daardoor veroorzaakt, probeer eens de stekker om te draaien, of op een geaard stopcontact aan te sluiten . evt. met een verlengkabel
Bij mij als bij de 'klant' hangt de pc niet aan aarde. Omdraaien heeft geen effect gehad. Voor de duidelijkheid, in beide gevallen geen sprake van een centrale. Enig verschil is eventueel kabellengte.
Betreft een intern modem, dus het geval van aarde ontgaat me.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Zou het in dat geval bij de kabels zoeken. Zet dan ding eens waar hij direct op internet kan en kijk dan eens.

btw routers kunnen daar ook niet tegen :( lange kabels !

Breuk in telkabel hoeft geen effect te hebben op de telefoon maar wel voor internet,dus kijk die ook ff na.

Suc7 :)

[ Voor 27% gewijzigd door Viking Kvinne op 25-11-2003 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Viking Kvinne schreef op 25 november 2003 @ 15:00:
Zou het in dat geval bij de kabels zoeken. Zet dan ding eens waar hij direct op internet kan en kijk dan eens.

btw routers kunnen daar ook niet tegen :( lange kabels !

Breuk in telkabel hoeft geen effect te hebben op de telefoon maar wel voor internet,dus kijk die ook ff na.

Suc7 :)
Dit lijkt inderdaad het probleem te zijn. PC werkt in de woonkamer wel.
Maar waarom kan een andere pc dan wel op dezelfde kabel internet op?
En nog vreemder, waarom kan er wel een verbinding gemaakt worden naar HetNet en niet naar diverse andere providers?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al eens ooit van aansluitwaarden gehoord? Kan best zijn dat er nog meer toestellen op de tel. lijn zitten...gaat ie over zijn max aansluitwaarde heen (die is iets van 5 uit mijn hoofd voor een normale telefoonaansluiting)...dat levert ook problemen. En idd kan er een kink in de kabel zitten.
Simpele vraag misschien maar: heb je de tel. kabel wel in de goede modem-poort ziten?

Overigens duidt de 629-error 9 van de 10 kansen op een verkeerd geconfigde com-poort. schakel de interne com's maar eens uit in je bios, kijken wat ie dan doet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 26 november 2003 @ 00:16:
Al eens ooit van aansluitwaarden gehoord? Kan best zijn dat er nog meer toestellen op de tel. lijn zitten...gaat ie over zijn max aansluitwaarde heen (die is iets van 5 uit mijn hoofd voor een normale telefoonaansluiting)...dat levert ook problemen. En idd kan er een kink in de kabel zitten.
Simpele vraag misschien maar: heb je de tel. kabel wel in de goede modem-poort ziten?

Overigens duidt de 629-error 9 van de 10 kansen op een verkeerd geconfigde com-poort. schakel de interne com's maar eens uit in je bios, kijken wat ie dan doet.
Het zit kennelijk inderdaad in een kabel.
Aansluitwaarden twijfel ik niet aan (3 aansluitingen). Beg.grond werkt ie. 1e verdieping niet, 2e ook niet.
Maar waarom doet die oude pc het gewoon probleemloos?
Pagina: 1