XP Pro installatie werkt niet : radeloos

Pagina: 1
Acties:

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Mijn probleem is als volgt.

Ik wil mijn Windows XP opnieuw installeren. Zo gezegt, zo gedaan. CDtje erin, opstarten maar, formatteren, en de installatie maar starten :9 Helaas kreeg ik bij het kopieeren van de setup bestanden een foutmelding, die als volgt luid:
Het bestand XXXXX.dll is niet juist gekopieerd.

Het bestand dat Setup op de vaste schijf heeft geplaatst, is geen geldige Windows XP-systeemkopie. Dit kan duiden op een probleem met de cd-rom van Windows XP als u het besturingssysteem vanaf een cd-rom installeert.
(XXXXX is telkens een ander bestand, verschilt per installatie)

Nou, ik denk, CDtje brak, kan gebeuren. Nieuw CDtje geprobeerd, same problem. Ik denk, dit kan liggen aan de CD-rom speler, andere geprobeerd, same problem. NOG een andere geprobeerd, weer hetzelfde probleem. En toen nog een andere CD geprobeerd, en die geeft weer hetzelfde probleem.

Nou begin ik toch aardig radeloos te worden, 3 CD-rom spelers, 3 CD-rommetjes geprobeerd, allemaal hetzelfde probleem. Kan dit aan de harde schijf liggen, of aan andere hardware? Want ik weet het nu echt niet meer :'(

[ Voor 5% gewijzigd door drGoeroe op 22-11-2003 22:14 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mem of voeding kan ook, brakke IDE kabel, BIOS settings even goed instellen.

Eigenlijk de gebruikelijke dingen die je nakijkt met vage kopieerfouten tijdens installatie, en dat kun je ook met goed zoeken vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 22-11-2003 22:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• drGoeroe
BIOS heb ik op Fail Safe settings laten zetten, en IDE kabel is omgewisselt. Werkt niet.

Voeding of memory te maken met kopieerfouten?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Ik denk zelf dat je ondertussen alles hebt uitgesloten behalve je mobo, kan een brak IDE connector zijn. Misschien een idee om je HD en drive op je secondary IDE aan te sluiten.

Gebeurt de foutmelding al tijdens het kopiëren of bij het uitpakken van de installatiebestanden, als dit zo is kan het ook nog een kapotte HD zijn

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:48
Je beste gok is brak geheugen. En, geloof me, ik spreek uit ervaring. Draai eens memtest zou ik zeggen

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 7 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[search=XP installatie kopieer fouten]

Dat al gedaan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• drGoeroe
Ik ga even bezig met het geheugen en andere dingen.

Thanx iig so far :)

Verwijderd

mischien controller op mobo draai de ide kabels is om en probeer de hdd op secondary te zetten probeer dat eens lukt dat wel is je controller op mobo mischien stuk >:)

Verwijderd

is dat het niet probeer andere hdd en is je geheugen het niet kijk dan of je ide led in je kast mischien niet meer als andersknippert dat kan duiden op kapotte processor die stuurt je mobo en je controller weer aan :*)

Verwijderd

hd is waarschijnlijk kapot kheb hetzelfde eens gehad...

• Pietertje
  • Laatst online: 22-01 15:59

Pietertje

The Rock

Ik heb ooit dezelfde foutmeldingen gehad op een PC van een vriend van mij, en het lag toen inderdaad aan de hardware. De betreffende PC was in de problemen gekomen na een blikseminslag. 8)7

Na het vervangen van de CD speler deed de XP install bij mij het wel. Nu heb je de cd speler al vervangen, dus denk ik dat het dan dieper in de hardware zit (flatkabel, controller, geheugen moederbord. moederbord zelf).

• drGoeroe
Owja, een belangrijk detail is misschien wel dat die Windows ME wel gewoon installeert.

Dus dat de HD naar de maan is lijkt me moeilijk, maar zou kunnen natuurlijk (ME = FAT, XP = NTFS)

[ Voor 37% gewijzigd door drGoeroe op 22-11-2003 22:46 ]

• drGoeroe
Heb 2 van de 3 geheugenbankjes eruit gehaald en nu gaat de installatie gewoon verder.

Ik dank u vriendelijk :)

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem bij de installatie.

Ik heb ook andere CD/DVD-rom drives geprobeerd, andere HDD drivers, had geen resultaat.

Memtest86+ heb ik gedraaid en deze geeft ongelofelijk veel fouten bij elke geheugenmodule die ik er maar in stop. Ook bij geheugenmodules die op een andere pc wel door memtest komen met 0 fouten.

Is het mobo nu brak? Of wat kan het anders zijn?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Da's wel het meest logsiche ja.

Kijk verder eens naar de FAQ's hier, en de datum van dit topic. Je loopt nu te topic-kapen in een topic van 3 jaar oud, zonder dat je enige info over je systeem/inzet geeft :/

• Rebunted
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:43:
Da's wel het meest logsiche ja.

Kijk verder eens naar de FAQ's hier, en de datum van dit topic. Je loopt nu te topic-kapen in een topic van 3 jaar oud, zonder dat je enige info over je systeem/inzet geeft :/
Mijn excuses, ik dacht dit ik beter dit topic omhoog kon schoppen dan meteen een nieuwe te openen (het gaat immers over zelfde probleem)

Het systeem is een Jetway 694AS, P3 866Mhz + boxed cooler, Seagate U series 5 - 20 GB, Kingston KVR133x64C3/128MB geheugen + Nameless 128MB, standaard DVD-ROM/ CD-ROM drive, Maxpower PX-300Watt voeding, merkloze videokaart (kan nu ook niet zien wat voor soort het is).

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

- Andere HDD (3 stuks)
- Andere CD-ROM (3 stuks)
- Andere XP CD (kopie van oude cd) en nieuwe cd. (2 stuks dus)
- Geheugen testen (geeft bij elke bank fouten ongeacht ze in andere pc goed zijn). (4 geheugenreepjes waarvan 2 zeker goed)

[ Voor 20% gewijzigd door Rebunted op 18-11-2006 15:03 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
J-Media schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:55:
[...]

Mijn excuses, ik dacht dit ik beter dit topic omhoog kon schoppen dan meteen een nieuwe te openen (het gaat immers over zelfde probleem)
Als je gewoon FAQ's en www.slotje.com doorgelezen had had je kunnen zien dat dit dus niet zo is.
Het systeem is een Jetway 694AS, P3 866Mhz, Seagate U series 5 - 20 GB, Kingston KVR133x64C3/128MB geheugen + Nameless 128MB, standaard DVD-ROM/ CD-ROM drive.
Dat zijn geen specs :|

[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 18-11-2006 14:56 ]

• Rebunted
  • Niet online
Voeding is een Maxpower PX-300 Watt. Boxed cooler op CPU, merkloze videokaart (kan nu ook niet zien wat voor soort het is). Ik zou niet weten welke specs ik meer kan vertellen...

[ Voor 15% gewijzigd door Rebunted op 18-11-2006 15:01 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Kijk, daar hebben we wat meer aan.. ;)

Maargoed, het zou dus je moederbord kunnen zijn, maar in jouw geval ook je voeding. Je moet dus een van de twee (het liefst beide) ergens anders testen, om elkaar uit te sluiten.. :-)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 20:46
Geheugenfouten in Memtest kunnen ook nog duiden op defect cache-geheugen van de processor. Schakel in de BIOS L2 cache eens uit

• Rebunted
  • Niet online
mad-dog schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 15:16:
Geheugenfouten in Memtest kunnen ook nog duiden op defect cache-geheugen van de processor. Schakel in de BIOS L2 cache eens uit
Met L2 cache uitgeschakeld nog steeds de errors. Ik ga nu eens andere voeding proberen...

Edit//

Met andere voeding ook nog steeds de errors. Ik geloof dat dit oude beestje is afgeschreven...

[ Voor 13% gewijzigd door Rebunted op 18-11-2006 15:39 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wellicht zijn je DIMM slots een beetje erg stoffig.
Kun je ook rare bijeffecten van krijgen ;)

• Rebunted
  • Niet online
alt-92 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:45:
Wellicht zijn je DIMM slots een beetje erg stoffig.
Kun je ook rare bijeffecten van krijgen ;)
Computer uitgezogen, zat inderdaad wel wat stof op.

Alleen nog steeds de foutmelding in Memtest86+

Fouten komen altijd bij Test 5 [block move 64], totale test is dan op 39%.

Is deze pc echt afgeschreven?

• TheZeroorez
  • Niet online
J-Media schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:19:
[...]

Computer uitgezogen, zat inderdaad wel wat stof op.

Alleen nog steeds de foutmelding in Memtest86+
Mja, je moet je PC ook niet uitzuigen.. :X
Fouten komen altijd bij Test 5 [block move 64], totale test is dan op 39%.

Is deze pc echt afgeschreven?
Mja, heb je nu al een andere voeding én een ander moederbord (niet tegelijk) in jouw PC geprobeerd? Ik gok er namelijk op dat je moederbord afgeschreven is.

• Rebunted
  • Niet online
TheZeroorez schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:22:
[...]
Mja, je moet je PC ook niet uitzuigen.. :X

[...]

Mja, heb je nu al een andere voeding én een ander moederbord (niet tegelijk) in jouw PC geprobeerd? Ik gok er namelijk op dat je moederbord afgeschreven is.
Uitzuigen is zorgvuldig gedaan hoor, stofzuiger met zo'n dun opzetstukje op zachte stand. Zo verwijder je wel stof, maar geen risico dat je iets kapot maakt :)

Tot nu toe is geprobeerd:

- Andere HDD
- Andere CD-ROM
- Andere CD-ROM drive
- Andere voeding
- L2 cache uitgeschakeld
- Ander geheugen
- Stof verwijdert

Verder kan ik volgens mij niet testen, want ik heb geen andere mobo/ cpu.

• TheZeroorez
  • Niet online
J-Media schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:33:
[...]

Uitzuigen is zorgvuldig gedaan hoor, stofzuiger met zo'n dun opzetstukje op zachte stand. Zo verwijder je wel stof, maar geen risico dat je iets kapot maakt :)
Nee, want die platic opzetstukjes hebben natuurlijk een véél kleinere kans statisch te worden dan de 'normale' kop :X
Tot nu toe is geprobeerd:

- Andere HDD
- Andere CD-ROM
- Andere CD-ROM drive
- Andere voeding
- L2 cache uitgeschakeld
- Ander geheugen
- Stof verwijdert

Verder kan ik volgens mij niet testen, want ik heb geen andere mobo/ cpu.
Ga er dan maar vanuit dat je moederbord dood is, ik zou verder toch echt niets kunnen bedenken dat kapot zou zijn..

• Rebunted
  • Niet online
TheZeroorez schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:47:
[...]
Ga er dan maar vanuit dat je moederbord dood is, ik zou verder toch echt niets kunnen bedenken dat kapot zou zijn..
Oftewel PC afgeschreven (mobo is niet meer te bestellen)... Jammer.

• TheZeroorez
  • Niet online
Euhm.. een ander moederbord met dezelfde socket is echt wel te krijgen hoor, desnoods 2e hands.. Verder kun je DDR1 RAM nog best wel even gebruiken, en zou dus, als je geen moederbord met die socket meer zou kunnen krijgen, alleen je MoBo + CPU afgeschreven zijn..

• Rebunted
  • Niet online
TheZeroorez schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:01:
Euhm.. een ander moederbord met dezelfde socket is echt wel te krijgen hoor, desnoods 2e hands.. Verder kun je DDR1 RAM nog best wel even gebruiken, en zou dus, als je geen moederbord met die socket meer zou kunnen krijgen, alleen je MoBo + CPU afgeschreven zijn..
Het is gewoon SD-RAM wat erin zit. Dus ik zal dan nieuw mobo + cpu + geheugen moeten aanschaffen.

Of inderdaad 2e hands kijken :)

Edit//

Nieuw mbo + cpu + geheugen besteld. Probleem opgelost :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rebunted op 29-11-2006 13:29 ]

Pagina: 1