Toon posts:

AMD 1700+JIUHB of 2500+AQZEA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit te kijken naar een goede oc cpu maar ik weet niet welke ik nu moet nemen ik heb er twee gevonden (1700+JIUHB of 2500+AQZEA) maar weet niet welke keuze nou het beste is.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen _/-\o_

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 21:30:
ik zit te kijken naar een goede oc cpu maar ik weet niet welke ik nu moet nemen ik heb er twee gevonden (1700+JIUHB of 2500+AQZEA) maar weet niet welke keuze nou het beste is.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen _/-\o_
Geweldig voor je kerel !Maar had je niet ff kennen zoeken alvoor je deze vraag steld ? :)

http://gathering.tweakers.net/forum/find <zoekmaschientje :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Mjah, het is tegenwoordig meer afhankelijk wat je ermee wilt gaan doen. Als je 'm niet wilt overklokken dan zou ik voor de 2500+ gaan, maar dat je 'm niet harder wilt laten lopen kan ik me eigenlijk niet voorstellen :P

Uit welke week zijn de procs. Die aqzea doet 't erg lekker op lage voltages (dus belangrijk als je stilte wilt). De meeste die ik gezien heb lopen echter rond de 2500 Mhz (@ water) tegen een muur op, waarbij je heel veel voltage nodig hebt om nog harder te gaan.

Let verder vooral even op het weeknr. Vanaf week 39 zijn de meeste AMD procs gelockt. Ook de T'bredjes dacht ik. Beide procs kunnen erg hard gaan. Alleen mis je op de T'bred 256k aan cache.
Op zich is 11 een best lekkere multi, maar als je qua fsb nog een stuk hoger kan dan 233, dan is het wel lekker als je 10 of 10.5 kunt draaien. Ook als je je proc op minder dan 2400 Mhz en hoge fsb wil laten draaien, dan zou 10 of 10.5 wel gewenst zijn. Dus let goed op het weeknr!

M.a.w. Ik zou dus voor de 2500 gaan als ie van voor wk39 is.

Verwijderd

dat gelockt zijn is inderdaad momenteel wel een probleem aan het worden.

tweakstore heeft momenteel een paar leuke XP1700 JIUHB cpu's liggen.

even de l12 mod doen met zilverlijm, en je moet er nog wel goed ver mee kunnen komen.

Tweakstore has found a few XP1700+ t-bred (B) cpu's.
stepping:JIUHB 0312wpmw

weekje 12, dus kan nog mooi. heb zelf een 0308 1700 hier liggen, en die doet @ 1,8V ook al een goeie 2400 mhz..

Verwijderd

Topicstarter
Die 2500+ komt uit week 34 dus die is niet gelockt

welke cpu kan je het meeste uit halen (waarschijnlijk) als je hem overclocked

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 09:22:
Die 2500+ komt uit week 34 dus die is niet gelockt

welke cpu kan je het meeste uit halen (waarschijnlijk) als je hem overclocked
2500+ maar met wat ga je precies overclokken?
Als je met een zalman CU5100-CU gaat overclokken zul je nog niet verkomen, of je gebruikt een msi mobo :P

Maar ik zou zelf voor de 2500+ gaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan waterkoeling aan te schaffen en een Epox 8RDA3+ als mobo

dat is volgens mij wel een goede oc mobo

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:19
ik heb die 1700 ook gescoord bij tweakstore

ben de boel ff standaard een paar dagen aan het verwarmen :)

dan ga die me 3 way Phase Changer in

heb goede hoop op een heel leuk resultaat

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 20:55

jotheman

Was like that when I got here!

Vrij nutteloze vraag als je 't mij vraagt.... magoed zal wel aan mij liggen...

I see dead pixels...

Verwijderd

ik heb een epox 8K9A ondersteund die een barton 2500+ ?
epox zijn inderdaad goede oc mobo's

Verwijderd

jotheman schreef op 23 november 2003 @ 12:31:
Vrij nutteloze vraag als je 't mij vraagt.... magoed zal wel aan mij liggen...
Mooie nutteloze post van jou kerel!! :)

TS:

Lekker die barton nemen.. Dikke kans dat je sneller bent daarmee aangezien die 1700+ een aardig stukje hoger geklokt moet worden om die barton bij te houden.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 20:55

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 14:29:
[...]

Mooie nutteloze post van jou kerel!! :)

TS:

Lekker die barton nemen.. Dikke kans dat je sneller bent daarmee aangezien die 1700+ een aardig stukje hoger geklokt moet worden om die barton bij te houden.
Thx, en ik zei dat precies omdat er van dat soort reacties als die van jou op komen, die 2500+ is hoger geclockt en een barton core is altijd beter.... Wijst nogal voor zich als je 't mij vraagt...

I see dead pixels...

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
jotheman schreef op 23 november 2003 @ 15:27:
[...]

Thx, en ik zei dat precies omdat er van dat soort reacties als die van jou op komen, die 2500+ is hoger geclockt en een barton core is altijd beter.... Wijst nogal voor zich als je 't mij vraagt...
offtopic:
Misschien zijn er mensen die het niet helemaal zeker willen weten en het daarom vragen.
Ik weet bijvoorbeeld ook op dit moment zeer weinig over het Intel gedeelte. Alleen de topic titels die ik wel eens op Xtreme zie langs komen.
Pagina: 1